En saa alkoholistimiestä muuttamaan pois - mitä tehdä??
Alkoholistimiehen pitänyt muuttaa pois jo 4kk ajan (no välillä oli parempaa joten asia katkolla),mutta nyt jo kuukauden ajan hänen on pitänyt hommata itselleen joku väliaikaisasunto, jotta tilanne vähän rauhoittuisi.
Hän on itse sanonut koko ajan,että hän muuttaa pois kun olen kysynyt, lähteekö minä ja lapset vai hän. (Lastensuojelukin jo kuvioissa mukana, ja tämä kasvuympäristö ei ole hyvä lapsille, tulee jo viestiä monelta taholta missä kummastellaan lasten käytöstä, ja sanovat itsekin miten ikävää tämä on). Ihan fyysistä ei sentään ole.
No, hänelle olen koettanut antaa paljon vinkkejä mihin voisi muuttaa, myös semmoisia mitkä on heti vapaana. Ei ole kuitenkaan mihinkään muuttanut, sanoo että on hakenut tai kysellyt, mutta luulen että vaan valehtelee. Ei tee juuri muuta kuin päivät ilmeisesti tissuttaa, koska on jo sohvalla makaamassa ja nuokkumassa kun lapsi tulee koulusta.
No, mietin nyt että alanko minä sitten katsomaan jotain vuokra/aso-asuntoa mulle ja lapsille. Hermot menee tuota katsoessa.
Ajatus oli, että tämä talo olisi helpompi myydä kun mies lähtisi pois - jäisi enemmän kalustetun näköiseksi, pystyisin pitämään siistinä... jos mies jää tänne pelkään mihin kuntoon tämä menee.
Mutta jos ei se nyt tuosta lähde niin mitä mä sitten teen? Pitäisikö vielä vähän odottaa ja katsoa jos se muuttaisi (jos se saisi vaikka töitä lähiaikoina.. yhtä on hakenut).
Lisäksi olisi taloudellisesti parempi että se menisi vuokralle kuin minä ja lapset, koska meidän pitäisi ottaa isompi asunto ja lisäksi on talon kulut maksettavana. (Hän siis työttömänä niin ei ole oikein ylimääräistä.)
Kommentit (24)
Hei, sä voit vedota lapsen etuun. Mies hakee vaikka alivuokralaisasunnon ja hakee sossulta takuuvuokran. Ja mulla ei ollut aivan tuollainen mies, mutta jos työt loppui ja korkki aukesi, niin peto oli irti. Siis selvinpäin jopa siivoava kontrollifriikki joka ajoi minut epätoivoon jatkuvalla konrollilla.
Vierailija kirjoitti:
Hei, sä voit vedota lapsen etuun. Mies hakee vaikka alivuokralaisasunnon ja hakee sossulta takuuvuokran. Ja mulla ei ollut aivan tuollainen mies, mutta jos työt loppui ja korkki aukesi, niin peto oli irti. Siis selvinpäin jopa siivoava kontrollifriikki joka ajoi minut epätoivoon jatkuvalla konrollilla.
Lasten edusta oon sille nätisti yrittänyt tässä puhua... Saiskohan se sossusta apua?? Kun sillähän on kuitenkin omaisuutta tämä talon puolikas + auto + prätkä.
Olen yrittänyt ehdottaa että lainaa äidiltään rahat takuuvuokraan. (Itse en mielellään lainaisi kun niin epävarmaa rahan takaisin saanti ja mä en enää halua sitä paapoa, keskityn nyt lasten ja minun pärjäämiseen.)
Harmi ettei lastenvalvojalta ole vielä päätöstä lasten huoltajuudesta, aika vasta kuukauden päästä :( :(.
Haluaisin tässä tilanteessa ihan yksinhuoltajuuden kun tuon kanssa on niin vaikea sopia mitään. Siihen se tuskin suostuu kuitenkaan, vain tehdäkseen kiusaa...
Toivon kuitenkin tod. että lastenvalvoja tajuaa ettei se voi tavata lapsia ainakaan viikkoa yksinään tms. MIetin että pitääkö mun oikeasti palkata tähän joku lakimies vai miten...
Tää on just hankalaa kun ihminen ei ole tolkuissaan, eli voi muutamana päivänä vakuutella että jättää talon meille kaikkineen ja muuttaa. Sitten ei jätäkään taloa mutta lupaa muuttaa kuitenkin. Sitten haluaa panna talon myyntiin. Sitten kun on välittäjä niin ei ole paikalla. Yhtenä päivänä taas heittää mun kamoja ulos tai huutaa tapa ittes. Yhtenä päivänä on viemässä mua oikeuteen. Yhtenä päivänä on taas reipas ja rakastava ja huolehtiva ja neuvotteleva (näitä päiviä viime aikoina vaan yhä harvemmin). JOnain päivinä on tosi "Katumusta ja parannusta" esittävä ja kova tsemppifiilis (kun ois joku terapiatapaaminen tms.)
Eli mä en yhtään voi tietää tai ennakoida millä päällä se on lastenvalvojapäivänä ja tuleeko sinne. Se voi olla vaikka miten manipuloiva just silloin ja yrittää kaivaa esiin virheitä minusta ja mainostaa miten hyvä mies ja isä hän on.
Meillä on kirjalllinen sopimus jo keskenään tehty elatusavusta ja tapaamisista (mutta ei huoltajuudesta), mutta sitä hän on myös alkanut saman tien huonon päivän tullen kiistämään, ettei maksakaan sitä tai yhtään mitään yms.
ap
Alkoholistin kanssa elämä on helvettiä! Tiedän kokemuksesta.
Mutta kohta voit jo päästä uusia tuulia haistelemaan ja aurinkokin paistaa korkeammalta. Tsemppiä!
Oikeesti, mitä vittua nyt taas!
Muuta ite pois. Joo, joo ei ole ihanteellinen tilanne, muttei se ikinä kenenkään kohdalla ole. Jos häirii, lähe vetää.