En saa alkoholistimiestä muuttamaan pois - mitä tehdä??
Alkoholistimiehen pitänyt muuttaa pois jo 4kk ajan (no välillä oli parempaa joten asia katkolla),mutta nyt jo kuukauden ajan hänen on pitänyt hommata itselleen joku väliaikaisasunto, jotta tilanne vähän rauhoittuisi.
Hän on itse sanonut koko ajan,että hän muuttaa pois kun olen kysynyt, lähteekö minä ja lapset vai hän. (Lastensuojelukin jo kuvioissa mukana, ja tämä kasvuympäristö ei ole hyvä lapsille, tulee jo viestiä monelta taholta missä kummastellaan lasten käytöstä, ja sanovat itsekin miten ikävää tämä on). Ihan fyysistä ei sentään ole.
No, hänelle olen koettanut antaa paljon vinkkejä mihin voisi muuttaa, myös semmoisia mitkä on heti vapaana. Ei ole kuitenkaan mihinkään muuttanut, sanoo että on hakenut tai kysellyt, mutta luulen että vaan valehtelee. Ei tee juuri muuta kuin päivät ilmeisesti tissuttaa, koska on jo sohvalla makaamassa ja nuokkumassa kun lapsi tulee koulusta.
No, mietin nyt että alanko minä sitten katsomaan jotain vuokra/aso-asuntoa mulle ja lapsille. Hermot menee tuota katsoessa.
Ajatus oli, että tämä talo olisi helpompi myydä kun mies lähtisi pois - jäisi enemmän kalustetun näköiseksi, pystyisin pitämään siistinä... jos mies jää tänne pelkään mihin kuntoon tämä menee.
Mutta jos ei se nyt tuosta lähde niin mitä mä sitten teen? Pitäisikö vielä vähän odottaa ja katsoa jos se muuttaisi (jos se saisi vaikka töitä lähiaikoina.. yhtä on hakenut).
Lisäksi olisi taloudellisesti parempi että se menisi vuokralle kuin minä ja lapset, koska meidän pitäisi ottaa isompi asunto ja lisäksi on talon kulut maksettavana. (Hän siis työttömänä niin ei ole oikein ylimääräistä.)
Kommentit (24)
No katsot sille kämppiä ja kysyt, minkä ottaa? Tiedät varmaan hänen tietonsa.
Avioero. Ositus. Silloin sen on joko pakko lähteä tai lunastaa sun osuus kodista.
Miten joku voi olla niin nössö, että katselee tuollaista äijää? Hienon esimerkin annat lapsille.
Postä lukot vaihtoon, eiköhän pysy ulkona.
Kuulostaa siltä, ettei mies tee ratkaisuaan moniin kuukausiin ellei peräti vuosiin. Siis ehkä nopeiten pääset hänestä eroon, kun lähdet itse vaikka se onkin hankalaa. Tuolla menolla ja tissuttelulla ei nimittäin tehdä muuta kuin siirretä asioita.
Lastensuojelu auttaa saamaan miehen muuttamaan.
Ei se muuta. Helppohan sen on juoda ja maata kun sä mahdollistat sen.
Jos haluat, että se lähtee, se lähtee. Ketäs sä sitten hyysäät?
Vierailija kirjoitti:
No katsot sille kämppiä ja kysyt, minkä ottaa? Tiedät varmaan hänen tietonsa.
No olen katsonut sille kämppiä. Mutta täytyyhän sen itse käydä sopimus tekemässä jne. Olen siis antanut listan valmiiksi mitä voisi kysyä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kenen nimissä asunto siis on?
Yhteinen. Sitä se huusi mulle yksi päivä että "lähde sinä tästä" (ja heitti mun vaatteita ulos).
Ok, no nyt kun kysyn taas muutamana päivänä että kuka lähtee, niin hän sanoo lähtevänsä.
Lähtisin todella mutta just tuo talonmyynnin hankaloituminen pelottaa.... tästä pitäisi kuitenkin yrittää saada ok-hinta koska TODELLA tarvitsen sitä rahaa asunnon ostoon sitten, tai tulee niin järjetön laina ettei pysty maksamaan.
ap
Tsemppiä ap! Varmasti vaikea tilanne. Tunteita ja välittämistä toisesta varmaankin on vielä jäljellä, vaikka toiselle kuppi maistuisilin liikaa ja tietää, että asialle on tultava loppu. Vaikka tämä nyt hyysäämiseltä kuulostaisikin, niin jospa etsisit itse hänelle yksiön ja jäisitte taloon asumaan, ettei tule lisää ongelmia myynnin kanssa, jos sohvalla makaa vaan viinalta haiseva ukko..
Vierailija kirjoitti:
Avioero. Ositus. Silloin sen on joko pakko lähteä tai lunastaa sun osuus kodista.
Miten joku voi olla niin nössö, että katselee tuollaista äijää? Hienon esimerkin annat lapsille.
Postä lukot vaihtoon, eiköhän pysy ulkona.
u
Avioero vireillä.
Ositus - no sen kai voisi tehdä jo (en tiedä pitääkö ottaa lakimies vai voitaisko sopia ja kirjata itse, ei meillä niin paljoa ole kuin tää talo, ja velkaiset autot). Mutta mitä sekään auttaisi tähän akuuttiin tilanteeseen? Siis että se muuttaisi nyt pois. Koska juridisesti puolet talosta ois sen.
Talo varmaan menee myyntiin, mutta miten mä sittenkään saan sen muuttamaan täältä pois...? Poliisi hakee sen pois talon luovutuspäivänä?? Miten mä saan sen täältä ulos edes siksi aikaa että voi pitää asuntonäyttöä??
(Toinen lapsi sanoi tänään että raahaa se ulos... pystyiskin :) ).
ap
Onko sulla varaa maksaa mies ulos asunnosta?
Kämppä myyntiiin ja molemmat vuokralle. Vaihtakaa maisemaa niin piristää sua ja lapsia.
Valitettava totuus on se ettei kenenkään tarvitse kotoansa pois lähteä. Ei vaikka olisi alkoholisti.
Olen ollut samassa tilanteessa. Minä lähdin lasten kanssa. Jos et lähde niin lastensuojelu ei katso sinua hyvällä, usko pois.
Haet käräjäoikeudessa yhteiselämän päättämistä. Googleta, niin saat lisätietoja.
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä ap! Varmasti vaikea tilanne. Tunteita ja välittämistä toisesta varmaankin on vielä jäljellä, vaikka toiselle kuppi maistuisilin liikaa ja tietää, että asialle on tultava loppu. Vaikka tämä nyt hyysäämiseltä kuulostaisikin, niin jospa etsisit itse hänelle yksiön ja jäisitte taloon asumaan, ettei tule lisää ongelmia myynnin kanssa, jos sohvalla makaa vaan viinalta haiseva ukko..
No kun mä OLEN etsinyt.
Esim. tässä ihan lähellä olisi yksi vuokrattava jonka voisi ottaa väliaikaisesti, sitä se kävi katsomassakin. Mutta kun se oli niin pieni... (ei hällätässä kohtaa työttömänä kovin isoon varaa. SAnoin että ota se nyt edes kuukaudeksi -sen siis saisi vuokrata kuukaudeksikin.)
Ja se olisi vapaa,siihen sevoisi mennä vaikka HETI! Mutta ei! JOka päivä töistätullessa se löytyy tosta sohvalta, ei puhu, jos kysyn jotain ynähtää korkeintaan. Jos pyydän että voisko se nyt vaikka muuttaa siihen vapaaseen, niin sanoo joo,muttei tee mitään. Olen kolme pv odottanut että se EDES TISKAISI KERRAN kun on hitto täällä päivät pitkät ja mulla on ihan tajuttoman paljon töitä + hoidan lapset ja muut. SAnoo "joo". Mitään ei tapahdu. Täällä on keittiö täynnä likasia astioita ja puhtaat loppu kaapista ja haisee. Mua ei kiinnosta antaa periksi. Tiskaisi nyt edes yhden kerran.
ap
Minilex
Lakitieto Perheoikeus Avioero Yhteiselämän lopettaminen
Lakipuhelin neuvoo
Suora yhteys lakimiehiin klo 8 - 22 - Soita 0600 12 450
Yhteiselämän lopettaminen
Suosittele tätä artikkelia:
Lakipuhelin neuvoo - Soita 0600 12 450
Yhteiselämän lopettamisessa on kyse omaisuuden käyttöoikeudesta perheen hajotessa. Sitä koskevat säännökset antavat puolisolle mahdollisuuden katkaista perheyhteys esimerkiksi perheväkivalta- tai muissa vastaavissa perheen kriisitilanteissa, jolloin toinen puoliso voidaan saada nopeastikin muuttamaan pois perheen yhteisestä kodista. Hakemuksen yhteiselämän lopettamisesta tuomioistuimelle voivat tehdä puolisot yhdessä tai toinen puoliso yksin. Vaatimus yhteiselämän lopettamisesta voidaan tehdä myös avioerohakemuksen yhteydessä. Sitä koskeva päätös voidaan kuitenkin antaa milloin tahansa avioliiton aikana sekä myös avioeron jälkeen ennen osituksen toimittamista.
Yhteiselämän lopettamista koskevan hakemuksen johdosta tuomioistuin voi päättää, että toinen puoliso saa jäädä asumaan yhteiseen kotiin, ja velvoittaa samalla toisen puolison muuttamaan pois. Yhteiseen kotiin saa jäädä asumaan se puolisoista, joka on enemmän asunnon tarpeessa. Asunnon tarvetta arvioitaessa huomioon otetaan mm. puolisoiden taloudellinen tilanne, mahdollisuudet asunnon hankintaan, huolenpitovastuu yhteisestä lapsesta sekä muut mahdolliset asunnon tarpeeseen mahdollisesti vaikuttavat erityistarpeet. Asumis- ja poismuuttomääräyksen yhteydessä tuomioistuin voi lisäksi oikeuttaa toisen puolison käyttämään asuntoirtaimistoon kuuluvaa toisen puolison irtainta omaisuutta, puolison työvälinettä tai muuta puolison tai lasten henkilökohtaista irtainta omaisuutta.
Tuomioistuimen antama päätös voidaan panna heti täytäntöön. Päätös ja velvoitus asunnosta muuttamiseen ovat voimassa toistaiseksi. Ne raukeavat kuitenkin viimeistään kahden vuoden kuluttua siitä, kun päätös on annettu. Raukeaminen tapahtuu myös silloin, kun puolisoiden välillä on toimitettu omaisuuden ositus tai erottelu ja se on saanut lainvoiman. Puolison vaatimuksesta päätöstä voidaan muuttaa tai se voidaan peruuttaa tuomioistuimen uudella päätöksellä. Edellytyksenä on, että olosuhteet ovat päätöksen antamisen jälkeen muuttuneet.
Vierailija kirjoitti:
Valitettava totuus on se ettei kenenkään tarvitse kotoansa pois lähteä. Ei vaikka olisi alkoholisti.
Olen ollut samassa tilanteessa. Minä lähdin lasten kanssa. Jos et lähde niin lastensuojelu ei katso sinua hyvällä, usko pois.
Yritin lasusta jo pyytää apua asuntoasiassa, voisivatko auttaa vuokra-asunnon saamisessa. Laihaksi jäi tulos.
Ja puhuin miten pelkään sitten antaa lapsia tapaamisiin isälle kun ei hän pysty huolehtimaan. Meinasivat että lapset voi soittaa jos on joku hätä. Siis mitä VITT..?! Just ne oli hetkeä ennen todenneet että ei ole hyvä lapsille tämä ympäristö. Siis vaikka minä olen tässä kuitenkin läsnä koko ajan. Niin sitten toiseen hengen vetoon ovat sitä mieltä että lapset voisi mennä isälleen tapaamisiin. Tästä mä just oon ihan ihmeissäni - ja oikeasti peloissani! (Oltiin lastensuojelussa mm. siksi että mies on ajanut kännissä lapset kyydissä yms., niin silti ne on tuota mieltä!)
Toisekseen kun sanoin että miehellä on kaikkia kuvitelmia viikko-viikko -systeemistä (siis haloo, kun en voi kauppareissua pidemmäksi ajaksi noita juuri jättää - siis niiden olisi parempi olla kotona yksin keskenään kuin tuon miehen kanssa), niin sitten nämä tädit sanoo että jos ensin vähän lyhempiä aikoja ja sitten vaikka viikko.
OIkeesti musta tuntuu että tää menee ihan päälaelleen tämä asia. Mies ei ole vieläkäynyt lasussa mutta jos se menee / pääsee paikalle,niin tod,näk. sillä on silloin ns. "hyvä päivä", jolloin se on maailman hurmaavin ja ihanin ihminen ja esittää nöyrää ja kertoo käyvänsä hoidoissa (paskat, jättää kaikki kesken)ja vaikka mitä...mua oksettaa jo valmiiksi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Minilex
Lakitieto Perheoikeus Avioero Yhteiselämän lopettaminen
Lakipuhelin neuvoo
Suora yhteys lakimiehiin klo 8 - 22 - Soita 0600 12 450
Yhteiselämän lopettaminen
Suosittele tätä artikkelia:
Lakipuhelin neuvoo - Soita 0600 12 450Yhteiselämän lopettamisessa on kyse omaisuuden käyttöoikeudesta perheen hajotessa. Sitä koskevat säännökset antavat puolisolle mahdollisuuden katkaista perheyhteys esimerkiksi perheväkivalta- tai muissa vastaavissa perheen kriisitilanteissa, jolloin toinen puoliso voidaan saada nopeastikin muuttamaan pois perheen yhteisestä kodista. Hakemuksen yhteiselämän lopettamisesta tuomioistuimelle voivat tehdä puolisot yhdessä tai toinen puoliso yksin. Vaatimus yhteiselämän lopettamisesta voidaan tehdä myös avioerohakemuksen yhteydessä. Sitä koskeva päätös voidaan kuitenkin antaa milloin tahansa avioliiton aikana sekä myös avioeron jälkeen ennen osituksen toimittamista.
Yhteiselämän lopettamista koskevan hakemuksen johdosta tuomioistuin voi päättää, että toinen puoliso saa jäädä asumaan yhteiseen kotiin, ja velvoittaa samalla toisen puolison muuttamaan pois. Yhteiseen kotiin saa jäädä asumaan se puolisoista, joka on enemmän asunnon tarpeessa. Asunnon tarvetta arvioitaessa huomioon otetaan mm. puolisoiden taloudellinen tilanne, mahdollisuudet asunnon hankintaan, huolenpitovastuu yhteisestä lapsesta sekä muut mahdolliset asunnon tarpeeseen mahdollisesti vaikuttavat erityistarpeet. Asumis- ja poismuuttomääräyksen yhteydessä tuomioistuin voi lisäksi oikeuttaa toisen puolison käyttämään asuntoirtaimistoon kuuluvaa toisen puolison irtainta omaisuutta, puolison työvälinettä tai muuta puolison tai lasten henkilökohtaista irtainta omaisuutta.
Tuomioistuimen antama päätös voidaan panna heti täytäntöön. Päätös ja velvoitus asunnosta muuttamiseen ovat voimassa toistaiseksi. Ne raukeavat kuitenkin viimeistään kahden vuoden kuluttua siitä, kun päätös on annettu. Raukeaminen tapahtuu myös silloin, kun puolisoiden välillä on toimitettu omaisuuden ositus tai erottelu ja se on saanut lainvoiman. Puolison vaatimuksesta päätöstä voidaan muuttaa tai se voidaan peruuttaa tuomioistuimen uudella päätöksellä. Edellytyksenä on, että olosuhteet ovat päätöksen antamisen jälkeen muuttuneet.
KIITOS!!!!!!!!!!!!!!!!!Tätä pitää tutkia lisää! Miten multa on tämmöinen mennyt ohi vaikka olen hirveästi tutkinut kaikkea aiheesta netistä ja kysellyt neuvonnoista yms. JOtenkin luulin että se on sitten haettava pesänjakajaa käräjäoikeudelta ja joku asiantuntija ties missä neuvonnassa varoitteli että se sitten maksaa kauheasti jne. ...niin oon sitä koettanut vielä välttää. Mutta ilmeisesti tässä ei siitä ole kyse.
Kaikki sanoo että täytyy pysyä puheväleissä, sitä haluaisin, mutta ihmisen kanssa joka on puolet ajasta pahassa alko-ongelmassa niin se on pirun vaikeaa! Ja siitä loppuajastakin osan aikaa on tosi ilkeä ja veemäinen ja kiukkuinen, eli ei silloinkaan normaali.
Sitten hän uhkaili just vielä MUA asian oikeuteen viemisellä (minkä asian?? ilmeisesti haluaa riidellä huoltajuudesta ja elatusmaksuista).
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin lasusta jo pyytää apua asuntoasiassa, voisivatko auttaa vuokra-asunnon saamisessa. Laihaksi jäi tulos.
Ja puhuin miten pelkään sitten antaa lapsia tapaamisiin isälle kun ei hän pysty huolehtimaan. Meinasivat että lapset voi soittaa jos on joku hätä. Siis mitä VITT..?! Just ne oli hetkeä ennen todenneet että ei ole hyvä lapsille tämä ympäristö. Siis vaikka minä olen tässä kuitenkin läsnä koko ajan. Niin sitten toiseen hengen vetoon ovat sitä mieltä että lapset voisi mennä isälleen tapaamisiin. Tästä mä just oon ihan ihmeissäni - ja oikeasti peloissani! (Oltiin lastensuojelussa mm. siksi että mies on ajanut kännissä lapset kyydissä yms., niin silti ne on tuota mieltä!)
Toisekseen kun sanoin että miehellä on kaikkia kuvitelmia viikko-viikko -systeemistä (siis haloo, kun en voi kauppareissua pidemmäksi ajaksi noita juuri jättää - siis niiden olisi parempi olla kotona yksin keskenään kuin tuon miehen kanssa), niin sitten nämä tädit sanoo että jos ensin vähän lyhempiä aikoja ja sitten vaikka viikko.
OIkeesti musta tuntuu että tää menee ihan päälaelleen tämä asia. Mies ei ole vieläkäynyt lasussa mutta jos se menee / pääsee paikalle,niin tod,näk. sillä on silloin ns. "hyvä päivä", jolloin se on maailman hurmaavin ja ihanin ihminen ja esittää nöyrää ja kertoo käyvänsä hoidoissa (paskat, jättää kaikki kesken)ja vaikka mitä...mua oksettaa jo valmiiksi.
ap
Kuulostaa uskomattomalta sellaisen korvaan, jolla ei ole kokemusta samasta! Mitä ihmettä lastensuojelu?! Kuulostaa siltä, että ne ajattelee tyyliin, että mies juo jonkun nalkuttavan vaimon takia, ja sitten eron tullessa mies muuttuisi normaaliksi raittiiksi isäksi? Eihän nyt alkoholistille voi antaa lapsia esim. yön yli huolehdittavaksi? Miten se mies muka olisi vähemmän haitallinen esikuva/katseltava lapsille eron jälkeen kuin nyt? Apua! Missä logiikka :D
Onko kellään kokemusta tuosta yhteiselämän purkaminen jutusta? Miten käytännössä piti hakea, voinko vaan lähettää jonkun lomakkeen s-postilla käräjäoikeuteen kuten erohakemuksenkin (vissiin asian ois voinut mainita siinä hakemuksessakin kun olisi tajunnut).
Ja kauanko kestää kun sen käsittelevät, pitääkö mennä johonkin oikeuteen jne?
ap