Loppuis tää helle jo!
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä helvetti tämä uusi av-meemi on, että ainoastaan ylipainoiset voisivat inhota hellettä? Ilmoittaudun mukaan inhoajien kerhoon, vaikka olen 164/52.
Kesä on lyhyt ja talvi on aina liian pitkä.
Vapititi.
Hävettää olla suomalainen. Suurin haaveeni tulevaisuudessa on muuttaa ulkomaille, ei todellakaan tule ikävä. Suomea valtiona tulee sinänsä ikävä, mutta SUOMALAISIA EI TODELLAKAAN! Ah, ihanaa! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet lähtee juoksulenkille tossa säässä.
Suuri riski sydänkohtaukseen, varsinkin jos on lisäksi popsittu tai piikitetty lihaksenkasvattajia. Mutta ehkä se on vain hyväksi: typerykset kuolevat nopeammin pois.
Jep. Toivottavasti tuo toteama pätee myös suhun, typerys kun selvästi olet. :)
Katos, kun iskikin lähelle. :D
Eihän vielä oo edes kuuma? Vielä 10 astetta lisää ni uskaltaa uimaankin! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuri riski sydänkohtaukseen, varsinkin jos on lisäksi popsittu tai piikitetty lihaksenkasvattajia. Mutta ehkä se on vain hyväksi: typerykset kuolevat nopeammin pois.
No onneksi mun keho kestää aika paljon kovempaa rasitusta, pitäisin itseäni aika vässykkänä jos en pystyisi tuollaisessa säässä juoksemaan. Onko ihminen vieraantunut näin paljon voimakkaasta fysiikastaan? Ilmeisesti on, mutta sinä voit auttaa ihmiskuntaa olematta jakamasta luuseri geenejäsi eteenpäin. Sydänkohtaus juoksemisesta plus 25 asteessa :D ei juma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Toivottavasti tuo toteama pätee myös suhun, typerys kun selvästi olet. :)
Katos, kun iskikin lähelle. :D
Noh selvästikin... ;)
Vierailija kirjoitti:
Nyt pää kiinni! Ei ole edes vielä kuuma! Ihme rutinaa...
No, mikäs se olisi kuuma, kun ei melkein +30 C ole kuuma? Ai niin, yhtenä kesänä itärajalla oli sellaiset +37 astetta. Olisiko se jo tarpeeksi kuuma?
Siis täällä pelätään nyt aurinkoa ja aurinkoisessa säässä juoksemistakin? Voi apua, ihan normipäivää monissa maissa :DDDD
En vihaa mitään vuodenaikaa. Ainoastaan yli +20 asteen lämpö ja alle -15 asteen pakkanen ei ole lemppareita. Sadekin on kivaa, ja ukkonen (jos ei tee tuhoja).
Mä en ole terve. Saanko siis valittaa kuumasta, kun terveet ei kerta saa? Mulla on sydänvika ja nyt olen sairaslomalla, koska työnantaja ei voi taata turvallisuuttani työmaalla, kun työskentelemme yksin. Toisella puolella taloa lämpö on 44 astetta ja varjon puolella 23,9. Tässä varjon puolella istuskelen ja olo on todella epämukava. Mitään raskasta en voi tehdä tai olo muuttuu vielä hankalammaksi. Jo se, että nousen tästä ylös ja kävelen vessaan ja takaisin, vie voimat. Olen kaksi kertaa lähtenyt töistä ambulanssilla ja nyt en halua ottaa enää sitä riskiä vaan hain hyvällä omallatunnolla sairaslomaa. Huomenna taas töihin, toivotaan että on viileämpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuolla ole edes kuuma, oletteko terveitä?
Me ollaan suomalaisia ja totuttu kylmään. Kaikki yli +20 on tuskallisen kuumaa. Sä et ole terve, tai sit sä et ole suomalainen.
Me ollaan sitkeitä suomalaisia. Kun pärjätään pakkasessa niin ei meitä pikku helle haittaa.
Ihan totta, ihmiset on älyttömiä valittajia. Ensin toivotaan puoli vuotta kesää ja valitetaan kuinka kylmä on ja sitku tulee kesä niin alkaa valitus että on liian kuuma. No arvatkaa mitä: vauvapalstalla valittaminen ei ainakaan tee kotia yhtään viileämmäksi.
Luin otsikon ja tulin katsomaan, pitikö arvaukseni paikkansa. Pitihän se: helteistä valittava on lihava tai sitten ei helteitä vielä edes ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mikäs se olisi kuuma, kun ei melkein +30 C ole kuuma? Ai niin, yhtenä kesänä itärajalla oli sellaiset +37 astetta. Olisiko se jo tarpeeksi kuuma?
HAH! Täällä kuule vielä ole mitään 30 asteita ollut, joku päivän auringossa seissyt mittari ehkä väittää niin. Suomessa ollut tällähetkellä 20-24 astetta ja vielä saa tulla sen 5-10 astetta lisää, jotta voidaan puhua oikeasta kuumuudesta! Ihme tynnyrissä asuneita juntteja täällä jos jo 20 astetta aiheuttaa tuskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onneksi mun keho kestää aika paljon kovempaa rasitusta, pitäisin itseäni aika vässykkänä jos en pystyisi tuollaisessa säässä juoksemaan. Onko ihminen vieraantunut näin paljon voimakkaasta fysiikastaan? Ilmeisesti on, mutta sinä voit auttaa ihmiskuntaa olematta jakamasta luuseri geenejäsi eteenpäin. Sydänkohtaus juoksemisesta plus 25 asteessa :D ei juma.
Geenini eivät ole todellakaan luuserigeenejä (tietäisitpä ammattini ;) ), mutta voin lohduttaa sinua toisessa asiassa: olen mieheni myötävaikutuksella vapaaehtoisesti lapseton, joten geenini loppuvat tasan tarkkaan minuun. Suosittelen samaa sinullekin. :)
Tämmönen sää pitää ihmiset terveempinä ja onnellisempina, Suomessa nimenomaan pitkän pimeän ajanjakson vuoksi paljon mm. mielenterveysongelmia.
Ei tämä sää haitaksi ole, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Siis täällä pelätään nyt aurinkoa ja aurinkoisessa säässä juoksemistakin? Voi apua, ihan normipäivää monissa maissa :DDDD
Normipäivä monissa maissa - kyllä. Käsitin, että nyt puhutaan näistä Suomen keleistä.
Come on! kirjoitti:
Yölämpötilat siinä +10 - 13 välillä koko maassa. Onko lämpöpatterit täysillä? Tuli takassa? Vai kenties ihon alla reilu "lämpökerros"?
En ole ap, mutta vastaan silti. Tämä rakennus kuumenee parissa päivässä pätsiksi, ja minun asuntoni on etelä-länsi-suuntainen, joten kuumuutta riittää. Ikkunoita ei voi pitää auki päivällä eikä yöllä, koska kummallakin seinustalla on ahkeria parveketupakoitsijoita. Aamukuudelta asunnossani oli 24 astetta, makuuhuoneessa 26. Ennen tupakoitsijoiden muuttamista tähän taloon pidin makuuhuoneen ikkunoita auki öisin vielä, kun ulkolämpötila oli reilusti alle kymmenen. Silloin viihdyin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
''Yhtenä kesänä itärajalla oli sellaiset +37 astetta'', niin miten se liittyi tämänhetkiseen säätilanteeseen? :'D