Tuli tuosta Japanin tapauksesta mieleen - Heitettiinkö teidät koskaan lapsena ulos autosta "jäähylle"?
Mä muistan pari kertaa niin käyneen. Vanhemmat käski meidät tappelun vuoksi ulos autosta ja ajoivat pari sataa metriä ja odottivat siellä. Eivät siis todellakaan ajaneet pois.
70-/80-lukua..
Kommentit (6)
Ei heitetty, olinkin kohtuullisen rauhallinen lapsi.
Itse olen "heittänyt" veljen lapset joskus metelöinnin takia 200 m ennen mummola ja kävelivät lopun matkan. Omat lapsetkin olen joskus laittanut kävelemään viimeiset 300 m kotiin, tosin sen jälkeen turhat kitinät väheni huomattavasti seuraavallakin reissuilla.
Ikinä en kyllä jättäisi tuntemattomaan tai vaaralliseen paikkaan tai epämääräiseksi ajaksi.
Ihan OT. Onko muut ihmetelleet miksei niitä alueen rakennuksia tarkistettu aiemmin?
Minä olen heittänyt omat lapset ulos useampaan kertaan.
Mutta ensin tulee varoitus ja sen jälkeen kurvaan jollekin levikkeelle / taukopaikalle ja käskytän tekemään viisitoista X-hyppyä tai juoksemaan jonkun kiven ympäri tms. En siis ole hylkäämässä ketään, mutta autosta pitää poistua.
Koska jos takapenkki on levoton, niin yleensä se johtuu siitä että on tuota energiaa.
Yleensä tämmöisen jälkeen meininki on vähän aikaa rauhallisempaa. Ja nykyään ovat teinejä, saa ajaa ihan rauhassa pari tuntia ilman taukoja...
Minua ei ole heitetty ulos, enkä ole lapsiani heittänyt.
Kerran näin, kuinka autosta paiskattiin kakaralauma ulos ja auto ajoi jonkin verran eteenpäin. Kyllä oli liikettä nivelissä, kun kakarat juoksivat takaisin autoon.
Varmaan tehosi, ainakin hetkeksi :)
Uhkasivat jättää, ja kummasti loppui tappelu ja kitinä siihen.