Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko älykkäämpi vai tyhmempi kuin miehesi?

Vierailija
30.05.2016 |

Tuntuuko miehesi kanssa keskustellessa, että toinen ei tajua monimutkaisempia asioita, joita koetat hänelle selittää? Vai tuntuvatko miehen ajatelmat sinulle liian korkealentoisilta?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän, että mieheltä löytyy enemmän älyä/yleistietoa, itselläni tunneäly on parempi.

Vierailija
2/43 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toisaalta häntä älykkäämpi ja toisaalta tyhmempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti en tiedä kumpi on älykkäämpi. Miellän itseni kuitenkin älykkäämmäksi, koska mies ei osallistu monimutkaisiin keskusteluihin minun kanssani tai seurueessa. Toivoisin, että mieheni olisi minua älykkäämpi, tai ainakin toisi hyvin kätkettyä älykkyyttään enemmän esille. 

Vierailija
4/43 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen, että olen älykkäämpi. Mies ei vatmasti tätä myöntäisi. Tietyissä asioissa hänellä on enemmän tieyoa (historia, urheilu, elokuvat, musiikki). Minulla on enemmän ajattelun taitoja, olen taitavampi keskustelemaan ja perustelemaan ajatuksiani, mulla on parempi kielitaito, olen parempi matematiikassa ja ymmärrän esim. politiikkaa paremmin.

Vierailija
5/43 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti en tiedä kumpi on älykkäämpi. Miellän itseni kuitenkin älykkäämmäksi, koska mies ei osallistu monimutkaisiin keskusteluihin minun kanssani tai seurueessa. Toivoisin, että mieheni olisi minua älykkäämpi, tai ainakin toisi hyvin kätkettyä älykkyyttään enemmän esille. 

Mitäpä sitä helmiä sioille...

Vierailija
6/43 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen älykkäämpi sivistyksen ja abstraktin ajattelun kannalta. Mieheni taas on monipuolisempi osaamisessaan, ja hänellä on käytännön taitoja sekä sosiaalista älyä. Humaanius on myös yksi älyn muoto, ja arvostan sitä paljon hänessä.

Vierailija
7/43 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunneäly... "äly" niille joilla ei älyä ole.  

Vierailija
8/43 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Joka suhteessa.

Vierailija
9/43 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen älykkäämpi. Välillä harmittaa, kun ei saa keskustelua aikaiseksi minua kiinnostavista asioista.

Vierailija
10/43 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen älykkäämpi sivistyksen ja abstraktin ajattelun kannalta. Mieheni taas on monipuolisempi osaamisessaan, ja hänellä on käytännön taitoja sekä sosiaalista älyä. Humaanius on myös yksi älyn muoto, ja arvostan sitä paljon hänessä.

Saatko miehesi kanssa aikaan hyviä keslusteluja? Antaako hän sinulle ajattelemisen aihetta (muutenkin kuin tahattomasti)?

Vierailija
11/43 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään sinkkuna, mutta edellisessä suhteessa mensan testeissä samoihin lukuihin päästiin.

Vierailija
12/43 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, älyllisesti sanoisin samaa tasoa, minulla on kuitenkin parempi yleissivistys. Poikaystävä on loogisessa ajattelussa parempi.

Vierailija
13/43 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen älykkäämpi kuin mieheni, jos älykkyyttä mitataan älykkyysosamäärän mukaan. Omaan myös laajemman sivistystason. Mieheni taas on käytännönläheinen ja hänellä on siltäosin lahjoja joita minulla ei ole. Hän on myös sosiaalisesti taitava.

Vierailija
14/43 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan varmaan aika tasoissa, enkä kyllä jonkun ummikon kanssa jaksaisi ollakaan. Mies tosin on paaaaaaljon korkeammin koulutettu kuin minä.

Vierailija
15/43 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen älykkäämpi. Välillä harmittaa, kun ei saa keskustelua aikaiseksi minua kiinnostavista asioista.

Mulla sama ja olen miettinyt tätä paljon. Olen yrittänyt olla kiinnostunut ja keskustella miestä kiinnostavista asioista, mutta jotenkin se jää niin latteaksi. Mies keskustelee jotenkin niin lonkreettisella tasolla. Minä taas tykkään keskustella enemmän ilmiöistä. En tiedä kumpi on älykkäämpi. Mutta ainakin meidänajattelu on ihan erilaista.

Vierailija
16/43 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatko miehesi kanssa aikaan hyviä keslusteluja? Antaako hän sinulle ajattelemisen aihetta (muutenkin kuin tahattomasti)?

Ihan superhyviä keskusteluja, ratkaisemme yhdessä keskustelemalla monia toista askarruttavia asioita, esim. työasioissa. Autamme siis toisiamme miettimällä ongelmia yhdessä. Se on kiinnostavaa, kun olemme aivan eri aloilla. Olen oppinut tosi paljon esim. tekniikasta, mekaniikasta ja eri laitteiden toiminnasta. Samoin juttelemme politiikasta, ihmissuhteista, vapaa-ajan kiinnostuksistamme ja kaikesta kiinnostavasta. Olen alkanut ajatella asioista valoisammin. Hän taas teoreettisemmin. Koskaan ei ole tarvinnut hävetä toista missään seurassa.

Vierailija
17/43 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoissa mennään kaiketi.

Vierailija
18/43 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä älykkäitä mutta hieman eri tavoin ja eri asioissa.

Vierailija
19/43 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on huomattavasti älykkäämpi kuin minä, tästä jopa mustaa valkoisella kun vaihtoi työpaikkaa ja siellä pääkoppa tutkittiin. Tämä ei silti näy esimerkiksi keskusteluissamme millään tavalla, käytöksessä ehkä enemmän. Hän on viilipyttymäisen rauhallinen. Lukiessani hänestä tehtyjen testien tulokset, olen alkanut katsella miestäni täysin uusin silmin.

Vierailija
20/43 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan aika samalla tasolla kokonaisuutena. Miehellä on parempi muisti, minä taas hallitsen organisoinnin sekä aikataulut paremmin ja hoksaan enemmän pikkuasioita, eli osaan ratkaista pienet ongelmat nopeasti. Mies taas osaa suunnitella laajempia kokonaisuuksia ja osaa kuviohahmotukset paremmin. Sosiaalisesti älykkäämpi olen ehdottomasti minä. Matemaattisesti ollaan samalla tasolla, tosin mulla enemmän koulutusta.