Poika kirjoitti kaksi B:tä ja kaksi A:ta
Olen silti ylpeä ylioppilaasta, vaikka yo-kirjoitukset menivät päin vittua.
Kommentit (28)
Mulla on B:n paperit. Ei multa kukaan odottanut niin huonoja, mutta jännittämisen takia meni muut pieleen, kuuntelut taas olin flunssassa enkä jaksanut keskittyä ja ainekirjoituksessa, mikä oli siihen aikaan ainoa äidinkielen testi, olen nyt vaan aina ollut huono. Olen insinööri, mutta teen assarin töitä, eli aika alisuoriutuja edelleen. Välillä harmittaa, ettei tullut uusittua, koska tiedän, että sitten ei olisi ollut paineita ja odotuksia, mutta menihän tuo elämä näinkin. Matikassa olen ollut hyvä aina ennen ja jälkeen kirjoitusten, mutta en kirjoitusten aikana.
Vierailija kirjoitti:
Oliko kurssiarvosanat kuitenkin 8-10 vai miksi olet ylpeä?
Etkö tiedä että niillä arvosanoilla ei ole mitään väliä elämäsi jatkoa tai edes ammatinvalintaa ajatellen? Yliopistolla ainakin näin ajateltiin ihan yleisesti, tiedä sitten muista.Pääsykokeissa kannattaa kuitenkin saada riittävä arvosana.
Onnea ylioppilaalle. Toivottavasti pääsee jatko-opintoihin. Tänäpäivänä vaatimukset on niin kovat. Itse kirjoitin aikoinani keskinkertaiset C:n paperit. Ruotsi oli minullakin A ja englanti B, reaali ja matikka ja äikkä meni sitten paremmin. Olen nykyään erityisluokanopettaja ja koen, että minulle ainakin on hyötyä työskennellessäni oppimisvaikeuksisten lasten kanssa siitä, ettei aina itselläkään ollut helppoa, vaan olen joutunut oikeasti harjoittelemaan oppimisstrategioita ja lukemaan....paljon.
Hienoa, nyt on yo-lakki hankittu. Itse kirjoitin b:n paperit. Keskiarvo jotain yli 7. Silti yksi akateeminen tutkinto ja pari muuta takana. Sekä palkka yli 5000 ajoittain 6000 e /kk. Vaikka olin luokan huonoimpia tyttöjä, tiesin aina että älyä on ihan kohtalaisesti. Luokkaopetus ei vaan sopinut luovalle mielelleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö tiedä että niillä arvosanoilla ei ole mitään väliä elämäsi jatkoa tai edes ammatinvalintaa ajatellen? Yliopistolla ainakin näin ajateltiin ihan yleisesti, tiedä sitten muista.Pääsykokeissa kannattaa kuitenkin saada riittävä arvosana.
Tiedän kyllä. Kurssiarvosanoilla ei ole niin väliä vaan hankitulla yleissivistyksellä ja osaamisella. Yliopistolla näkee näitä, jotka ovat käyneet palikkamatikan ja senkin huonosti sekä näitä, jotka ovat lukeneet suurimmasta osasta reaaleja vain pakolliset kurssit. Nämä pölöt tunnistaa heti, vaikka ei todistusta näkisikään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko ettei ne hyvät arvosanat korreloi mitenkään pääsykoemenestyksen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joissakin paikoissa on väliä! Lukion kurssiarvisanojen keskiarvolla oli suuri rooli opiskelupaikkani pääsyvaatimuksissa. Kulki rinnan yo-tulosten kanssa.
Nykyään on pakko kirjoittaa vain 4 ainetta. Pakollisia ovat äidinkieli ja 1. vieras kieli, jok yleisimmin on englanti, mutta voi olla joku muukin.