Oletko kiinittäneet huomiota, että teinit etenkin tytöt pitävät takkia ulkona vaikka on 20 astetta lämmintä?? Jokin muoti villitys vai?
Joka pukeutuvat liian paljastaviin tai sitten noin.
Syy ei voi olla mopo koska läheskään kaikilla ei ole sekä kyllä nyt mopolla tarkenee ajaa vaikka t paidassa.
Kommentit (24)
Joo oon huomannu :D oon lukiossa ja joillakin on sellassii tosi pitkii takkeja. Ihmettelen vaa, että eiks niis oo aika kuuma olla :o
Ainaki jos ei oo laukkua niin pyssyy tarvittavat kamat mukana
1. Epävarmat. Takilla voi vähän "piilotella" mahaa ja käsiä.
2. Mopoilijat ei kyllä tarkene pelkällä t-paidalla
3. Nykyvaatteet suosivat kerrospukeutumista, eli ne ovat ohutta kangasta.
No mun teinipoika pitää aina hupparia oli miten kuuma vaan...
Vierailija kirjoitti:
Ei oo teinityttö, mutta tämän takia mulla on toisinaan kesälläkin takki tai liivi mukana, että saa kätevästi tungettua kamoja taskuihin.
Pitäis kyllä joku uus laukku ostella.
Mä en oo huomannu muuta ku et kaikilla Adidas raitahousut ja verkkatakki ja niken se pussimainen reppu selässä.
Muotia. Ei voi pitää huivia ilman takkia.
Luultavasti ei ole paksua kangasta, kun etsin kevättakkia itselleni, niin monessa paikassa oli myynnissä ohuesta kankaasta tehtyjä vuorittomia takkeja. Nuo vastaavat lähinnä kauluspaitaa tai vastaavaa "lämmöneritykseltään", ehkä teineillä on sellaisia...?
No koska ei se 20 nyt välttämättä ole kovin lämmin. Ainakin jos on univajetta ja ravinnonpuutetta.
Muotia. Parempi se on ku liian paljastavat asut, esim napapaidat.
Itselläni takki ainakin ohutta kangasta. Ja muutenkin tuppaan palelemaan tosi herkästi... Kaikki kun eivät hikoa paitaa märäksi jo +15 kelillä 😄
Mulle tulisi tuossa lämpötilassa vaikka kuinka ohuella takilla kuuma, jos vähänkään liikun, vaikka takin alla ei olisi mitään.
Eri asia on joskus kovan hellekesän jälkeen, kun ilmat viilenevät +20 asteeseen. Silloin on keho tottunut pitämään sitä hellettä niin normaalina lämpötilana, että +20 tuntuu suorastaan jäätävän kylmältä ilmalta.
Jos sisällä on 20 astetta lämmitä niin monet vetää takin päälle. Miksi ulkona pitäisi olla puolialasti yhtä kylmässä?
Vierailija kirjoitti:
Kun vyölaukkukin on arvosteltu naurettavaksi. No, käytetään sitten takkia tai reppua.
Itse ainakin käytän takkia koska olen ulkotöissä (kesätyö) ja olen sen 8 tuntia ulkona joka pv eli kun tulen siinä kello 15.00-16.00 dösässä täysissä varusteissa niin olen jo koko päivän touhunnut taivasalla, joten ei se enää nii lämpimältä tunnu, vaikkakin vois luulla et mul on suorastaan hiki niissä vaatteissa :D
Mä käytän bomber takkia koska se näyttää kivalta. Sen alla yleensä t-paita. Yli +20 en kyllä enää pysty, tulee niin kuuma.
Täällä Stadissa kun tuulee aina, niin +20 asteessakin voi olla tosi vilpoinen. Mullakin on useimpina päivinä jonkinlainen takki ainakin mukana. Ja noi vuorittomat farkkutakit / bomberit eivät ole kovin lämpimiä.
Itselläni on vielä takki, koska epävarmuus. Eikä mulla oikeastaan ole kuuma.
Vierailija kirjoitti:
1. Epävarmat. Takilla voi vähän "piilotella" mahaa ja käsiä.
2. Mopoilijat ei kyllä tarkene pelkällä t-paidalla
3. Nykyvaatteet suosivat kerrospukeutumista, eli ne ovat ohutta kangasta.
4. Asukokonaisuus
5. Kamat saa taskuihin, eikä tarvitse laukkua. On vapaampi olo
6. Auringon välttely
Epävarmuus omasta kropasta? Tai sitten se, että nahkatakki on niin cool.