Kotikonstit hirvittävän näköisiin ja koviin kantapäihin
Mulla on sellanen Schollin "höylä", mutta ei se auta.
Kommentit (57)
Minä lopetin pelleilyn raspien kanssa. Otin pari vuotta sitten käyttöön järeämmän konstin: käytän perunankuorimaveistä.
Silloin tällöin suihkun jälkeen vuolen kovettumat pois, ja rasvailen jalkoja aina kun muistan.
Tämä on ollut tärkeimpiä keksintöjäni kauneudenhoidossani. Vuoleminen kestää ehkä minuutin, ja kantapäät ovat ok.
Kadun kesiä, jolloin yritin raspata hellästi ja rukoilla siistejä jalkoja.
Niin, salisyylivaseliini on hyvä rasvaukseen.
Mulla on tuollainen netistä (ulkomailta) tilattu kuorintapakkaus. Sisältää sukkien muotoiset muovipussukat, jotka laitetaan jalkoihin ja niihin pusseihin valutetaan pakkauksessa oleva kuorintaneste, jonka annetaan vaikuttaa jaloissa 1,5 tuntia. Kuulemma poistaa kovettumat tosi tehokkaasti, en ole vielä itse kokeillut.
Jalkavoide jossa on ureaa pehmittää parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Minä lopetin pelleilyn raspien kanssa. Otin pari vuotta sitten käyttöön järeämmän konstin: käytän perunankuorimaveistä.
Silloin tällöin suihkun jälkeen vuolen kovettumat pois, ja rasvailen jalkoja aina kun muistan.
Tämä on ollut tärkeimpiä keksintöjäni kauneudenhoidossani. Vuoleminen kestää ehkä minuutin, ja kantapäät ovat ok.
Oikeasti olet vuollut jalkojasi perunankuorimaveitsellä? Jos kerran toimii, niin eihän siinä mitään.
Ihan oikeesti paras keino on tuo kelmutus mitä joku jo ehdotti. Orionin hydtan tai muu rssvainen voide ja sitä reilu turaus kantapäihin, muovikelmua nilkan ja kantapään ympäri ja sukat vielä päälle. Toista kahtena iltana niin jalat on taas monta viikkoa pehmeet. Ei tarvi raspailla eikä vuolla.
Älä missään nimessä käytä sitä paristokäyttöistä raspia. Ne kovettumat syntyvät juuri siitä kun iho joutuu jatkuvaan hankaukseen ja yrittää suojautua siltä. Muutama veto raspilla max. kerran viikossa ennen rasvausta on ok. Helosan on hyvä ja edullinen perusvoide jaloille. Kenkiin iskua vaimentavat pohjalliset ja joka päivä rasvaus. Ja nyt jos tilanne on oikeesti paha, et sä sitä kotikonstein saa kuntoon. Varaa aika jalkahoitajalle (ei kosmetologille).
T:Jalkojenhoidon ammattilainen
Vierailija kirjoitti:
Älä missään nimessä käytä sitä paristokäyttöistä raspia. Ne kovettumat syntyvät juuri siitä kun iho joutuu jatkuvaan hankaukseen ja yrittää suojautua siltä. Muutama veto raspilla max. kerran viikossa ennen rasvausta on ok. Helosan on hyvä ja edullinen perusvoide jaloille. Kenkiin iskua vaimentavat pohjalliset ja joka päivä rasvaus. Ja nyt jos tilanne on oikeesti paha, et sä sitä kotikonstein saa kuntoon. Varaa aika jalkahoitajalle (ei kosmetologille).
T:Jalkojenhoidon ammattilainen
Varsinainen ammattilainen :D:D:D:D
Tollasta jalkakylpyohjetta mä vähän kaipailinkin. Kiitos kaikille! ap
Jos omaa jalat, joihin säännöllisesti kertyy paksua, halkeilevaa ihoa, sairastaa todennäköisesti hyperkeratoosia eli keratodermiaa.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…
http://iholiitto-fi-bin.directo.fi/@Bin/bc3d609b666ee95a00c9d39e6c1cfd4…
Kyseessä on periytyvä tauti tai ominaisuus, johon ei ole hoitokeinoa. Ainoa keino on hoitaa oireita eli leikata jalkahöylällä paksuuntunut iho pois ja rasvata jalat paksulla rasvalla.
Saman leikkaustoimenpiteen joutuu valitettavasti tekemään taas muutaman viikon päästä uudelleen, sillä parannuskeinoa ei ole ja iho jatkaa paksuuntumistaan jokaikinen päivä.
Itse olen kärsinyt tästä ongelmasta koko ikäni ja olen perinyt sen isältäni. Itse rasittavan taudin lisäksi ei mikään ärsytä niin paljon kuin "rasvaa jalkasi joka päivä, niin ne ovat kuin vauvan peppu" -tyyliset kommentit ihmisiltä, jotka eivät tiedä tästä taudista yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Jep.
Mitkään raspit eivät hyperkeratoosiin auta. Iho paksuuntuu niin paksuksi, että se pitää leikata pois.
Ihan makuasia on käyttääkö siihen jalkahöylää vai kuorimaveistä.
Kummatkin leikkaavat ylimääräisen ihon pois ja vieläpä samalla mekanismilla.
Samaa mieltä edellisen kanssa. Muutamalla raspin vedolla ei paksuja kantapään kovettumia saa pois. Jos jalat ovat kuin vaivan peppu, niin muutama veto riittää sellaisen ihon ylläpitoon. Kovettumia poistetaan veitsellä (ammattilaiset).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suolakylpy pehmittää jalkapohjat.
Raspaan kuivana, lähtee paljon paremmin kuin aiemmin kun tein sen kuumassa vedessä pehmitettyihin kantapäihin. Olen myös huomannut että raspaaminen lisää raspaustarvetta; välillä voi mennä kuukausia ettei tarvitse raspata, mutta kun siihen hommaan kerran ryhtyy, ovat kantapäät jo parin viikon kuluttua siinä kunnossa että kaikki sukat hajoavat kun tarttuvat kiinni
Olisko teillä lisää noita jalkakylpyvinkkejä?
Jalkakylpy- tai haudevinkki: hae ulkoa vesiheinää, siis sitä tavallisinta rikkaruohoa ja tee siitä jaloillesi haude. Laita vaikka yöksi kantapäihin ensin rikkaruohoa, sitten kelmua suojaksi ja vielä sukat. Sen jälkeen voi raspata tai veistellä, miten vaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisko teillä lisää noita jalkakylpyvinkkejä?
Suolavettä
Kysyt kotihoitovinkkejä, mutta suosittelen silti piipahdusta ammattitaitoisen kosmetologin jalkahoitoon. Yhdenkin hoitokerran jälkeen jalkoja on paljon helpompi hoitaa itse (ja saat todennäköisesti hyviä sinun koivillesi sopivia täsmävinkkejä).
Teen jalkakylvyn MeineBase-suolasta muutaman viikon välein. Kuorin jalkoja sännöllisesti suihkun yhteydessä kahvinpuruilla. Raspaan kevyesti kuollutta ihoa ehkä kuukauden välein. Kosteutan jalat iltaisin muutaman päivän välein Laufwunder-halkeamavoiteella, joka on tujua ja ihoystävällistä tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Raspaan kuivana, lähtee paljon paremmin kuin aiemmin kun tein sen kuumassa vedessä pehmitettyihin kantapäihin. Olen myös huomannut että raspaaminen lisää raspaustarvetta; välillä voi mennä kuukausia ettei tarvitse raspata, mutta kun siihen hommaan kerran ryhtyy, ovat kantapäät jo parin viikon kuluttua siinä kunnossa että kaikki sukat hajoavat kun tarttuvat kiinni
Minäkin leikkaan jalkahöylällä kuivana. Näkee paremmin missä ylimääräinen ihokerrostuma alkaa.
Terv. Hyperkeratoosia sairastava
Te kaikki, joilla on oikeasti diagnosoitu tai
vahva epäily hyperkeratoosista, kysymys: onko teillä myös kilpirauhasen vajaatoiminta? Kysyn, koska epäilen, että em. sairauksien välillä voi olla jokin yhteys.
Omat jalat näyttävät elefantin perseeltä mutta kuuma vesi ja etikka oikeasti auttaa. Suuvettä en ole ikinä lisännyt, en tiennyt että niin voi tehdä. Helppo, halpa, toimii