Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa, jolle tuli myötähäpeä tästä Xenian tekstistä?

Vierailija
31.05.2016 |

http://blogit.kaksplus.fi/baby-bear/taiteellinen-tyttareni/

" Lähetin taidetta arvostavalle isälleni ja äidilleni tämän kuvaviestin ja sieltä tuli saman tien vastauksena että kiikutat tuon kehystämöön." x)

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei vielä ole lapsia, mutta kun saan lapsia ihan varmasti ripustan heidän piirroksiaan seinille olivat ne millaisia tahansa. Faktahan on se, että harva lapsi luo mitään mahtavia mestariteoksia. Kuitenkin lasten maalauksissa arvokkainta on se itse tekeminen, antaminen ja muistot mitkä niihin liittyy. Kyllä useilla tutuilla on seinillä kehystettyinä ties millaisia tikku-ukkoja mitä heidän lapset ovat tehneet :).

Vierailija
2/21 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tietenkään Izzy ei ole normaalisti tuherteleva kaksivuotias vaan kuka tahansa taiteentuntija näkee jo nyt uniikin lumihiutalenerouden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut. Tuo lapsen maalaus on vielä sellainen, että se sopii seinälle. Iloiset värit ja iloinen työ, kelpaa katsella.

Toisekseen saan hyvää mieltä siitä, kuinka rakastava äiti Xenia on, jaksaa olla innoissaan tyttärensä touhuista. Ja tuntuu, että tuo henkinen perintö menee hänellä perheessä, hänellä on ollut rakastavat ja kannustavat vanhemmat ja hän nyt sitä myös itse. Sellaisena ihmisenä, joka ei ole ollut itse odotettu lapsi olen myös vähän kateellinen tästä mutta samalla tuo on tuonut ymmärrystä, että rakastavia ja kannustavia vanhempia on.

Mitä uskot ap mistä tuo myötähäpeä sinulle tulee?

Vierailija
4/21 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai vanhemmat näkevät omien lastensa piirustukset ja maalaukset paremmassa valossa kuin tuntemattomat ne näkevät. Miksi ei saisi kehystää jotain lapsensa taideteosta josta tykkää?

Minkä ikäinen tyttö tämä Xenian tytär on? Eikö hän ole vasta 2 täyttänyt? Sen ikäisen maalaukseksi tuo ei ole lainkaan huono. Monet lapset tuossa iässä tykkäävät maalata enimmäkseen entisten värien päälle, jolloin valtaosa maalauksesta näyttää ruskeahkolta sotkulta värien sekoituttua keskenään. Tässä lapsi on käyttänyt sekä paperin tilan että annettuja värejä hyödykseen ikätasoaan selkeämmin ja kehittyneemmin. Ellei lopputulos sitten ole hoitajan kädestä pitämänä maalattu.

Vierailija
5/21 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt myötähäpeä, mutta huvittuneisuus. Ymmärrän hyvin, että vanhempien mielestä kaikki oman lapsen teot on pieniä ihmeitä ja lapsen taideteoksia ripustetaan seinille. Huvittavan tilanteesta kuitenkin tekee, tuo "Lähetin taidetta arvostavalle...". Onneksi sentään vaan taidetta arvostaville isovanhemmille lähti viesti eikä minnekään oikeille asiantuntijoille.

On siis mielestäni ok, että pitää  ja kannustaa oman lapsensa tuotoksia, mutta huvittavaksi homma menee, jos alkaa kuvittelemaan lapsensa olevan joku tuleva Picasso.

Vierailija
6/21 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienohan tuo on. Ja varsinkin kaksivuotiaan tekemäksi. Varmaan kehystäisin itsekin tuon. Ylensä nuo pikkulasten jutut ovat sottaa, jossa värit menevät yhteen ja sävyt rumiksi. Itse olen antanut omien lasteni maalata suoraan jo valmiiksi pingotettuihin kankaisiin. Niitä kun saa vaikka lidlistä halvalla. Sitten vaan suoraan seinälle.

Enkä näe siinä mitään hävettävää jos iloitsee lapsensa teoksista tai saavutuksista. Niistä pienistäkin ja julkisesti. Joten vanhemmat voivat olla iloisia ja ylpeitä 10 vuotiaan juoksukilpailun kolmannesta sijasta tai ammattikou!usta valmistumisesta. Laittaa vaikka sitten fb postauksen asiasta. Turha vaatimattomuus kun ei kaunista ketään. Sen lisäksi lapsista, joita ei kehuta koskaan kasvaa huono itsetuntoisia aikuisia.

Eikä Xenian blogin tarkoitus taida muutenkaan olla, olla ruikutus ja valitusblogi.

Vierailija
7/21 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On siis mielestäni ok, että pitää  ja kannustaa oman lapsensa tuotoksia, mutta huvittavaksi homma menee, jos alkaa kuvittelemaan lapsensa olevan joku tuleva Picasso.

Mut eihän hän väitäkään tekstissä niin, että kuvittelee lapsensa olevan Picasso. Hänhän nimenomaan keskittyi siihen, että aikanaan lapsen piirustukset toivat hyvää mieltä hänen vanhemmilleen ja nyt hänen tyttärensä työ samoin hänelle.

Vierailija
8/21 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän noloa leuhkimista. Olen itsekin taiteellisesti lahjakas, mutta ei äitini silti nolannut mua lähettämällä varhaislapsuuden tuherruksiani taidekriitikoille.

Vierailija
9/21 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno maalaus:) mun tytär ei ole ollenkaan taitava piirtäjä, reilusti ikätasoista alapuolella, silti hänen "taide"teoksiaan on meillä seinällä. Rakkaita kuvia rakkaan tekemänä :)

Vierailija
10/21 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makee piirustus, X voi lyödä ihmelapsensa taiteella rahoiksi (ellei ole sen omatekemä).

Vierailija
11/21 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makee piirustus, X voi lyödä ihmelapsensa taiteella rahoiksi (ellei ole sen omatekemä).

Niin, onhan se rahanlähde vielä käyttämättä. Lähes kaiken muunhan se neiti on myynyt jo.

Vierailija
12/21 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla herättää enemmän myötähäpeää ne kurkku-sipuli-kana-vuohenjuustokuutio "ruuat" joita esittelee jatkuvasti netissä.

Mites siinä av-mammamissiossa muuten kävi jossa mammat keräsi täältä porukkaa että lähtevät Porvooseen tekemään sille miehelle kunnon pihvin ja englantilaisen aamiaisen koska näytti laihtuneen remontin alla? :D

Vierailija
13/21 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista taidetta tein aikoinaan minäkin parivuotiaana, äiti piti vaan siveltimen toisesta päästä kiinni ja minä itkin kun ei päästänyt irti ja antanut mun itse, mutta kaikki sanoi vuosikaudet että hieno maalaus tuli :D

Vierailija
14/21 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienohan tuo on. Abstraktia taidetta. Ja kyllähän sitä on tapana kehystää lapsien taideteoksia, olivat sitten millaisia tahansa. 

Vierailija
15/21 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole lapsia, mutta seinällä on kehyksissä sukulaislapsen teos, koska se tuo mieleeni hänet, rakkaan ihmisen, koska aihe on hauska ja koska värit mätsäävät täysin sisustukseen. Tulen kuvan katselusta aina hyvälle tuulelle. Kunpa sinäkin ap saisit aitoa iloa muustakin kuin vittuilusta.

Vierailija
16/21 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla herättää enemmän myötähäpeää ne kurkku-sipuli-kana-vuohenjuustokuutio "ruuat" joita esittelee jatkuvasti netissä.

Mites siinä av-mammamissiossa muuten kävi jossa mammat keräsi täältä porukkaa että lähtevät Porvooseen tekemään sille miehelle kunnon pihvin ja englantilaisen aamiaisen koska näytti laihtuneen remontin alla? :D[/quot

Ihana! 😊

Mulla oli ihan mennyt ohi tällainen pihvimissio!

Vierailija
17/21 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut eihän hän väitäkään tekstissä niin, että kuvittelee lapsensa olevan Picasso. Hänhän nimenomaan keskittyi siihen, että aikanaan lapsen piirustukset toivat hyvää mieltä hänen vanhemmilleen ja nyt hänen tyttärensä työ samoin hänelle.

Se "taidetta arvostavalle" isovanhempien kuvailussa lähinnä herätti tämän huvittuneisuuden. Tuo taidetta arvostava antaa ymmärtää, että isovanhemmat pitivät lapsen teoksesta nimenomaan tämän taiteellissen arvon vuoksi eikä niinkään siksi, että kyseessä on lapsenlapsen tekemä maalaus.

Jos Xenttu olisi jättänyt tuon taidetta arvostavan pois, niin tämäkin huvittuneisuus olisi poistunut.

Vierailija
18/21 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän noloa leuhkimista. Olen itsekin taiteellisesti lahjakas, mutta ei äitini silti nolannut mua lähettämällä varhaislapsuuden tuherruksiani taidekriitikoille.

"Taiteellisesti lahjakas" muttet erota edes taidekriitikkoa ja kehystäjää (eli yleensä puuseppä) toisistaan???

Vierailija
19/21 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se "taidetta arvostavalle" isovanhempien kuvailussa lähinnä herätti tämän huvittuneisuuden. Tuo taidetta arvostava antaa ymmärtää, että isovanhemmat pitivät lapsen teoksesta nimenomaan tämän taiteellissen arvon vuoksi eikä niinkään siksi, että kyseessä on lapsenlapsen tekemä maalaus.

Jos Xenttu olisi jättänyt tuon taidetta arvostavan pois, niin tämäkin huvittuneisuus olisi poistunut.

Tämä on kyllä aivan uskomatonta miten jotkut jaksaa lukea toisten blogeja kuin piru Raamattua...

Vierailija
20/21 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Xenttu sitten lähettämässä lapsensa maalauksia taidekriitikoille, vai mistä tuo sulle mieleen tuli?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän