haittahöttö

Olen nyt usemman kuukauden ollut dieetillä. Jätin pois makeiset, limun, kaikki höttövehnäherkut ja leivän joita käytin ennen päivittäin. Aloin syömään vihanneksia, marjoja ja hedelmiä, joita taas en ennen suosinut juuri lainkaan. Yksi omena per viikko oli terveellisen ruoan osuus minulle. Minulla on muutama kilo pudotettavaa , ja ihmettelenkin kun en ruokavalionmuutoksella ole laihtunut vielä kiloakaan. Siirryin vaalean leivän käytöstä ruisleipään. Iltapalaksi olen syönyt 2 weetabixia hedelmien ja marjojen kera. Ajattelin, että täysjyvätuotteet ovat laihduttajalle sallittuja. Voivatko kuitenkin ruisleivän ja weetabixien sisältämät hiilihydraatit olla syynä siihen ettei paino putoa. Pitäisikö laihduttajan heittää pois kaikki vilja, jopa täysjyvä- ja ruistuotteet? Miten te muut laihduttamisessa onnistuneet olette tehneet tämän asian suhteen? Syöttekö ruisleipää ollenkaan ?

• ylös 0
  • alas 1

Kommentit (4)

Vierailija

Elimistö ei erottele verenkiertoon tulevan hiilihydraatin lähdettä.

Kaikki ovat vain glukoosia tai fruktoosia.

Hiilihydraatin vuorokautinen saantimäärä on se tekijä jolla on merktystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Elimistö ei erottele verenkiertoon tulevan hiilihydraatin lähdettä.

Kaikki ovat vain glukoosia tai fruktoosia.

Hiilihydraatin vuorokautinen saantimäärä on se tekijä jolla on merktystä.

Juuri näin. Ei se täysjyvä tuossa mielessä mitenkään parempaa ole kuin "höttö".

Muutenkaan hiilareita ei ole mikään pakko välttää laihduttaessa, jos ei sitten muuten halua. Kyllä se on kokonaiskalorinsaannin ja -kulutuksen suhde joka laihduttaa (tai lihottaa), ei hiilarien määrällä ole asiassa mitään tekoa. Itse olen laihduttanut 18 kg syöden runsashiilarisesti esimerkiksi. 

Ainoa näennäinen hyöty vähähiilarisuudesta on, että sen myötä maksan ja lihasten hiilarivarastot tyhjenee ja niiden mukana poistuu nestettä, joten voi vaikuttaa että ihan parissa viikossa laihtui vaikka 5 kiloa. Se on kuitenkin pelkkää nestepainon pudotusta ja tulee takaisin kun syö taas hiilareita. Oikeaa laihtumista se ie ole.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.