jalkoja särkee ihan vietävästi... mikähän oire tämä on?
Mulla on ollut nyt pari päivää sellaista suht kovaa särkyä tasaisesti molemmissa jaloissa (ihan pepusta kantapäähän saakka). Yleensä sitä tulee kuukautisten ensimmäisenä päivänä lievästi, mutta tämä on nyt 20 kertaa pahempaa ja kuukautisten alkuun on vielä noin viikko. Kipu on ajoittain aika häiritsevää - joudun liikuttelemaan ja venyttelemään jalkoja jatkuvasti. Kysessä ei ole iskias (sekin on tullut koettua). Onko kellään muulla ollut vastaavaa? Voiko kyseessä olla raskausoire? Poistatin kuparikierukan jokin aika sitten.
Kommentit (6)
voiko ne oireet alkaa jo viikkoa ENNEN kun kuukautisten pitäisi tulla? Mulla on yksi lapsi ja silloin oireet alkoivat useita viikkoja myöhemmin.
ap
Siis ymmärrän niin, että kipu tulee kun kohdussa tapahtuu jotain joka kivun aiheuttaa. Ja johan siellä tuossa vaiheessa tapahtuu.. Eli kyseessä ei olisi sellainen hormoneista johtuva raskausoire... Pidetään peukkuja jos raskautta toivot :)
Auttaakohan tällaiseen kipuun särkylääkkeet? Alkaa nimittäin yltyä tosi kovaksi. Yritin venytellä mutta jalat on ihan "kireät". Minkälaisia lääkkeitä uskallan käyttää, tietäiskö joku?
ap
Mäkin aina koetan venytellä, mutta ei se oikeastaan auta. Koitan olla rentona ja pitää jalkoja ylhäällä. Ja olen sivellyt kipugeelejä jalkoihin, mutta en tiedä auttaako sekään muuta kuin henkisesti :)
paheneeko saunan jälkeen? kärsitkö kovasta uupumuksesta? särkeekö muita paikkoja? onko välillä parempana ja välillä huonompana?
aikana jalkoja, ja paljon. Lääkärin mukaan heijastekipua kohdusta. Särkee myös välillä kun olen raskaana, joten sikäli voisi olla raskausoire sinullakin jos on samasta asiasta kyse.