Voiko ihminen pärjätä syömättä kasviksia?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Kaveri ei tietääkseni ole syönyt ainakaan kymmeneen vuoteen muuta kuin kaupan makkaroita ja lihapullia. hengissä näyttäis olevan. Varmasti terveellisempää silti kuin sata vuotta sitten.
Niissä ei paljonkaan lihaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri ei tietääkseni ole syönyt ainakaan kymmeneen vuoteen muuta kuin kaupan makkaroita ja lihapullia. hengissä näyttäis olevan. Varmasti terveellisempää silti kuin sata vuotta sitten.
Sen takia kait se just pärjää kun soijaproteiini on oikeesti terveellistä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen takia kait se just pärjää kun soijaproteiini on oikeesti terveellistä. :D
En kyllä usko, että on kovin terveellistä niitä vetää. EIkö oikeesti mitään muuta?
Vierailija kirjoitti:
Totta ihmeessä pärjää. Vieläpä paremmin kuin syömällä kasviksia. Ei ole vatsavaivoja eikä pömpötyksiä ja vatsa toimii.
Noita vaivoja tulee vain jos kasvikset eivät kuulu ruokavalioon. Ne ovat ihan normaalia ravintoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta ihmeessä pärjää. Vieläpä paremmin kuin syömällä kasviksia. Ei ole vatsavaivoja eikä pömpötyksiä ja vatsa toimii.
Noita vaivoja tulee vain jos kasvikset eivät kuulu ruokavalioon. Ne ovat ihan normaalia ravintoa.
Mä en syö "normaalia ravintoa" , vaan sitä mikä sopii mun kehoon.
Mulle kasviksista tulee vatsavaivoja, miksi niitä söisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on aivan naurettavaa, että viljellään esim perunaa kun luonto on täynnä villivihannesta: nokkosia, horsmia, voikukkia, ketunleipiä, orvokkeja, putkikasvia. Ihan sikana syötävää ja kun oikein valmistaa niin on maistuvaa ja 100% luomua ja ilmaista. En tajua oikeesti miten lähes kaikki vetää kaupasta kaikkea kallista paskaa ja sitten vielä viinaa päälle viikonloppuisin. Ei ihme että teitä aina vituttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on aivan naurettavaa, että viljellään esim perunaa kun luonto on täynnä villivihannesta: nokkosia, horsmia, voikukkia, ketunleipiä, orvokkeja, putkikasvia. Ihan sikana syötävää ja kun oikein valmistaa niin on maistuvaa ja 100% luomua ja ilmaista. En tajua oikeesti miten lähes kaikki vetää kaupasta kaikkea kallista paskaa ja sitten vielä viinaa päälle viikonloppuisin. Ei ihme että teitä aina vituttaa.
Ehkä sulle tuli hyvä mieli tästä purkauksesta. Totuushan on kuitenkin, että suomalaiset syövät huonosti. Eivät tahallaan, mutta kun uskovat auktoriteetteihin enemmän kuin omaan vointiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sulle tuli hyvä mieli tästä purkauksesta. Totuushan on kuitenkin, että suomalaiset syövät huonosti. Eivät tahallaan, mutta kun uskovat auktoriteetteihin enemmän kuin omaan vointiin.
Ei tää mitään purkausta ollut. Ihmettelen vaan miten ei olal tajuttu hyödyntää luonnonkasveja. Tuhannet järvet kans täynnä kalaa, mutta kukaan ei niitä pyydystä. Naurettavaa ja surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noi sun luettelemasi rehut ei ruoki ketään. Toki niistä saa ravinteita, mutta ei kaloreita. Ruokaa on syötävä noiden jälkeen kuitenkin joku 95 % siitä mitä normaalistikin söisi. Jos tuolla luonnossa jotain ilmaista ja riittoisaa ja täyttävää ruokaa on, niin se on kala ja ehkä linnunmunat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eskimot ainakin on pärjännyt vuosisatoja ilman kasviksia
Eskimot söi kyllä kasviksia + raakoja aivoja ja sisäelimiä.
Voihan sitä ihminen selvitä monenlaisella ruokavaliolla pitkäänkin. Mikä tässä lasketaan kasvikseksi? Vehnä on kasvis ja riisi, joten aika harvan lautasella pelkkää lihaa on.
Ei pelkkää lihaa tietenkään, vaan lisäksi rasvaa.
Taas jaat tätä virheellistä tietoa. Kuinka voisit ymmärtää tarpeeksi alkuperäiskansojen ruokavaliosta, kun kutsut heitä nimityksellä, jotka he kokevat halveeraaviksi "eskimot" tai "intiaanit". Yritetään: inuiitit söivät mm marjoja, juuria ja levää. Lisäksi juuri sisäelimet, aivot ja valaasta nahan. Ei mikään terveellisin ruokavalio, mutta kyllähän sillä hyvin pärjää. Ihminen ei ole lihansyöjä.
Luin joskus että periaatteessa kaikki ravintoaineet mitä ihminen tarvitsee saa perunasta ja voista. Eli hengissä pysyy, eri asia sitten missä kunnossa terveys on. Osa huonon ravinnon seurauksistahan tulee näkyviin vasta pitkän ajan kuluttua.
Miten joku voi olla syömättä kasviksia? En ymmärrä. Lähinnä kuitenki varmaan miesten juttu? Mun isä ei syö kasviksia, en ymmärrä. Se syö esimerkisi tortillan niin, että laittaa lätyn, jauhelihaa päälle ja juustoraastetta ja sit viel syö haarukal ja veittellä sen xD mut en ymmärrä sitä. Mun poikaystävä taas selviäis kyllä ilma kasviksia ym. mutta teen joka ruualle salaatin ja syön itse muutenkin etittäin paljon kasviksia ja vihanneksia nii samalla se niitä sit syö.
Ajattelen itse paljon kehoa sisältäpäin.. mua ahistaa ahistus et kehoni ei sais kaikkia vitamiinejä, mineraaleja ja ravintoaineita ravinnosta. Tottakai on hyvä lisä syödä myös esim multitabseja päivässä, mutta ei se riitä pelkästään.
En kuitenkaan paasaa kenellekään, sillä se on ärsyttävää ja kaikki syövät niin miten haluavat. Kaikki lähtee omista oivalluksista ja haluista. Saattahan se olla ettei ihmiset tarvi kasviksia, mutta en osaa olla itse ilman :D
Vierailija kirjoitti:
Luin joskus että periaatteessa kaikki ravintoaineet mitä ihminen tarvitsee saa perunasta ja voista. Eli hengissä pysyy, eri asia sitten missä kunnossa terveys on. Osa huonon ravinnon seurauksistahan tulee näkyviin vasta pitkän ajan kuluttua.
Ei kaiketi pysy hengissä pitkään.
Oletetaan vaikka 2 kiloa perunaa ja 100 grammaa voita.
Tuolloin kalsiumia saa noin viidesosan suosituksista (125 mg, joka tuskin riittää elossapysymiseen). Rautaa jää 20 % alle suositusten, sinkkiä 40 % alle. Seleeniä saa vain 15 % suosituksesta. Proteiinia saa hitusen alle 40 grammaa, joka on kyllä siinä ja siinä selviääkö sillä loppuelämäänsä. Kaikki 9 niistä tarpeellisista aminohapoista jää vajaiksi. B12 vitamiinia saa vain 7 % suositellusta määrästä. A jää kolmanneksen vajaaksi, B2 kolmannekseen, B9 puolikkaaksi, ja K-vitamiiniakin reilusti alle puolet suosituksesta.
Pari kuukautta varmaan voi sätkiä tuolla dieetillä.
N222 kirjoitti:
Miten joku voi olla syömättä kasviksia? En ymmärrä. Lähinnä kuitenki varmaan miesten juttu? Mun isä ei syö kasviksia, en ymmärrä. Se syö esimerkisi tortillan niin, että laittaa lätyn, jauhelihaa päälle ja juustoraastetta ja sit viel syö haarukal ja veittellä sen xD mut en ymmärrä sitä. Mun poikaystävä taas selviäis kyllä ilma kasviksia ym. mutta teen joka ruualle salaatin ja syön itse muutenkin etittäin paljon kasviksia ja vihanneksia nii samalla se niitä sit syö.
Ajattelen itse paljon kehoa sisältäpäin.. mua ahistaa ahistus et kehoni ei sais kaikkia vitamiinejä, mineraaleja ja ravintoaineita ravinnosta. Tottakai on hyvä lisä syödä myös esim multitabseja päivässä, mutta ei se riitä pelkästään.
En kuitenkaan paasaa kenellekään, sillä se on ärsyttävää ja kaikki syövät niin miten haluavat. Kaikki lähtee omista oivalluksista ja haluista. Saattahan se olla ettei ihmiset tarvi kasviksia, mutta en osaa olla itse ilman :D
Kaikki lähtee omista oivalluksista. Silti syötät poikaystävällesi väkisin kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Keripukki
Tulee keripukki jos ei syö hedelmiä ja vihanneksia edes joskus.
Tulee keripukki, jos ei saa C-vitamiinia. Hedelmät ja vihannekset ei asiaan vaikuta. C:tä on esim. lehmänmaidossa, kinkussa ja sienissä, vaikkakin turhan vähänlaisesti. Käytännössä vitamiinipillerillä joutuu elämään, jos kasveja on pyöreä nolla ruokavaliossa. Tai sitten pitää korjata se ihmisen C-vitamiinia tuottava geeni geeniterapialla.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni veli ei syö minun tietääkseni kasviksia lainkaan ja hyvin on kunnossa pysynyt.
Eli hän syö lihaa, kalaa, hyönteisiä ja sieniä? Esimerkiksi leipäähän hän ei voi syödä, koska viljathan ovat kasviksia, myöskään mehuja hän ei voi juoda samasta syystä.
Ei pitäis liioitella, jos ei ole tietoa. Minä olen lihansyöjä enkä syö kasviksia. Energian otan rasvasta, lihaa en syö enempää kuin tarve on. Ts. ravinnostani suurin osa on rasvaa.