Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitteko kokeneet kuskit neuvoa

Luuseri
30.05.2016 |

Jooo eli sain just kortin ja mulla on jäätävänä ongelmana se, etten vaa osaa parkkeeraa. Mulle ei ikinä autokoulussa sitä opetettu ( koska ajoin vaan tien reunaan parkkiin)
Ja nyt en viitti lähtee ajaa vaikka se onnistuu hyvin, koska en vaan saa sitä autoa parkkeerattuu xD pitäis siis parkeeraa kahen auton väliin. Onko teillä jotain muistisääntöö miten sen sais siihen nätisti?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka selvisit ajokokeen pysäköinnistä?

Ymmärtäkää että inssit on vähän erilaisia eri päin Suomea. Inssi Helsingissä on hieman erilainen kuin inssi landen landeimmassa kaupungissa. Ajoin inssini maalla ja pysäköiminen tapahtui täysin aution S-Marketin pihassa, valvoja vain sanoi että aja auto peruuttaen ruutuun. 

Vierailija
22/37 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tadaa:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taskuparkkeeraus kuuluu tietääkseni kaikkien autokoulujen opetusohjelmaan?

Parkkeeraus kyllä, se kuuluu inssiinkin. Taskuparkkeeraukseen taas käytetään autokoulusta/kaupungista riippuen hyvin eri tavalla aikaa. Itse kävin autokoulun Helsingissä, ja harjoittelin taskuparkkia muutamalla ajotunnilla. Kaverini kävi autokoulunsa pienessä maakuntakaupungissa, jossa opettaja näytti taskuparkin yhden ainoan kerran kaverini istuessa vänkärin paikalla vieressä...

Vierailija
24/37 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä autokoulu? Selvää rahastusta jättää opettamatta, sillä siitä pomppaa inssissä ja tulee lisää ajotunteja.

Ota ämpärien sijasta mieluummin korkeita pahvilaatikoita, ja opettele parkkeeraamaan niiden väliin.

Vierailija
25/37 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinkkumies on sinkkumies eikä vaan anonyymi?

Miksi se sinua häiritsee?

Sinkkumies

Ei häiritse, kiinnostaa. Mistä sitä tietää vaikka minäkin olisin sinkkumies.

Miksi ihmiset käyttävät nimimerkkejä. Minua ei sinun sinkkuutesi kiinnosta ja jos olet mies, niin vielä vähemmän. Naisilta voi sentään olla jotain opittavaa erilaisuuden takia.

Sinkkumies

Vierailija
26/37 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka selvisit ajokokeen pysäköinnistä?

Ymmärtäkää että inssit on vähän erilaisia eri päin Suomea. Inssi Helsingissä on hieman erilainen kuin inssi landen landeimmassa kaupungissa. Ajoin inssini maalla ja pysäköiminen tapahtui täysin aution S-Marketin pihassa, valvoja vain sanoi että aja auto peruuttaen ruutuun. 

No tää on vanha juttu. Miten ajaa yksisuuntaista katua "kaupungissa", jossa sellaisia ei ole ;)

yms. asioita saattaa puuttua

Sinkkumies

Vierailija
27/37 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en harrasta tuota taskuparkkeerausta.Käännän yleensä auton etupään kohti jalkakäytävää ja ajan siihen suuntaan,sitten veivaan ratista kohti tietä ja kun auto alkaa olla kohdillaan kahden auton välissä oikaisen pyörät.Tarvittaessa mallailen auton vielä paremmin suoraan paikalleen sompailemalla autolla eteen taakse, kääntelemällä vähäsen ratista:

Jotenkin tuo taskuparkkeeraus ei vaan oikein iske meikäläiseen.Se vaan hiukan hirvittää pysähtyä kesken ajon ja alkaa peruuttelemaan parkkiin varsinkin kun takaa tulee samalla hetkellä auto perseessä kiinni.Tämä varmaan johtunee suomalaisesta autokulttuurista mikä suomessa vallitsee,tarkoitan sillä sitä että suomalaiset tuntuvat ajttelevan että minulla on aina etuajo-oikeus olipa tilanne mikä tahansa. Se Minä,Minä ego kait on se suurin este minulle taskuparkkeeraukselle.

Vierailija
28/37 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä autokoulu? Selvää rahastusta jättää opettamatta, sillä siitä pomppaa inssissä ja tulee lisää ajotunteja.

Ota ämpärien sijasta mieluummin korkeita pahvilaatikoita, ja opettele parkkeeraamaan niiden väliin.

Pointti kuin pointti.

Juuri näin ;)

Vierailija
29/37 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokoulu lapin perukoilla on varmaan vähän helpompi kuin Helsingissä.

Myöskin junantuoneet savolaiset ovat olleet ihmeissään kun on yhtäkkiä 4 kaistaa ympärillä. Ovat oikein kertoneet tarinoita ensi kokemuksistaan.

Sinkkumies

Vierailija
30/37 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AINA löytyy parkkiruutu, johon voi mennä nokka edellä. Nimim. Ajokortti 28v, päivittäin min 100km ajoa ja yhden kerran oon taskuparkkiin ajanut ( silloinkin mies pakotti)

Vierailija
31/37 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite ostin saman asian vuoksi vanhan 80 luvun datsunin millä ei ollut mitään väliä jos vähän kolhii tai ajelee seiniä päin. Kyllähän siinä nauru on herkässä kun 50 tonnin saksalaisia autoja kolhii parkituksessa. Kuskin penkin alla mulla oli vasara, nohh kunniattomien kahnausten varalta, menee nimittäin toimitusjohtajalla kakka housuun kun sen ottaa sieltä esiin hehheh.

T: Datsun vauhtivaunu

Vierailija
32/37 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AINA löytyy parkkiruutu, johon voi mennä nokka edellä. Nimim. Ajokortti 28v, päivittäin min 100km ajoa ja yhden kerran oon taskuparkkiin ajanut ( silloinkin mies pakotti)

Ainoa pointti on tuo takaa tulevat. Pysähtyäkö keskelle Mannerheimintietä, että saa pistää taskuparkkiin, kun muut tulevat takaa. Luotan itseeni, vaan en niihin takaa tuleviin

naisautoilijoihin ;)

Vierailija
33/37 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuota joka inssissä tarvitse tehdä, ei opetettu autokoulussa -90 luvulla, eikä inssissä tarvinnut edes peruuttaa, riitti että ajoin parkkiruutuun. Täällä pikkukaupungissa ei taskuparkkeja tarvita. Nyt olen ajanut 25 vuotta ilman taskuparkkiperuutusta.

Vierailija
34/37 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajoin oman ajokorttini Kuopiossa, mutta ei sielläkään katsastusinssi löytänyt sopivan tiukkaa väliä, luovutti sitten kun aika jo loppui ja pääsin parkkeeraaman aika väljään väliin. Kello oli 10 aamulla. 

Vierailija
35/37 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menen taskuparkkiin näin: ajan edellä olevan auton rinnalle, niin, että siinä on vajaa metri välissä ja olen itse sen ajajan paikan kohdilla. Laitan pakin päälle ja käännän rattia kaikki oikealle, niin että oman auton minun eli kuskinpuoleinen takakulma on suunnilleen yhtä "syvällä" ruudussa, kuin takana olevan auton kuskinpuoleinen etukulma. Sitten suoristan ratin ja peruutan vajaan metrin, sitten käännän ratista kaikki vasemmalle ja peruutan ruutuun.

N43

Vierailija
36/37 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aja keula edellä ruutuun ja peruuta pois. Niin tekevät muutkin.

Jos oman ruutusi edessä oleva ruutu on tyhjä niin ajat yli siihen niin voit lähteäkin keula edellä.

Vierailija
37/37 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten taskuparkin oppii, kun ajokortin ja auton saatuaan pitää huolen siitä, että asuu Helsingin keskustassa. Kun niitä paikkoja ei oo kun se yksi v*n ahdas kortteleiden säteellä, niin kyllä siinä kummasti oppii nitkuttamaan auton pieneenkin tilaan.