Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MItä helvettiä - joku viiskymppinen hakee lääkekikseen!

Vierailija
30.05.2016 |

Tälläiseen pitäisi olla laki. Ei ehdi valmistuttuaan kuin eläkkeelle!!

http://keskustelu.suomi24.fi/t/14289463/aikuisena-laakikseen

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkekiksit on kivoja.

Vierailija
2/21 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla aina sanotaan ' lääkäriksi' kun kysytään mihin kannattaa opiskella että varma työ... vanhemmiten ehkä ainoa varma😷

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hänen asiansa. Jos hän suoriutuu pääsykokeista niin hyvin, että pääsee sisään, paikka on hänen. Muilla ei ole siihen mitään sanomista. Hänellä on unelma ja hyvä niin. Itsekin olen viisikymppinen. Minulla on yksi yliopistotutkinto, mutta haluaisin suorittaa toisen. Mietin nyt, että miten sen järjestäisin. Voi olla, etten tekisi uudella tutkinnolla työmarkkinoilla mitään, mutta se ei olekaan minulle pääasia. Sen sijaan luulen kyllä, että tuo lääkäriksi aikova aikoo myös toimia lääkärinä. Jos pysyy terveenä, töitä voi tehdä vaikka kasikymppiseksi. Nyt olemassa olevat eläkeiät ovat vain jonkun keksimiä rajapyykkejä. Kukaan ei voi sanoa, missä iässä ei enää voisi tehdä töitä. Joku voisi työskennellä vielä satavuotiaanakin. On hienoa, että ihmisillä on unelmia kaikkina ikävuosina. 

Vierailija
4/21 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijatyötä voi tehdä vielä vaikka 75 vee. Senkus hakee vaan.

Vierailija
5/21 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni varmaan menisi mieluummin alle kuusikymppisen vastavalmistuneen vastaanotolle kuin alle kolmikymppisen joka luulee paljon tietävänsä ja elämästä ymmärtävänsä.

Vierailija
6/21 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos valmistuu vaikka 55-vuotiaana, niin sillä on ainakin 10v aikaa vielä tehdä uraa lääkärinä --> ehtii vielä kivasti parantaa eläkettä.

Vierailija
7/21 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiantuntijatyötä voi tehdä vielä vaikka 75 vee. Senkus hakee vaan.

Nimenomaan. Mieluummin iäkäs (oikeasti iäkäs ei mikään viisikymppinen) lääkäri kuin samanikäinen perhepäivähoitaja. Työllä ja työllä on eroa jaksamisen ja turvallisuuden suhteen.

Vierailija
8/21 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, Suomessa ei ole yläikärajaa opinto-oikeudelle.

Vierailija
9/21 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-kymppinen on aivan liian vanha opiskelemaan. Kyseessä on fakta eikä mikään mielipide. Tuon ikäiset aivot eivät enää omaksu uutta tietoa samalla tavalla kuin nuoremmat, synapsit eivät linkkaannu. Kyllähän sen huomaa vaikka arjessa jos tuon ikäinen ostaa vaikka uuden television, voi sitä valituksen ja tuskailun määrää kun joutuu opettelemaan miten erilainen televisio toimii.

Vierailija
10/21 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, Suomessa ei ole yläikärajaa opinto-oikeudelle.

Kohta varmaan kyllä on!

Vierailija
11/21 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50-kymppinen on aivan liian vanha opiskelemaan. Kyseessä on fakta eikä mikään mielipide. Tuon ikäiset aivot eivät enää omaksu uutta tietoa samalla tavalla kuin nuoremmat, synapsit eivät linkkaannu. Kyllähän sen huomaa vaikka arjessa jos tuon ikäinen ostaa vaikka uuden television, voi sitä valituksen ja tuskailun määrää kun joutuu opettelemaan miten erilainen televisio toimii.

50-kymppinen on kyllä jo varsin kunnioitettava ikä, suorastaan ennätyksellinen... Ja siinä iässä onkin varmaan jo niin paljon vaivoja, että pystyy hyvin samastumaan potilaisiin ja ymmärtää henkilökohtaisesti paljon sairauksista. Eli ei muuta kuin opiskelemaan.

Vierailija
12/21 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tossa. Kaveri valmistuu 55-vuotiaana. Hyvin kerkee tehdä ainakain 15 vuoden mittaisen uran lääkärinä, huomioiden, että 20 vuoden päästä on nostettu keinotekoisesti elinajan korotuksen perusteella eläkeikä jonnekin 70 v nurkille.

Vierailija
13/21 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun lähipiirissäsi on siis joku viiskymppinen, joka ei opi uuden television käyttämistä. Luultavasti hän ei ole koskaan ollut hyvä tällaisissa asioissa. Oma äitini sai eka kännykän 75-vuotiaana. Yksi kerta neuvomista riitti. Äitini oli älykäs ihan kaikkina ikävuosinaan ja onnekas sen suhteen, ettei dementoitunut. 

Vierailija
14/21 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika huono rinnastus tv:n ostaminen ja opiskelu. Jos tuonikäinen lähtee uutta alaa opiskelemaan vapaaehtoisesti hän on motivoitunut siihen. On totta että aivot ja kyky oppia muuttuvat iän myötä mutta aikuinen oppii eri tavalla kuin lapsi/nuori. Voi vaatia enemmän työtä mutta tulos on yhtä hyvä/parempi kuin nuoremmalla jolla kenties opiskeluaikana intressit kohdistuvat paljolti muuhun kuin itse opintoihin.

Vierailija
15/21 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on siis fakta eikä henkilökohtainen mielipiteesi tuon televisioesimerkin perusteella?

Vierailija
16/21 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä että monet tutkielmia ja väitöskirjoja tekevät ovat paljon vanhempia kuin 50.

Vierailija
17/21 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lähipiirissäni on parikymppisiä, jotka eivät meinaa oppia käyttämään uutta televisiota.

Vierailija
18/21 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun lähipiirissäni on parikymppisiä, jotka eivät meinaa oppia käyttämään uutta televisiota.

Minä olen tuollainen ollut ikäni. kaikki mikä viittaakin tekniikkaan on kauhistus ja käyttöohjeet täyttä hepreaa. Silti olen akateemisen tutkinnon ihan hyvällä menestyksellä suorittanut.

Vierailija
19/21 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin...

20/21 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt pyrkinyt viisi vuotta. Yhden vuoden jätin kokonaan väliin ja yhtenä olin huonosti valmistautunut. Muuten jäänyt noin 3-2,5 raakapistettä.

Tänä vuonna meni jo oikein hyvin. Viisikymppinen kohta minäkin. Tajusin että ulkoa osaamista ei voi lisätä enää merkittävästi koska alue on niin laaja, mutta hoksaamista ja laskurutiinia voi. Katsotaan miten käy. 1.7. elämä muuttuu.

Tässä iässä en enää jaksa tätä nykyistä alaa jossa olen ryytynyt viimeiset 25 vuotta. Mieluiten opin täysin uutta seuraavat 25 vuotta. Sitten onkin valmis monella tapaa.

Valmennuskurssilla kävin myös ja huomasin että kyllä näillä pennuilla on hukassa, miksi ne oikeastaan haluaisivat lääkäriksi. Raha motivaationa polttaa loppuun hyvin nopeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi