Poikaystävä kommentoi pituuttani jatkuvasti
Tuntuu ikävältä. Olen naiseksi melko pitkä ja poikaystävä taas mieheksi lyhyehkö. Poikaystävä on muutaman sentin minua pidempi. Useimmiten hän ihailee ja ihmettelee miten pitkä ja hoikka olen. Myös ikävältä tuntuvia kommentteja tulee, olen vissiin naiseksi jotenkin omituinen ja iso, amatsoniksikin sanoo. Myös esimerkiksi seksin aikana tuntuu pahalta, kun selvästi vertaa minua johonkin exäänsä vaikkei sitä suoraan sano, harmittelee vaan miten joku asento ei onnistukaan kun minä olen siihen liian pitkä :( täräytän joskus takaisin että itse taidat vaan olla lyhyt, siihen poikaystävä vaan nauraa häkeltyneenä. Juu olen ehkä herkkis, mutta kuulen pituudestani päivittäin ja tuntuu ikävältä olla tälleen arvioivien silmien alla :o joissakin tilanteissa on vaikuttanut siltä, ettei mielellään seiso vieressäni julkisilla paikoilla, johtuen meidän pienestä pituuserosta?? Voi tosin olla ihan omaa kuvitelmaani. Itse olen vain kehunut poikaystävääni enkä todellakaan mieti joka päivä että hän on melko lyhyt, mulle se on rakas ulkoisiin ominaisuuksiin katsomatta.
Kommentit (44)
Anteeksi mutta mikä asento ei onnistu sen takia, että nainen on "vain" pari senttiä lyhyempi tai samanpituinen?
Ihan oikeasti kiinnostaa, koska oma aviomies on mua 8cm lyhyempi ja ihan jokaikinen, myös eksoottisempi, seksiasento luonnistuu... jopa useita kertoja viikossa.
Jos miehelle pituutesi on ongelma, vaihda miestä. Masentavaa olla sellaisen miehen kanssa joka on pieni muutenkin kuin kooltaan ja purkaa kompleksejaan sinuun.
Ota iso mies, sellainen katselee maailmaa vähän korkeammalta ja laajemmin. Pojistakin tulee miehen kokoisia, kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 174 cm ja poikaystävä vähän vajaa 177 cm. Ap
Tämä viesti kertookin kaiken ap, kundikaveri on vajaa.
174cm kyllä on hyvä pituus naiselle ja kelpaisit mulle kyllä.
T.M181cm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
174 cm vain tässä maassa on pitkä, muissa länsimaissa 174 cm nainen ei ole mitenkään äärimmäisen, omituisen, erityisen pitkä. Olemme muuten keskimääräisesti lyhyempiä verrattuna virolaisiin, ruotsalaisiin, norjalaisiin, saksalaisiin, tanskalaisiin, puolalaisiin. Eli aika lyhyttä länkisääri, itä-kansaa olemme selvästi, emme germaanista - pitkää ja ylvästä.
Tietenkin kuin menee johonkin Mongoliaan tai muuhun itään, niin ihmiset lyhyempiä, mutta puhuinkin länsimaista.
Etsi hollantilainen poikaystävä - 174cm pituisena olet sille juuri sopiva, jopa lyhyehkö!
Aikuisten keskipituus Suomessa on korkeampi kuin useimmissa mainitsemissasi maissa.
Ei pidä paikkaansa sun väite tilastojen mukaan.
Miten totuus on saanut alapeukun? Siis katso tilastoja, vai onko denial liian voimakasta? voi voi, kyllä suomalaiset miehet ovat lyhyitä ukkoja vaikka luulevat olevansa euroopan pisimpiä.
Mä oon 180 senttinen tyttö ja poikaystävä on 177 senttinen. Hän suhtautuu pituuteeni neutraalisti ja esimerkiksi kannustaa käyttämään korkokenkiä, hän sanoo että tuntuu kuin seurustelisi mallin kanssa. :) Jos hänellä selkeä ongelma olisi pituuteni kanssa en näkisi muuta vaihtoehtoa kuin ero. En kestäisi olla suhteessa, jossa tietäisin toisen koko ajan olevan pettynyt ulkonäkööni.
Norjalaiset ja tanskalaiset kunnon viikinkejä...mmmm...
No niin. Jos mies kokee alemmuuskompleksia aikuisella iällä tuollaisesta "lyhyydestä" joka ei ole lähelläkään oikeasti lyhyttä niin ota jalat alle nainen. Olen itse tismalleen saman pituinen kuin sinä ja koska kukaan ei ole minulle vuosiin pituudesta huomautellut kuten joskus teininä, en ikinä ajattele olevani liian pitkä tai edes ajattele pituuttani. Mieheni on 197 mutta edellinen oli 169 eikä pituudella ole kummassakaan tapauksessa minulle merkitystä, koska molemmat olivat myös päässeet jo yli ongelmistaan pituudessa suhteen sitten teini-iän
Jätä se lyhyeksi itsensä tunteva ja sinua herjaava sika - ansaitset parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
174 cm vain tässä maassa on pitkä, muissa länsimaissa 174 cm nainen ei ole mitenkään äärimmäisen, omituisen, erityisen pitkä. Olemme muuten keskimääräisesti lyhyempiä verrattuna virolaisiin, ruotsalaisiin, norjalaisiin, saksalaisiin, tanskalaisiin, puolalaisiin. Eli aika lyhyttä länkisääri, itä-kansaa olemme selvästi, emme germaanista - pitkää ja ylvästä.
Tietenkin kuin menee johonkin Mongoliaan tai muuhun itään, niin ihmiset lyhyempiä, mutta puhuinkin länsimaista.
Etsi hollantilainen poikaystävä - 174cm pituisena olet sille juuri sopiva, jopa lyhyehkö!
Aikuisten keskipituus Suomessa on korkeampi kuin useimmissa mainitsemissasi maissa.
Miten totuus on saanut alapeukun? Siis katso tilastoja, vai onko denial liian voimakasta? voi voi, kyllä suomalaiset miehet ovat lyhyitä ukkoja vaikka luulevat olevansa euroopan pisimpiä.
Alapeukku siitä että esitetään irralliset luvut tilastosta totuutena (tai ei esitetä lukuja lainkaan). Aikuisten keskipituus ei ole niin yksiselitteinen luku kuin tilastosokea voisi luulla, pohdi huviksesi erilaisia muuttujia ennen kuin menet nukkumaan.
Miehesi taitaa tykätä pienistä ja siroista naisista... vaikka oma vartalosi tietysti myös häntä kiinnostaa - hoikka ja pitkä näyttää hyvältä - mutta sänkyhommissa pieni ja siro taitaa olla enemmän hänen mieleen.
Ei siinä muuta...
Itsestäni voin ainakin tuon täysin allekirjoittaa.
t: mies38
En tiedä mistä asennoista puhuu, itseä ainakin harmittaa että kaikki ei onnistu kun en ole pidempi. Meillä on pituuseroa yli 20cm, ei yhtään haittaisi pienempi pituusero (eikä ehkä näytettäisi siltä että poikaystävällä on ala-asteikäinen pikkusisko mukana).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi, että laitoit vanhentunutta tietoa, koska vuonna 2015 THL:n tilastot antoivat miehille 179 cm ja naisille 165cm keakipituudeksi. Niin kyllähän suomalaiset ovat pitkiä, vaikkein pisin kansa olekaan. Kun kaikki maat laitetaan jonoon ja kansa on kymmenen pisimmän joukossa niin on väärin väittää, että suomalaiset ovat lyhyitä. Lyhyempiä ehkä kun muutama muu, mutta ei lyhyitä.
Enkä usko, että suomalaiset miehet luulevat olevansa maailman pisimpiä. Muiden denialismista en tiedä, mutta sinulla on kyllä todella outoja päätelmiä ja yhteenvetoja.
Minut jätettiin lyhyyteni takia
M183cm
Vierailija kirjoitti:
No on se ainakin vähän vajaa.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten voi ottaa minkä pituisen miehen tahansa kunhan sillä ei ole pituusongelmaa
T. 170cm mies, suhteessa 178cm naisen kanssa
Itsetunto-ongelmia tuollaiset jutut.
Itse 174cm ja mies 175cm ja oikein mielellään kulkee vierelläni vaikka olisinkin laittanut korkkarit jalkaan.
Ja sitten oikeasti lyhyet (165 cm ja alle) miehet valittavat kun eivät kelpaa naisille. Olen 166 cm pitkä nainen ja seurustelen 187 cm pitkän miehen kanssa, mutta kyllä mulle lyhyempikin mies kelpaisi. Olen jopa ollut jo kauan ollut ihastunut yhteen itseäni lyhyempään ja nuorempaan mieheen ja yrittänyt unohtaa tyypin kun olen varattu.
En kyllä ymmärrä miksi kukaan on kumppanin kanssa, joka ei miellytä ja sitten vielä valittaa toiselle ominaisuudesta, jolle ei voi mitään. Ehkä ap kelpaa sitten jos joutuu pyörätuoliin...mene ja tiedä.
Älä anna miehen itsensä häpeämisen saada sinullekin jotain pituuskompleksia. Olet ihan normaalin pituinen ja jos seksi ei suju niin eiköhän se johdu miehen riittämättömistä taidoista eikä pituudesta. Jos olisin sinä nii sanoisin takaisin joka kerta kun hän pilkkaa pituuttasi. Vaikka että 'harmi ettei toisen loukkaamisella saa lisäsenttejä pituuteen koska sinä olisit jo jättiläinen'.
Vierailija kirjoitti:
Samat mitat kuin meillä ja pituudesta on keskusteltu sen verran, että mies sanoi vuosikausia sitten että sinähän olet melkein yhtä pitkä kuin minä. Minun mielestäni me olemme täydellisen pituisia toisillemme ja luulen miehen ajattelevan samoin.