Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairausloma psykiatrisista syistä, mielipiteitä työntekijät/työnantajat!!

Vierailija
30.05.2016 |

Kaipaisin kokemuksia siitä, kuinka teihin on suhtauduttu jos olette olleet psykiatrisin syin sairauslomalla? Miten kerroitte pomolle, miten suhtautuivat? Sairausloman syyhän ei työnantajalle kuulu, mutta se todistuksessa näkyvä F-koodi on helppo googlettaa kenen vaan. Ja muutenkin tilanteeni on se että tarvitsisin sairauslomaa vähintään 2 viikkoa. Tuntuisi omituiselta etten kertoisi mikä on syy. Toisaalta pelottaa jäädä sairauslomalle, eniten pelkään työnantajan reaktiota ja "pettymystä" minuun. Miten työnantajana suhtautuisit? Olen todella hyvä työntekijä, mutta vakavasti masentunut. Tuntuu että nyt on viimeinen hetki hakea apua ennen kuin käy niin etten pääse sängystä ylös, kun masentuneet ajatukset ovat muuttuneet kuolema- ja itsensä vahingoittamisajatuksiksi. En tarvitse mitään ylös, ulos ja lenkille -neuvoja, ongelmani on mm. se että viimeisen viikon olen joka päivä ja useasti päivässä ajatellut kuolemaa/onnettomuuksia, mitä minulle voisi sattua että pääsen lepäämään. Tai miten työhön paluu sujuu jos on ollut "lataamassa"? Pelkään häpeää ja puheita, mutta enemmän pelkään sitä että jos en nyt oma-aloitteisesti hae apua, niin kohta tapahtuu jotain, vähintään laiminlyöntejä töissä. Palkaton vapaa on käynyt myös mielessä, mutta se aiheuttaisi taloudellista stressiä - en tiedä kestänkö sitä, ja siitäkin ajattelisin että mitä kaikki muut työkaverit ajattelee kun olen palkattomalla,kun kaikille muille riittää tavalliset lomat.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/3 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pomo ainakin ymmärsi tilanteeni erittäin hyvin. Eikä takaisinpaluussakaan ollut ongelmia, vaikka vähän pidempään sairauslomalla olinkin kuin vain kaksi viikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/3 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sun tilanne kuulostaa nyt siltä, että on ihan yksi pimpula mitä sun pomo ja työkaverit ajattelee... ajattele itseäsi, älä mitään muuta! Ja jos sieltä jotain ikävää asennetta tulee, vaihda työpaikkaa. Keskity itseesi, sinä olet tärkein. Ei mikään muu. Työpaikkoja saa aina.

🇺🇦🇮🇱

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän