Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan tämä henkilö kateellinen minulle?

Vierailija
03.06.2016 |

Arvostelee jatkuvasti työskentelytapojani, katsoo pahasti, näyttää nyrpeää naamaa jos joku mies juttelee minun kanssani, puhuu minusta muille pahaa selkäni takana, ivailee, hymyilee tyytyväisenä jos huomaa minulle käyvän jotain ikävää. Ei halua auttaa vaan päinvastoin vaikeuttaa asioideni hoitamista.

Olen mielestäni miellyttävän näköinen ihminen ja olen kuullut muiden sanovan minua jopa kauniiksi. Myös persoonaani ja älyäni on kehuttu.

Onkohan tämä henkilö kateellinen minulle?

Vaihtoehdot

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten erikoinen tunne. Nuorempana minulla oli pahoja itsetunto-ongelmia enkä olisi koskaan voinut kuvitellakaan että kukaan voisi olla kateellinen minulle.

Nyt vanhempana henkisen kasvun myötä olen alkanut "kehittyä" myös ulkoisesti. Silmiini on tullut ihan erilainen pilke ja muutenkin kun liiallinen lapsenpyöreys on hävinnyt minusta on todella tullut kauniimpi. Olen huomannut että ihmiset ovat alkaneet tuijottaa minua enemmän kuin ennen.

Tällaisista asioista harva uskaltaa puhua, sillä ihmiset olettavat sen olevan kusipäisyyttä ja liiallisen itserakasta.

Minusta vaan on ikävää, että joku näkee oikeudekseen kohdella toista huonosti vain siksi että toisella on jotain sellaista, minkä haluaisi itselleen. Nyt olen nähnyt sen niin läheltä kuin on mahdollista nähdä, ja se on todella hämmentävää.

Ap

Vierailija
2/27 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset kadehtivat luonnostaan jos toisella on jotain mitä itsellä ei ole. Kaikki vaan eivät näytä sitä noin ilkeästi. Tiedän tunteen, koska olen itsekin kärsinyt vastaavasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus on tabu. Kaikki tiedämme että kateutta on olemassa, on kateutta herättäviä ihmisiä ja kateellisia, mutta kukaan ei koskaan myönnä olevansa kateellinen PAITSI positiivisena ilmaisuna "Oletpa kaunis, olen kateellinen" mutta kukaan ei sano näin "Ei toi oo minkään näkönen, mut mä oonkin vaan kateellinen".

Kukaan ei myöskään saa sanoa olevansa kateuden kohde vaikka sellainen jollekin olisikin. Tämä ihminen tyrmätään heti itsestään liikoja luulevaksi ja vainoharhaiseksi. "Ei sulle kukaan oo kateellinen, luulet vaan!" Kuinka moni on kuullut nuo sanat?

Kateus on aivan älyttömän iso tabu. Jo pelkästään siitä realistisesti puhuminen voisi auttaa tekemään meidät vähemmän kateellisiksi. Kielletty hedelmä on maukkain hedelmä.

Vierailija
4/27 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo tämän keskustelun aloitusviestin alapeukut kertovat siitä ettei tällaista asiaa saisi ottaa esille.

Täysin asiallisesti kirjoitettu, ketään ei halveksita tai haukuta, mutta silti ihmiset näkevät syyn alapeukutukselle.

Kertoo omaa surullista tarinaa yhteiskunnastamme.

Vierailija
5/27 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo tämän keskustelun aloitusviestin alapeukut kertovat siitä ettei tällaista asiaa saisi ottaa esille.

Täysin asiallisesti kirjoitettu, ketään ei halveksita tai haukuta, mutta silti ihmiset näkevät syyn alapeukutukselle.

Noh, itse ainakin koin aloituksen epämiellyttävän', koska siihen oli lyhyellä kuvauksella läntätty kyllä/ei kysely. Tällaisista asioista keskustellaan, ei kukaan meistä voi oikeasti tietää tapauksesta mitään niin, että voitais äänestää onko henkilö kateellinen vai ei, ja koko äänestys on aika lapsellinen ja jotenkin ylimielinen tapa lähestyä asiaa. Kateutta on hirveästi ja voi olla että ap:n tapauksessa tuo henkilö on kateellinen, mutta toi äänestys antoi ainakin mulle sellaisen fiiliksen, että aloittaja ei halua puhua aiheesta, vaan haluaa tuomion.

Vierailija
6/27 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten alapeukuttajat ajattelevat, että syynä ei ole kateus. Joskus kemiat ei vaan toimi, kaikista ihmisistä ei voi pitää, ja jos jotakuta ei pidä se voi helposti näkyä ap:n kuvaamana käytöksenä. Oikeat tosi harvoin taustalla kuitenkaan on kateus.

Vierailija
7/27 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdoton sanoa. Nyt meillä on vain ap:n yksipuolinen näkemys asiasta.

Vierailija
8/27 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, itse ainakin koin aloituksen epämiellyttävän', koska siihen oli lyhyellä kuvauksella läntätty kyllä/ei kysely. Tällaisista asioista keskustellaan, ei kukaan meistä voi oikeasti tietää tapauksesta mitään niin, että voitais äänestää onko henkilö kateellinen vai ei, ja koko äänestys on aika lapsellinen ja jotenkin ylimielinen tapa lähestyä asiaa. Kateutta on hirveästi ja voi olla että ap:n tapauksessa tuo henkilö on kateellinen, mutta toi äänestys antoi ainakin mulle sellaisen fiiliksen, että aloittaja ei halua puhua aiheesta, vaan haluaa tuomion.

Länttäsin kyselyn vain siksi koska se on kiva lisä keskusteluihin. Ja tuohan oli kysymys "Vaikuttaako?" ja sehän ei ole mikään tuomio jos joku joltain jonkun mielestä vaikuttaa.

Pääasia oli kuitenkin saada keskustelua aikaiseksi niin kuin aina ennenkin. Eihän tuo äänestäminen ole edes pakollista.

Ap

Vierailija
9/27 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä kateutta. Jos haluaa jotain, niin sitten työskentelee asian eteen eikä kyräile muita. Pitäisi ns. hankkia oma elämä. On muutamia asioita, joita ei voi itse muuttaa, mutta kaikilla on omat vaikeutensa, täytyy vain tehdä parhaansa.

Vierailija
10/27 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniit ihmiset kohtaavat kateutta, josta ei saa puhua asiallisrsti missään.

Vierailija
11/27 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

*asiallisesti

Vierailija
12/27 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä haluaisit siitä puhua? Miten se eroaa mielestäsi kateudesta varallisuuteen, osaamiseen, elintapoihin, elinympäristöön jne mistä ihmiset ympäri maailman ovat myös kateellisia?

Vierailija
13/27 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä haluaisit siitä puhua? Miten se eroaa mielestäsi kateudesta varallisuuteen, osaamiseen, elintapoihin, elinympäristöön jne mistä ihmiset ympäri maailman ovat myös kateellisia?

Kauneus näkyy ihmisestä heti ulospäin. Nuo muut asiat eivät selviä pelkän ulkonäön perusteella. Toki siis kaikki nuo herättävät kateutta, mutta ulkonäköön kiinnitetään huomiota eniten sillä sen huomaa ihmisestä heti vain katsomalla häntä.

Vierailija
14/27 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tabu tabu tabu ja vielä kerran TABU

Vierailija
15/27 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aihe. Nostan.

Vierailija
16/27 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilö ei pidä sinusta. Kateus on aivan eri asia.

Vierailija
17/27 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilö ei pidä sinusta. Kateus on aivan eri asia.

Niinpä. Jos ei pidä jostain ihmisestä se oikeuttaa käyttäytymään tavoilla jotka on mainittu aloitusviestissä.

Vierailija
18/27 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen myös että henkilö ei vain yksiselitteisesti pidä sinusta. Ei tuo käytös suoraan kateuteen viittaa.

Vierailija
19/27 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa että joku oikeasti vastaa että kyseessä Ei olisi kateus. Kohteleeko ihmiset yleensäkin aloitusviestissä mainituilla tavoilla niitä ihmisiä joista eivät vaan pidä? Eiköhän noin suurten tunteiden taustalla toista ihmistä kohtaan ole kateus, jos tämä ei ole edes tehnyt mitään pahaa sille jota kohtaan tämä tyyppi käyttäytyy noin ala-arvoisesti.

Vierailija
20/27 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen myös että henkilö ei vain yksiselitteisesti pidä sinusta. Ei tuo käytös suoraan kateuteen viittaa.

En näe mitään muuta pätevää syytä kuin kateuden miksi hän kokee noin negatiivisia tunteita minua kohtaan. En ole ollut hänelle ilkeä tai katsonut pahasti. En ole puhunut hänestä pahaa kenellekään.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan