Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiukset lähtee taas

Vierailija
02.06.2016 |

4 kk synnytyksestä alkoi se normaali hiustenlähtö. Kesti pari kuukautta, ja nyt kun lapsi vuoden, alkoi tukka taas kasvaa. Huomasin, että ohimoilla on ehkä 3-5 sentin uusi kasvusto. No, kauampa se riemu ei kestänytkään. Nyt lähti se uusi kasvustokin pois. Tukka on kauttaaltaan kuin rotanhäntä. Tämä tuskin synnytyksen piikkiin enää menee kun siitä jo vuosi? Imetyskin loppui puoli vuotta sitten, joten kaikki hormonimyllerrykset pitäisi olla jo läpikäyty. Mistähän tämä johtuu? Veriarvot ok, ei isoja sairasteluita, kilppariarvo 3 kk sitten testattu ja olivat viitteissä.
Onko kukaan törmännyt vastaavaan? Eli ohimoille kasvanut raskauden jälkeen pudonneiden hiusten tilalle tukkaa, ja sitten se putoaakin pois?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitamiinivajaus?

Vierailija
2/23 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitamiinivajaus?

Ei sekään? Olen viimeiset pari vuotta syönyt tunnollisesti vitamiinit. Muun muassa rautaa, biotiinia+sinkkiä. Mittautin keväällä myös vitamiinitasot, ja kaikki kunnossa. Tosin olin viikon reissussa, enkä silloin ottanut vitamiineja, mutta ei kai viikon tauko vielä hiuksia tiputa, kun varastossa on kuukausien kuuri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö myös oikeaa ruokaa, vaan vain purkista?

Vierailija
4/23 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kilppariarvot kuitenkin pielessä, vaikka viitteiden sisällä? Ymmärrän harmituksesi, hiustenlähtö on tosi ikävää.

t. peruukin ostanut

Vierailija
5/23 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kuopuksen syntymän jälkeen yht. kolme hiustenlähtöä. Veikkaan, että johtuu valvomisesta. Mulla oli kyllä myös aika alhainen hb.

Vierailija
6/23 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, syön myös oikeata ruokaa. Voisin syödä enemmän vihreää, mutta toisaalta en usko, että syön niin surkeasti, että se yhtäkkiä tiputtaisi tukan. Kun ruokavalio on ollut sama jo pitkän aikaa.

Kilpparioireita on muitakin, mutta kun ovat viitteissä, niin eipä lääkäri minulle niitä kokeeksi suostu kirjoittamaan. Vuosien varrella useamman kerran pyytänyt. No, käyn otattamassa arvot. Jospa olisi toivoa, että olisivat sitten nyt kunnossa perseillään, niin saisi ne lääkkeet.

Masentaa, kun on muutenkin jo vanha ja sitten vielä tukka sellainen, että käytännössä aina pidettävä kiinni. Ei auta uusi leikkausmalli, koska näitä hiuksia ei voi laittaa. Ovat laatua, jossa mikään kampaus ei pysy. Tukka myös nykyisin rasvoittuu nopeammin, joten liittyisiköhän samaan ilmiöön?

Vierailija
7/23 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alopeciaa?

Vierailija
8/23 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut kuopuksen syntymän jälkeen yht. kolme hiustenlähtöä. Veikkaan, että johtuu valvomisesta. Mulla oli kyllä myös aika alhainen hb.

Väsymystä ja stressiä on toki ollut, mutta eikös kaikilla pikkulasten äideillä? Eikä tule helpottumaan kyllä moneen vuoteen kun jatkossa tähän kuvioon lisätään myös töissäkäynti. HB on normaali, tosin se oli normaali kun söin muutaman kerran viikossa rautaa vakkarina. En ole testannut laskisiko alhaiseksi jos en sitä söisi. Lääkäri sanoi, että ei kannata syödä, ja olenkin syönyt sitä enää satunnaisesti. Ehkä pitää ottaa uudelleen käyttöön.

Milloin sinulla helpotti hiustenlähtö, jos lähti kolmeen otteeseen?

Vierailija
9/23 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, syön myös oikeata ruokaa. Voisin syödä enemmän vihreää, mutta toisaalta en usko, että syön niin surkeasti, että se yhtäkkiä tiputtaisi tukan. Kun ruokavalio on ollut sama jo pitkän aikaa.

Kilpparioireita on muitakin, mutta kun ovat viitteissä, niin eipä lääkäri minulle niitä kokeeksi suostu kirjoittamaan. Vuosien varrella useamman kerran pyytänyt. No, käyn otattamassa arvot. Jospa olisi toivoa, että olisivat sitten nyt kunnossa perseillään, niin saisi ne lääkkeet.

Masentaa, kun on muutenkin jo vanha ja sitten vielä tukka sellainen, että käytännössä aina pidettävä kiinni. Ei auta uusi leikkausmalli, koska näitä hiuksia ei voi laittaa. Ovat laatua, jossa mikään kampaus ei pysy. Tukka myös nykyisin rasvoittuu nopeammin, joten liittyisiköhän samaan ilmiöön?

Kyllä se on syöty ruoka, joka vaikuttaa hiusten kuntoon. Tee siihen muutoksia äläkä takerru mantraan: "näin olen aina syönyt"

Vierailija
10/23 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys jne. muuttavat peruuttamattomasti hormonitoimintaasi, joten voi johtua siitä. Erittäin vahva- ja paksutukkaisella tutulla oli ohimolla kalju monta vuotta imetyksen loppumisen jälkeen, mutta kyllä ne hiukset siihen lopulta kasvoivat. Mutta minä kanssa kyseenalaistaisin ne kilppariarvosi, älä luota lääkärin ovat viitearvoissa -kommenttiin, vaan pyydä arvot itsellesi (löydätkö ne omakannasta?) ja tule sit vaikka tänne tai kilpirauhasinfoon kysymään että ovatko oikeasti OK. Suomalaiset lääkärit eivät ymmärrä kilpirauhasasioista tuon taivaallista.

Peruukin hankkinut; mistä ostit? Paljonko maksoi? Saitko jonkun lähetteen/maksusitoumuksen siihen hankintaan?

Vierailija
11/23 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väsymystä ja stressiä on toki ollut, mutta eikös kaikilla pikkulasten äideillä? Eikä tule helpottumaan kyllä moneen vuoteen kun jatkossa tähän kuvioon lisätään myös töissäkäynti. HB on normaali, tosin se oli normaali kun söin muutaman kerran viikossa rautaa vakkarina. En ole testannut laskisiko alhaiseksi jos en sitä söisi. Lääkäri sanoi, että ei kannata syödä, ja olenkin syönyt sitä enää satunnaisesti. Ehkä pitää ottaa uudelleen käyttöön.

Milloin sinulla helpotti hiustenlähtö, jos lähti kolmeen otteeseen?

No lapsi on nyt kaksi ja viimeisestä hiustenlähdöstä on suht vähän aikaa, että en nyt varmasti mene sanomaan, ettei vielä lähtisi.

Vierailija
12/23 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alopeciaa?

Ei aikankaan läiskittäistä alopeciaa. Voi tietysti olla diffuusia, mutta sitäkään ei oikein voi tutkia luotettavasti. Pari vuotta sitten ennen raskautta oli hiustenlähtöä ekaa kertaa. Silloin kävin ihotautilääkärillä, ja eivät osanneet sanoa mistä johtui. Alopeciaan ei edes ole oikein kunnon hoitoa. Voi tehota kortisoni, mutta todennäköisesti ei. Ja kortisoni sitten itsessään saattaa aiheuttaa hiustenlähtöä.

Vierailija
13/23 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpparia epäilisin minäkin

Vierailija
14/23 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on syöty ruoka, joka vaikuttaa hiusten kuntoon. Tee siihen muutoksia äläkä takerru mantraan: "näin olen aina syönyt"

Ihotautilääkärien mukaan hiustenlähtö harvoin johtuu ravitsemuksesta. Tai jos johtuu, kyseessä todella paha puutostila esim. vanhuksilla. Ja tosiaan, vitamiinipitoisuudet mitattu. Syön kuitenkin ihan perusterveellisesti.

Vierailija
15/23 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytys jne. muuttavat peruuttamattomasti hormonitoimintaasi, joten voi johtua siitä. Erittäin vahva- ja paksutukkaisella tutulla oli ohimolla kalju monta vuotta imetyksen loppumisen jälkeen, mutta kyllä ne hiukset siihen lopulta kasvoivat. Mutta minä kanssa kyseenalaistaisin ne kilppariarvosi, älä luota lääkärin ovat viitearvoissa -kommenttiin, vaan pyydä arvot itsellesi (löydätkö ne omakannasta?) ja tule sit vaikka tänne tai kilpirauhasinfoon kysymään että ovatko oikeasti OK. Suomalaiset lääkärit eivät ymmärrä kilpirauhasasioista tuon taivaallista.

Peruukin hankkinut; mistä ostit? Paljonko maksoi? Saitko jonkun lähetteen/maksusitoumuksen siihen hankintaan?

Arvoja olen mittauttanut usean vuoden ajan, koska muitakin oireita ollut. Nuorempana TSH oli noin 1-1,5 ja nyt viime vuodet 2-2,6. Viimeisin mittaus TSH 2,3 ja T4V 14.

Vierailija
16/23 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on sulla vajis. Terveellä ihmisellä TSH on 1-2 ja T4V:kin olisi hyvä olla siellä kahdenkympin tienoilla. Tosin kun viitearvot on mitä on, voi olla vaikeaa löytää lääkäriä joka sulle koelääkityksen määräisi (juuri sen takia kun eivät ymmärrä tästä sairaudesta mitään, eivät katso oireita vaan viitearvoja). Etsi kilpirauhasinfosta jos saisit kunnon lääkärin. Jos ei muu auta, niin talvella arvot huononevat, joten mene silloin kokeisiin niin ehkä saat lääkityksen

Vierailija
17/23 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on sulla vajis. Terveellä ihmisellä TSH on 1-2 ja T4V:kin olisi hyvä olla siellä kahdenkympin tienoilla. Tosin kun viitearvot on mitä on, voi olla vaikeaa löytää lääkäriä joka sulle koelääkityksen määräisi (juuri sen takia kun eivät ymmärrä tästä sairaudesta mitään, eivät katso oireita vaan viitearvoja). Etsi kilpirauhasinfosta jos saisit kunnon lääkärin. Jos ei muu auta, niin talvella arvot huononevat, joten mene silloin kokeisiin niin ehkä saat lääkityksen

Olen yrittänyt etsiä lääkäriä, mutta en löydä sellaista, joka lääkkeet määräisi. Enkä löytänyt tuolta foorumiltakaan. Olisiko suositusta Helsingissä?

Vierailija
18/23 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti en oikein osaa suositella, muuta kuin että Antioksidanttiklinikalla osaavat yleisestiottaen hoitaa näitä juttuja paremmin kuin muualla, mutta siellä ei taida kukaan lääkäri ottaa uusia potilaita. Matti Välimäki ja Timo Helin ovat hyviä, mutta en uskalla varmuudella sanoa että heiltäkään irtoaa reseptiä noilla arvoilla. Mutta ehdottomasti yritä, jotta saisit apua. Tsemppiä!

Vierailija
19/23 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvoja olen mittauttanut usean vuoden ajan, koska muitakin oireita ollut. Nuorempana TSH oli noin 1-1,5 ja nyt viime vuodet 2-2,6. Viimeisin mittaus TSH 2,3 ja T4V 14.

Mä sain lähes vastaavilla arvoilla lääkityksen

Vierailija
20/23 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti en oikein osaa suositella, muuta kuin että Antioksidanttiklinikalla osaavat yleisestiottaen hoitaa näitä juttuja paremmin kuin muualla, mutta siellä ei taida kukaan lääkäri ottaa uusia potilaita. Matti Välimäki ja Timo Helin ovat hyviä, mutta en uskalla varmuudella sanoa että heiltäkään irtoaa reseptiä noilla arvoilla. Mutta ehdottomasti yritä, jotta saisit apua. Tsemppiä!

Tuo Välimäki on aina se, jota suositellaan. Mutta hän ei näytä ottavan potilaita vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän