Imetyskivut
Puraisu ja verta, imetys sattuu. Miten eteenpäin?
Kommentit (7)
Voithan toki lopettaa jo imetyksen, eihän sitä kipua ole pakko kärsiä. Mutta käytätkö Lansinoh-rasvaa? Minulla sama ongelma joka kerta, ja rintakumiin jouduin turvautumaan ensimmäisen kanssa. Toisella kertaa hain apteekista tuota rasvaa ja se auttoi. Lisäksi sen maidon kannattaa antaa kuivahtaa siihenn nänniin. Lisäksi jos vauva puree, kiellä ja ota rinta pois.
Minulla esikoiselle tuli hampaat (4 kappaletta) 3,5 kk ikäisenä ja silloin loppui imetys siihen, ei kelvannut rinta enää ja puri kun koira koko ajan, ja ei auttanut kieltäminen.
Kuopuksen kohdalla kärsin koko imetyksen ajan toistuvista rintatulehduksista ja rinnanpäät halkeilivat ihan verille vaikka imuote oli kunnossa ja rintakumiakin kokeiltiin. Mutta koska tiesin miten rankkaa pulloruokkiminen on, sinnittelin vaan, olin niin laiska että en viitsinyt ruveta pullojen pesurumbaan... Ja imetin 1 vuotiaaksi asti, välillä itkien ja hammasta purren, mutta ajan myötä siihenkin tottui ja rikkinäisiin rinnanpäihin auttoi Lansinoh voide ja rintatulehdukset menivät ohi aina parissa päivässä, vain 3 kertaa jouduin syömään antibiotit ennen kun tulehdus helpotti. Ja siinä vaiheessa kun hampaita alkoi tulla ja rupesi puremaan, oli jo sen verran iso että kieltäminen ja pois ottaminen auttoi.
Miten saan vauvan takaisin uneen yöllä jos lopetan imetyksen kokonaan seinään?
T: aloittaja
Mulla on ollut sama joka vauvan kanssa, kestänyt ensimmäiset kolme viikkoa, sitten ykskaks ihmeparaneminen.
Anna ilmakylpyjä, käytä bepanthenia. Myöhemmin riittää kun puristaa maitotipan nännin suojaksi ja antaa kuivua ennen paketointia.