Etelän loma lasten kanssa on kaikkea muuta, kuin lomaa
Olen väsyneempi, kuin ennen lomaa. Ei tarvitse ihan heti lähteä uudestaan. Huh!
Kommentit (61)
Mei ollaan reissattu lapsen kanssa ulkomailla siitä lähtien, kun hän oli 8 kk. Pari - kolme kertaa vuodessa, kuitenkin vain max 6 tunnin lentomatkan päähän, koska emme itsekään nauti pitkistä lennoista. En ole kokenut lomareissuja lapsen (nyt 13-v) millään tapaa rasittavaksi, saatikka että olisin väsyneempi matkan jälkeen kuin ennen sitä. Loma on lomaa lapsenkin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ota pilkku pois ennen kuin-konjunktiota, kun se ei aloita kokonaista lausetta. En matkustellut yhtään ulkomailla lapsen kanssa, ennen kuin oli kolmen ja silloinkin Ruotsiin laivaristeilyllä. Sen jälkeen onkin reissattu sekä kotimaassa että ulkomailla.
Yhdyssana-säännöt kannattaisi myös opetella uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Suomen kesässä on yleensä useampi viikko tosi lämmintä.
Viime kesänäkin peräti kaksi hellepäivää, kyllä kelpaa!
Vierailija kirjoitti:
matka on hyvin erilainen kuin ilman tätä jäsentä.
Erilainen, muttei välttämättä huonompi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen kesässä on yleensä useampi viikko tosi lämmintä.
Viime kesänäkin peräti kaksi hellepäivää, kyllä kelpaa!
Viime kesä oli harvinaisuus. Mutta jos kaipaa jatkuvaa paahdetta, niin mikäs siinä. Minusta Suomen kesäsää, 20-25 on optimaalinen, en kaipaa yhtään lämpimänpää. Lisäksi useimpien lomakohteiden muovisuus ja roskaisuus häiritsee. Suomessa on raikasta, puhdasta ja kaunista luontoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat pienestä asti olleet sellaisia,että näyttävät parhaat puolensa arkirutiineista poikkeavissa tilanteissa ja sopeutuvat uusiin paikkoihin helposti.
Toi ei ainakaan ole mikään asennekysymys vaan lapsen persoonasta kiinni.
Tuossa vaiheessa on kyse aikuisen asenteesta lapsen kiukkuun, sairauteen tai harmitukseen.
Asia on niin vaikeaa kuin mitä siitä tekee. Olemme matkustaneet siitä asti, kun nuorimmainen oli noin 10kk. Tottakai härdelliä on enemmän, mutta ei se mikään ylivoimainen suoritus ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Olen väsyneempi, kuin ennen lomaa. Ei tarvitse ihan heti lähteä uudestaan. Huh!
Et vain osaa...
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi useimpien lomakohteiden muovisuus ja roskaisuus häiritsee. Suomessa on raikasta, puhdasta ja kaunista luontoa.
Eli sinä olet matkustellut itse niissä muissa kohteissa, kun niin hyvin tiedät muovisuuden ja roskaisuuden. Nyt sitten arvostelet muita, jotka haluavat mennä niihin samoihin kohteisiin.
Olet ilmeisesti jokin ylin auktoriteetti, joka käy ensin kaikki kohteet läpi ja sitten antaa muille luvan mennä niistä joihinkin ja toisiin ei. Hyvä tietää.
Vierailija kirjoitti:
En tajua muutenkaan, kuka viitsii maksaa lomasta jossain hikisessä keskuksessa. Suomen kesässä on yleensä useampi viikko tosi lämmintä, ja täältä löytyy kaikki mitä etelästäkin (rannat, ravintolat, terassit, shoppailu).
Lisäksi turvallisuusuhat monissa kohteissa nousseet, ja stressaa ajatus lentämisestä kun ajat on mitä on. Etelänloman hinnalla voi käyttää mielin määrin palveluja Suomessa, käydä ravintolassa, hoidoissa, kylpylässä ja vaikka tilata siivooja kotiin, jos kaipaa lomalta lepoa kotitöistä.
OT, mutta ei onnistu. Etelän reissu onnnistuu halvemmalla kuin viikon reissu Suomessa.
Pienten lasten kanssa kannattaa harrastaa kotimaan matkailua. Ulkomaille sitten kun ovat kouluiässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota pilkku pois ennen kuin-konjunktiota, kun se ei aloita kokonaista lausetta. En matkustellut yhtään ulkomailla lapsen kanssa, ennen kuin oli kolmen ja silloinkin Ruotsiin laivaristeilyllä. Sen jälkeen onkin reissattu sekä kotimaassa että ulkomailla.
Itsekin teit virheitä:
.
Ennen kuin-konjunktiota, silloin kun se ei aloita...Sen jälkeen olemmekin matkustelleet...
Väärin: on reissattu on passiivissa ja siis täysin oikein lauseyhteydessä. Mikään pakko ei ole käyttää monikon 1. persoonaa tuossa yhteydessä.
Silloin-sana sopii ensimmäiseen sivulauseeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi useimpien lomakohteiden muovisuus ja roskaisuus häiritsee. Suomessa on raikasta, puhdasta ja kaunista luontoa.
Eli sinä olet matkustellut itse niissä muissa kohteissa, kun niin hyvin tiedät muovisuuden ja roskaisuuden. Nyt sitten arvostelet muita, jotka haluavat mennä niihin samoihin kohteisiin.
Olet ilmeisesti jokin ylin auktoriteetti, joka käy ensin kaikki kohteet läpi ja sitten antaa muille luvan mennä niistä joihinkin ja toisiin ei. Hyvä tietää.
Huh, miksi olet noin vihainen? Puhuin vain omasta puolestani. Jos haluaa takuuvarmaa hellettä niin sitten varmaan kannattaa lähteä etelään. Olen matkustellut paljon ennen lapsia, mutta en nyt varmaan joka paikassa. Yleinen fiilis on vaan jäänyt, että en enää rahojani laita "etelänlomiin". Eri asia kaukokohteet ja kulttuurimatkat. Mutta nauttikaa te, jotka tykkäätte ihan vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
Pienten lasten kanssa kannattaa harrastaa kotimaan matkailua. Ulkomaille sitten kun ovat kouluiässä.
Miksi? Se on ihan sama reissataanko Suomessa vai Euroopassa.
Madeiran reissu kiikarissa ensi talvelle ja lapsi 11 v. Osaa jo englantia ja ei tarvitse erityiskohtelua ja jaksaa kävellä. On siis kivaa tiedossa! Olemme tosin matkustaneet jo melko paljon ennen tuotakin.
Samaa mieltä. Parhaillaan reissussa ja aivan kauhean väsyneenä. Vauva 8 kk ei nuku, kun uusi paikka. Herää tunnin välein itkemään. Isompi, 3 v. sitten haluaa koko ajan olla rannalla. Hirveä huuto, kun pitää mennä välillä hotellille. Onneksi ei sentään tarvitse laittaa ruokaa itse :) ja jäähän isommalle lapselle kiva muisto :) Väsyttää!!
Vierailija kirjoitti:
Asenteesta kiinni. Itse olen reissannut alle kouluikäisten lasten kanssa ainoana aikuisena niin etelässä kuin esim. USAssa eikä ikinä mitään ongelmia. Kaikki ollaan nautittu. Olen tosin itse niin tottunut reissaaja ja kielitaitoinen jne eli kai ne lapset aistii miten minä nautin ja ovat alle 2-vuotiaista reissanneina omaksuneet saman asenteen. Tien päällä näkee paljon perheitä joissa vanhemmat jo lähtiessä lentokentällä kireitä kuin viulunkieli, liekö sitten ihme jos lapsetkin kiukkuaa?
Kai se nyt on myös hieman kiinni niistä lapsista ja niiden temperamentistakin? Jotkut ovat rauhallisia kuin viilipytyt tapahtui ympärillä mitä vain, jotkut kiukkuaa pienemmästäkin. Jo saman perheen sisällä huomaa erot lapsien kesken. Toki vanhemmatkin vaikuttavat lapsiinsa, mutta ei perustemperamenttia muuteta. Jotenkin aina huvittaa nämä, joille on geenilotossa sattunut rauhalliset lapset ja jotka sitten kuvittelevat olevansa erinomaisia kasvattajia. :DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Se on ihan sama reissataanko Suomessa vai Euroopassa.
Ei todellakaan ole. Haluan kiertää nähtävyyksiä ja kokea elämyksiä ja pienen vaippalapšen kanssa en olisi pystynyt kunpaankaan. Minun ihannelomani ei ole koskaan ollut istua lastenaltaan reunalla tai hiekkakakkuja tekemässä. Siksi lähdimme lapsen kanssa ulkonaan reissuun, kun hän jo oli verraten omatoiminen ja jaksoi liikkua sekä kävellen että julkisilla kulkuvälineillä matkakohteessa. Toki olemme käyneet huvipuistoissa, uima-altailla ja akvaariossa hänen kanssaan, mutta nähneet myös paljon ns.aikuisten nähtävyyksiä samalla reissulla.
Täh? Lomaahan se on. Ei siivousta, ei pyykinpesua, ei ruuanlaittoa. Altailla makoilua, rannalla oloa, kävelyretkiä jne. Ei suorittamista. Nuorin on ollut 4kk kun on oltu etelänmatkalla. Nyt kaikki jo kouluikäisiä. Ikinä en voisi sanoa ettei ole tuntunut lomat lomalta.
En tajua muutenkaan, kuka viitsii maksaa lomasta jossain hikisessä keskuksessa. Suomen kesässä on yleensä useampi viikko tosi lämmintä, ja täältä löytyy kaikki mitä etelästäkin (rannat, ravintolat, terassit, shoppailu).
Lisäksi turvallisuusuhat monissa kohteissa nousseet, ja stressaa ajatus lentämisestä kun ajat on mitä on. Etelänloman hinnalla voi käyttää mielin määrin palveluja Suomessa, käydä ravintolassa, hoidoissa, kylpylässä ja vaikka tilata siivooja kotiin, jos kaipaa lomalta lepoa kotitöistä.