Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rottweilerin hinta?

Vierailija
29.05.2016 |

Minkä hintaisia rotikan pennut ovat tänäpäivänä? Kasvattajilta kyselemällä selviää kyllä, mutta olisiko sellaista suuntaa antavaa haarukkaa? Ja puhutaan siis rekisteröitävästä pennusta.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eilen jo suurnäyttelyissä katselemassa rotikoita ja erään omistajan kanssa jo pintapuolisesti juttelinkin ja mikä tärkeintä, sain olla kosketuksissa koiraan. Siellä oli lähikasvattajalta ainakin 4-5 koiraa, jotka olivat juuri sitä mitä haluaisinkin, rentoja, sosiaalisia ja voimakkaita. Tulevissa näyttelyissä onkin sitten hyvä vertailla vielä enemmän rodun sisällä :) ap

22/34 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rottweilerit liikkuu siellä 1200-1600€ hujakoilla. Omani nyt 1,5 v maksoi 1300€

Yhdistyksen pentuvälityksessä on ainakin ollut hintoja esillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jaksatte, niin kertokaa toki omia kokemuksianne rotikoista :) etenkin uroksista. Vaikka tosiaan elämäni toinen koira, tiedän, että tällä palolla koiriin ja luonteellani varmasti pärjään koiran kanssa :) ap

24/34 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tämä narttu on eka koira, ei oo perheessä koskaan ollut koiria myöskään. Tekemisissä olen kyllä ollut aina, joskin välillä myös koirapelkoinen. Isovanhemmilla oli aikoinaan rottis, ja mut on niin aivopesty tähän rotuun, joskin se sopi myös mun omiin harrastushaluihin ja miellyttää toki myös silmää.

Oon aika luupää ja varmasti siksi sovitaankin hyvin rotikan kanssa yhteen :D On vastusta ollu puolin jos toisin mutta pienen teinipelleilyn jälkeen elämä sujuu oikein helpostikin. Ei meillä oo hankaluuksia ollut.

Meille takaiskuna tuli alle puolivuotiaana alkanut ontuma ja sitä myötä etujalan operaatio. Lonkat on myös mitä on, mutta 10-11kk iästä on vedetty täysillä ja lihaskunnolla tuetaan sököä kroppaa. (Harmi vaan että tämän lihaskunnonkin joku näkee taas wt-meininkinä sen sijaan, että ymmärrettäisiin lihaksiston tärkeys tukirangan hyvinvoinnille ihan joka rodulla.)

Luonteelta meidän koira on pääasiassa avoin ja sosiaalinen, mutta nyt kun olen raskaana, katsotaan ihmisiä vähän tarkemmin. Ohikulkijat saa toki olla rauhassa mutta luokse ei tarvi ihan kenen vaan pyrkiä. Loppujen lopuksi näissä asioissa päätöksen tekee totta kai ihan joku muu kuin koira. :)

Virtaa tekemiseen riittää kun tehdään, mutta osaa myös ottaa ihan rauhassa ja lököillä kainalossa ilman kiirettä minnekään. Ihana halinalle <3

Vierailija
25/34 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa just niin mun koiralta... oon rakastunu! Ap

Vierailija
26/34 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jaksatte, niin kertokaa toki omia kokemuksianne rotikoista :) etenkin uroksista. Vaikka tosiaan elämäni toinen koira, tiedän, että tällä palolla koiriin ja luonteellani varmasti pärjään koiran kanssa :) ap

Tämäkin on varmasti sulla jo tiedossa mutta sanon silti. Rotikan laumanjohtajaksi ei pääse voimalla vaan älyllä. Ne on hemmetin fiksuja koiria ja niillä on norsun muisti. Meidän rotikan "uhmaiässä" tuntui että kaksivuotiaan lapsen kanssa vääntää. :D Tosin se kaksivuotias oli melkein helpompi saada ruotuun kuin koira. Saatiin kyllä koirakin ymmärtämään paikkansa ja vaadittavat käytösmallit mutta kyllä mä sille tosiaan monta kertaa sanoin että teen susta rukkaset. :D

Meillä siis on se aiemmin mainittu reilu kuusivuotias uros (pallit tallella kun ei ole ollut tarvetta poistaa). Vahtii hienosti meidän taloa. Eli suomeksi nukkuu sohvalla jos joku tulee sisälle mutta ilmoittaa äänekkäästi kaikesta tarpeettomasta. :D Lapsia vahtii silleen kivasti vaivihkaa. Menee herkästi makailemaan juuri sen huoneen oven lähelle missä lapset on. Ja esim. soramontulla kun ollaan niin pitää lapsia silmällä. Jos ne katoaa sen näköpiiristä, se etsii hädissään kunnes löytää ja taas on rento olo. :) Ei vahdi tietenkään liikaa eikä liian omistavasti, juuri silleen sopivasti. Tykkää halia ja olla kainalossa, viihtyy myös lasten tyynynä. :D Fiksu ja juonikas, osaa tehdä pieniä jäyniä kuten sytytellä valoja keskellä yötä ja olla sitten kovin hämmentyneen näköisenä että kuinkas te nyt tähän aikaan heräsitte.

Vierailija
27/34 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos näistä, lisää lisää! Oma kouluttamistapani on nimenomaan henkisempi, ei fyysinen. Samalla tavalla miten joudun tulevaisuudessa nuorten kanssa vääntämään opettajan uralla, en voi pistää karttakepillä luokkaa matalaksi :D ja olen muutaman viikon ollut jo sijaistamassa yläasteilla ja saan omalla olemuksella luokan melko helposti hallintaan ja osaan käsitellä myös näitä vaikeita tapauksia. Luulen tämän olevan hyvin verrannollinen koiriin. Tai ainakin tähän asti on ollut! :D tiedän itse että minulta tulee luonnostaan se "olen sinun auktoriteetti", eikä minun tarvitse sitä" näyttää". Tämän takia uskon että oltais rotikan kans tosi hyvä match! :) ap

Vierailija
28/34 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin ollut rotikka yksi vaihtoehto, mutta lopullista päätöstä ei olla tehty. Koira ei vielä hetkeen ajankohtainen.. mutta mietityttää lukemani siitä, että on yleensä yhden ihmisen koira. Kuinka se pärjää isommassa ihmislaumassa?

Vierailija
29/34 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjatkaa, jos olen ymmärtänyt väärin!! Mielestäni tuo yhden ihmisen koira tarkoittaa sitä, että koiralla on yksi "pää"auktoriteetti, jota pitää johtajanaan, eikä tätä paikkaa voi jakaa. Esim. Tässä omassa tilanteessani kerroin, että mieheni tulee olla koiraa ylempänä tietenkin, mutta hänen ei täydy olla koiralle johtaja. Laumassa koiralle koira on alimpana, sitten mieheni ja sitten minä. Perheessä toki mieheni kanssa ollaan samalla viivalla, mutta koira elää vaistojensa varassa, ja laumassa voi tällöin olla vain yksi johtaja. Ap

Vierailija
30/34 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tekemisissä vanhan rotikkakasvattajan kanssa ja hän kovasti varoitteli että viime aikoina menty metsään jalostuksen kanssa. Esim. hänellä oli kerran tarjolla aivan ihanaluonteinen, terve ja luotettava uros jalostukseen, mutta pienen kokonsa takia ei kelvannut. Isot jämerät urokset kelpasi heti jalostukseen vaikka pään sisällä olisi mitä häikkää ja pennuista olikin noin puolet lopetettu 3v sisään käytösongelmien takia.

Aivan ihana rotu mutta muista katsoa vanhempien luonne ja terveys tarkkaan. Liian iso koko altistaa luusto- ja nivelongelmille.

Vierailija
31/34 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotukseni: Maksat käyvän hinna rottweilerista n.1600e ja tämän jälkeen vuokraat tuntipalkka 25e. Jos sovitaan kiinteät ja muuttuvat kulut 60%, maksaa rotikka itsensä jo 160tunnissa takaisin, minkä jälkeen voit tehdä sillä vielä voittoa.

Kohderyhmä, köyhät tai menestyvät lapsettomat nuoret miehet/naiset, jotka rakastavat koiria tai haluavat tehdä vaikutuksen eläinrakkaina treffeillä.

Vierailija
32/34 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää oikein antaa aplodit näin asiallisena pysyneelle koirakeskustelulle! Yleensä kun täällä joku erehtyy tekemään jonkun koiriin tai kissoihin liittyvän aloituksen, niin aloittaja haukutaan pystyyn.

Vierailija
33/34 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rotikat kiinnostavat niin oikea osoite on http://www.rottweiler.fi/

Sieltä löytyy pentuvälitys ja kasvattajien yhteystiedot. Ennen koiran hankkimista pitää olla selkeästi mielessä se, ollaanko koiraksi etsimässä nopeasti reagoivaa tiukkaa kisatykkiä vai perheen ja vastaantulijoiden kanssa hyvin toimeentulevaa hyvähermoista ja rauhallista perhekoiraa. Nämä asiat kun eivät välttämättä toteudu samassa koirassa.

Vierailija
34/34 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko avautua!

Äidillä oli aikoinaan rotikka ja voi hyvänen aika millainen hurmuri tyttö oli :) Vieläkin mieleen tulee miten ystävällinen ja kiltti se rotikkanarttu oli. Mutta kyllä se osasi olla jämpti kun kerran mökillä korjasivat myrskytuhoja aivan siinä meidän tontin rajalla niin meidän rotikka tuijotti kokoajan sinne ja semmoinen matala murrr murrrr murrrr kuului kun se seurasi mitä tapahtuu. Ei se lähtenyt mihinkään ja sitten äiti komensi " hiljaa nyt! " murina loppui mutta sitten kuului hmmp naukaisu ääni.

Ikinä ei lasten kanssa jätetty yksin, kuten ei muutakaan eläintä tule jättää. Mutta hyvin tuli toimeen lasten kanssa ja antoi lasten retuuttaa vaikka miten. Sitten kun sai tarpeeksi niin lähti nukkumaan ja silloin alkoi koiran oma aika.

Ihana rotu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan