Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaaehtoinen työttömyys.

Vierailija
01.06.2016 |

Isolle joukolle ei oikeita töitä löydy enään ikinä niin miksi paheksutaan vapaaehtoisesti työtöntä? Olisipa erityisen kiva kuulla ryömiehen näkemys tästä asiasta. Työkkäri taas ahdistelee ja se tietää 9 euron orjuutta. Pakko kestää se mitä tulee niin toivon mukaan saa sitten vuoden pari olla rauhassa. Olen luopunut jo ajat sitten toiveista oikeisiin töihin.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työkkäri ahdistele "vapaaehtoisesti työtöntä". Tuilla loisijaa kyllä ja saisi ahdistella enemmänkin. Vapaaehtoisesti työtön ei ilmoittaudu työmarkkinoiden käytettäväksi ja nostele korvauksia.

Vierailija
2/24 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työkkäri ahdistele "vapaaehtoisesti työtöntä". Tuilla loisijaa kyllä ja saisi ahdistella enemmänkin. Vapaaehtoisesti työtön ei ilmoittaudu työmarkkinoiden käytettäväksi ja nostele korvauksia.

Sulla löytyy epäilemättä joku ratkaisu millä kaikille halukkaille löytyy töitä? Suurimmat loiset löytyy eliitistä jotka kiertää veroja suurista tuloistaan. Koneet tulevat yhä älykkäämmiksi ja vähentävät vielä nykyisestä ihmisten tekemiä töitä. Mitäs pidät tulevaisuudenkuvasta jossa koneet laskee rahassa oletko sinä loinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansalaispalkka korvaamaan koneiden aiheuttamat tappiot.

Koneiden tekemä voitto on jaettava yhteisenä hyvänä.

Ihmisille aikaa enemmän luomaan hyvinvointia toisillensa.

Kyllähän yrityksiä verotetaan jo nyt riippumatta siitä, tekeekö työt kone vaiko ihminen. Se onkin sitten eri asia, että onko veroprosentti tarpeeksi korkea, kun ei julkisella puolella tunnu rahat riittävän niin millään.

Vierailija
4/24 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla löytyy epäilemättä joku ratkaisu millä kaikille halukkaille löytyy töitä? Suurimmat loiset löytyy eliitistä jotka kiertää veroja suurista tuloistaan. Koneet tulevat yhä älykkäämmiksi ja vähentävät vielä nykyisestä ihmisten tekemiä töitä. Mitäs pidät tulevaisuudenkuvasta jossa koneet laskee rahassa oletko sinä loinen?

Mä rakennan noita koneita, ei ole huolta toimeentulosta. Mitä hyödyllistä ja rahanarvoista sinä osaat?

Vierailija
5/24 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostan omilla rahoillani koneen. Kone alkaa tuottaa mulle rahaa. Sä haluat että koneen tuottama raha jaetaan sulle yhteisenä hyvänä, vaikka et osallistunut pennilläkään koneen hankintaan. Jep jep.

Vierailija
6/24 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ostan omilla rahoillani koneen. Kone alkaa tuottaa mulle rahaa. Sä haluat että koneen tuottama raha jaetaan sulle yhteisenä hyvänä, vaikka et osallistunut pennilläkään koneen hankintaan. Jep jep.

Kaltaisellasi asenteella on ennenkin aloitettu sisällissotia.Mielenkiintoinen maailma rakentumassa näillä eväillä.Kohti turvatonta sekä luonnotuhoamisvimmaista maailma.Byebye then...

Juu, että jos ei siivelläeläjä saa haluamaansa osaa muiden rahoista, syttyy sota. Mitä jos uhomisen sijaan tekisitte jotain hyödyllistä, menisitte vaikka töihin?

Vierailija
7/24 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koneiden aiheuttamat tappiot? Mitkä tappiot?

Vierailija
8/24 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvita mitään helvetin rahaa kun annetaan työttömälle asumisoikeus kiinteistöön, vesi ja sähkö ja tietty määrä valuuttaa otaa ruokaa ja jotain pientä extraa. Sähkön ja veden siirot ei todellisuudessa maksa vittuakaan ja huoneen ilmatilan hengittämisestä rahan pyytäminen on sairasta. Rakennusten materiaalikustannukset on kyllä maksettu jo kymmenen kertaa. Muuttakaa lakeja ja toimikaa saatanan känsänedustajat.

Vierailija
9/24 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ajatusmalli toimii tiettyyn pisteeseen.

Siinä vaiheessa kun maailmassa 62 rikkainta ihmistä omistaa enemmän kuin köyhempi 50%, puhutaan jo ihan eri luokan ongelmista. Tarvitaan yhteistä hyvää, jotta seuraavaksi ei käy niin, että 100 rikkainta omistaa kaiken.

Vierailija
10/24 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun maailmassa 62 rikkainta ihmistä omistaa enemmän kuin köyhempi 50%, puhutaan jo ihan eri luokan ongelmista. Tarvitaan yhteistä hyvää, jotta seuraavaksi ei käy niin, että 100 rikkainta omistaa kaiken.

Mitä muuta ne jokakuiset lapsilisät, työttömyyskorvaukset, asumistuet, toimeentulotuet, vammaistuet, yh-korotus lapsilisään, puoli-ilmainen päivähoito, julkinen liikenne, terveyskeskus ja sairaalahoito, ilmainen koulutus, kirjastot, uimahallit jne. ovat kuin yhteistä verovaroista maksttua hyvää? Kuinka paljon enemmän teidän pitäisi vielä saada, että huomaistte saavanne jo todella paljon. Tuon kaiken edellämainitun teille kustantaa ne vihatut ja halveksitut hyvätuloiset ja rikkaat veroissaan, joita he eivät teidän mielestänne edes maksa. Jokin ei nyt täsmää, mikä?

Vierailija
11/24 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvätuloiset eivät kustanna vaan keskiluokka, että jokin raja siihen valehteluunkin omasta erinomaisuudestaan. Keskiluokka myös tekee voiton josta rahat maksetaan ja itse tarvittavan työn, rikkaat vain loisii.

Vierailija
12/24 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...Suurimmat loiset löytyy eliitistä jotka kiertää veroja suurista tuloistaan...

Miksi kutsut henkilö loiseksi kun hän maksaa vuodessa enemmän veroja kuin mitä sinä koskaan? Sinun kannattaa avata sanakirja ja tarkistaa mitä sanalla 'loinen' yleensä tarkoitetaan.

Vierailija
13/24 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaltaisellasi asenteella on ennenkin aloitettu sisällissotia.Mielenkiintoinen maailma rakentumassa näillä eväillä.Kohti turvatonta sekä luonnotuhoamisvimmaista maailma.Byebye then...

Jos ei jaksa hankkia itselleen hyödyllisiä taitoja ja käydä töissä niin tuskin sitä mitään sotaakaan saa aikaiseksi. Tai oletko henkilökohtaisesti sitä mieltä että jaksat kyllä tuhota ja riehua mutta mitään nk. järkevää et viitsi tehdä?

Vierailija
14/24 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuta ne jokakuiset lapsilisät, työttömyyskorvaukset, asumistuet, toimeentulotuet, vammaistuet, yh-korotus lapsilisään, puoli-ilmainen päivähoito, julkinen liikenne, terveyskeskus ja sairaalahoito, ilmainen koulutus, kirjastot, uimahallit jne. ovat kuin yhteistä verovaroista maksttua hyvää? Kuinka paljon enemmän teidän pitäisi vielä saada, että huomaistte saavanne jo todella paljon. Tuon kaiken edellämainitun teille kustantaa ne vihatut ja halveksitut hyvätuloiset ja rikkaat veroissaan, joita he eivät teidän mielestänne edes maksa. Jokin ei nyt täsmää, mikä?

Ensinnäkin suurimman verokertymän tuottaa yliverotettu keskiluokka.

Toiseksi onko sinusta todellakin ok, että maailmassa 62 rikkainta ihmistä omistaa enemmän kuin köyhempi 50%? Luuletko oikeasti, että siinä on kyse enää ahkeruudesta ja ihmisen omista valinnoista?

Vierailija
15/24 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, että jos ei siivelläeläjä saa haluamaansa osaa muiden rahoista, syttyy sota. Mitä jos uhomisen sijaan tekisitte jotain hyödyllistä, menisitte vaikka töihin?

Minä ap en ole uhoamassa mutta kysyn mihin töihin? Niitä oikeita töitä mistä maksetaan palkkaa ei löydy läheskään kaikille halukkaille. En ihmettele sitä kun turhautuneet alkaa suuttua. Suomessa on puolimiljoonaa työtöntä, lähes miljoona köyhäksi laskettavaa. Nuo luvut voi helposti tuplaantua niin liian todennäköistä että menee rumaksi ennemmin kuin keksitään jokin humaani ratkaisu.

Ihmisillä on vieläkin liikaa pikkulapsen luonne. Minä, minä ja minä en halua jakaa omistani. Perustarpeet voidaan tuottaa aika halvalla jos niin halutaan. Jotain on hyvin pian, sanotaan 10-20 vuoden aikana muuttuttava. Pahoin pelkään että se on harkittu massamurha. Eliitti suojautuu ja käyttää joukkotuho aseita. Isoimmat pommit ei sovellu mihinkään muuhun kuin kokonaisten kaupunkien hävittämiseen.

Synkkä tulevaisuuden kuva mutta realistinen kun katsoo miten historia opettaa. Mitä huonommin menee sitä todennäköisemmin soditaan.

Vierailija
16/24 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkat pudonnut rankasti aiemmista ikäluokista, ei töitä, eläkkeitä ei makseta ja hyväosaiset haukkuu päälle osaamattomaksi laiskaksi loiseksi.  Hieno maa tämä. Kannustavaa ja kehittävää.

Vierailija
17/24 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ap en ole uhoamassa mutta kysyn mihin töihin? Niitä oikeita töitä mistä maksetaan palkkaa ei löydy läheskään kaikille halukkaille. En ihmettele sitä kun turhautuneet alkaa suuttua. Suomessa on puolimiljoonaa työtöntä, lähes miljoona köyhäksi laskettavaa. Nuo luvut voi helposti tuplaantua niin liian todennäköistä että menee rumaksi ennemmin kuin keksitään jokin humaani ratkaisu.

Ihmisillä on vieläkin liikaa pikkulapsen luonne. Minä, minä ja minä en halua jakaa omistani. Perustarpeet voidaan tuottaa aika halvalla jos niin halutaan. Jotain on hyvin pian, sanotaan 10-20 vuoden aikana muuttuttava. Pahoin pelkään että se on harkittu massamurha. Eliitti suojautuu ja käyttää joukkotuho aseita. Isoimmat pommit ei sovellu mihinkään muuhun kuin kokonaisten kaupunkien hävittämiseen.

Synkkä tulevaisuuden kuva mutta realistinen kun katsoo miten historia opettaa. Mitä huonommin menee sitä todennäköisemmin soditaan.

Eilen oli hyvä kirjoitus muistaakseni Hesarissa keskiluokasta.

Että yhteiskunnan etu olisi, että keskiluokkaan pääseminen ja siellä pysyminen olisi kohtuullisen helppoa (=vakituinen, järkevästä palkattu työ). Että keskiluokkaan pääsyn toive motivoi ihmisiä eteenpäin.

Vaan kun omistus keskittyy, keskiluokkaan pääsy hankaloituu, tulee toivottomuutta, levottomuutta jne.

Ja keskiluokkaistuneet alkavat suojella omaa reviiriään ja halveksimaan alempiaan, sen sijaan että miettisivät kuinka näillekin voitaisiin suoda mahdollisuudet samaan.

18/24 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmisto on kyllä hyvin osannut masinoida rikkaiden veronkierron syylliseksi kaikkeen. Se että työtuntien määrä on vähentynyt 20-30% viimeisen 20v aikana kun työt siirtyvät aasiaan ja intiaan..no noh siitä ei oikein puhuta. Kaikki on vaan pahojen veronkiertäjien syytä. 

Vierailija
19/24 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niih veronkiertäjäthän on hyviksiä ja ultra kapitalismin kautta halpamaihin siirtyvä työ onkin protektionistien ja isänmaallisten vasemmistolaisten vikaa. Oikeasti asioita ei siis saisi parantaa että tavoite olisi jotenkin järkevä vaan itsekkään on saatava heti kaikki ilman että pahat vasemmistolaiset kantavat huolta yhteiskunnan toimivuudesta, turvallisuudesta, tulevaisuudesta sekä oikeudenmukaisuudesta. Kostoksihan tässä kapitalistit rankaisevat vihaamiaan demokratioita, kiertämällä veroa ja teettämällä työt epä eettisesti työntekijöiden terveydestä välittämättä. Onko ihme että kun oma esimerkki ei kestä keskustelua ja yhteisiä päätöksiä, vaan sanelua omista vaatimuksistaan, niin muutkin(keskustelun työttömät) alkavat toimimaan täsmälleen saman esimerkin mukaan. Kyllä oikeistolla on rehellisesti peiliin katsomisen paikka.

Vierailija
20/24 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epämies kirjoitti:

Vasemmisto on kyllä hyvin osannut masinoida rikkaiden veronkierron syylliseksi kaikkeen. Se että työtuntien määrä on vähentynyt 20-30% viimeisen 20v aikana kun työt siirtyvät aasiaan ja intiaan..no noh siitä ei oikein puhuta. Kaikki on vaan pahojen veronkiertäjien syytä. 

Tuo on sitä totuuden kiertämistä. Tietenkin työ vähenee kun yhä suuremman osan tekee koneet ja omistava porukka teettää halvimmalla missä vaan voi. Verojenkierto on globaali ongelma. Suomessa ainakin kokoomus ja rkp ovat pontevasti estäneet talousrikostutkijoiden lisäämisen. Naapurimaassa ruotsissa niitä vastaavia tutkijoita on 10 kertainen määrä. Suomi on parasiittien paratiisi kun meillä ei ole sitä korruptiotakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi