En saa häntä mielestäni
Elin onnettomassa avioliitossa vuosia. Tunsin itseni täysin ulkopuoliseksi, en saanut läheisyyttä enkä hyväksyntää. Riidat olivat lähes jokapäiväisiä. Pysyin avioliitossa vain lasten takia. Kolme vuotta sitten päätin, etten enää välitä. Päätin, etten enää pahoittaisi mieltäni rakkauden takia. Hoidan vain velvollisuuteni isänä ja keskityn työhöni.
Puoli vuotta meni näin, mutta sitten ihastuin toiseen naiseen. Olin palkannut hänet firmaani. Teimme yhdessä erästä tuotekehitysprojektia ja alusta asti tulimme hyvin toimeen keskenämme. Huumorimme oli samanlaista, meillä oli samanlaisia kiinnostuksenkohteita jne.
Säikähdin ihastumistani. Tiesin naisen elävän avoliitossa. Pelkäsin, että mokaisin jotenkin ja nainen kokisi sen tunkeiluna tai ahdisteluna. Päätin kertoa hänelle tunteistani, jotta asia voitaisiin hoitaa pois vaivaamasta.
En voinut kuvitellakaan, että tunteeni saisivat vastakaikua. Kerroin hänelle asia työmatkalla ja saman päivän iltana suutelimme jo hotellihuoneessani. Meille syntyi läheinen suhde. Nainen kertoi olevansa onneton omassa avoliitossaan ja suunnitelleen eroa jo kuukausia.
Suhteemme eli viestien ja työmatkojen kautta. Seksi tuli mukaan reilun kuukauden päästä suhteen alusta. Järjestimme reissumme siten, että olimme matkalla yön yli. Jaoimme hotellihuoneen. Juttelimme ja rakastelimme läpi yön. Elimme omassa kuplassamme ja rakastuimme. Nainen oli seksin suhteen hyvin aktiivinen. Elin onneni kukkuloilla. Aloimme puhua yhteisestä tulevaisuudesta, perheestä.
Nainen jäi muutaman kuukauden jälkeen kiinni avomiehelleen ja joutui muuttamaan omaan asuntoon. Hän ei koskaan myöntänyt miehelleen, että meillä oli seksisuhde, hän kertoi meidän vain hyviä ystäviä.
Oma erokuvioni monimutkaistui, kun lasteni äiti joutui pitkälle palkattomalle sairaslomalle ja perheen toimeentulo oli täysin riippuvainen minusta. Kerroin naiselle, että minun eroni voi tapahtua yhtä nopeasti kuin hänen. Hän ei ymmärtänyt tätä. Välittömästi muuttonsa jälkeen hän alkoi painostaa minua, että eroni on tapahduttava välittömästi. Hän on jo osansa hoitanut.
Umpirakastumisen kuplamme puhkesi. Läpi yön jatkuneiden keskustelujen tilalle tuli painostus ja syyttely siitä, miksi en voi erota ja jättää perhettäni nyt. Yritin selittää naiselle tilannettani, kerroin hänen olevan ainoa asia sydämessäni, mutta en voisi laiminlyödä velvollisuuksia isänä. Sitä en kestäisi. Perheen asiat pitää saada kuntoon, ennen seuraavaa askelta.
Syksyn myötä tilanne paheni. Nainen jatkoi painostustaan, vaikka meillä oli hyviäkin hetkiä. Firmani taloustilanne heikkeni. Yhtiökumppanini ja taloushallinto vaativat supistuksia. Rakastamani nainen oli ensimmäisenä listalla. En suostunut laittamaan naista pois töistä. Koin huonoa omatuntoa, koska eroprosessini oli hidas. Työpaikan tarjoamisella halusin osoittaa, että välitän hänestä. Yritin syöttää hänelle uusia ideoita, joita hän voisi viedä töissä eteenpäin ja perustella näin paikkansa. Jätin oman palkkani nostamatta kuukausia, jotta firman kulut pysyisivät kurissa. Oma henkilökohtainen talouteni romahti.
Kaikki nämä paineet johtivat siihen, että masennuin pahasti. Mielessä alkoi liikkua itsetuhoisia ajatuksia. Nainen tiesi näistä, mutta ne eivät vaikuttaneet painostuksen määrään. Tunsin olevani umpikujassa. Rakastin kuin hullu, mutta mahdollisuuteni toimia olivat olemattomat.
Jatkuu kommetissa...
Kommentit (7)
Uusi yritys loppui parin kuukauden jälkeen. Nainen ilmoitti, ettei enää jaksa odottaa, minä puolestani en kestänyt sitä, että hän selvästi salaili asioita, joita oli tapahtunut talvella, kun hän painosti minua muuttamaan kotoani pois.
Kesällä emme olleet yhteydessä. Oli todella masentunut, eikä elämästä tahtonut tulla oikein mitään. Olin räjähdysherkkä, sulkeutunut, vaelsin paikasta toiseen taukoamatta, enkä pystynyt keskittymään mihinkään.
Jossain vaiheessa aloimme taas viestitellä toisillemme. Viestit olivat syyttäviä puolin ja toisin. Rakastin naista hillittömästi, mutta tunsin olevani todella kaltoinkohdeltu ja petetty. Jotenkin suhteemme kuitenkin taas läheni ja päätimme yrittää rakentaa suhdettamme ystävyyden kautta.
Tässä vaiheessa nainen sai töitä muualta. Olin toisaalta surullinen mutta toisaalta helpottunut. Eri työpaikat antaisivat hieman etäisyyttä, eikä minun tarvitsisi enää vääristellä hänen työpanostaan firmassa.
Pyysin ja anelin häntä kertomaan, mitä hän tunsi minua kohtaan, onko hänellä ollut muita suhteita vaikeuksiemme aikana. Lopulta hän myönsi hakeneensa muita miehiä talvella. Hän oli löytänyt heidät Tinderistä ja tapailleensa muutamaa. Hän oli halunnut unohtaa minut, vaikka oli samaan aikaan painostanut minua jättämään perheeni. Hän kertoi kuitenkin olleensa pettynyt ja ärsyyntynyt, ettei ollut löytänyt muista samanlaista ”henkistä ja fyysistä yhteyttä”, kuin mitä minun kanssa oli ollut. Nämä yritykset ja suhteet olivat sitten päättyneet talven aikana ja hän oli halunnut olla minun kanssa. Mitään muita juttuja ei ole.
jatkuu kommetissa...
Kun kuulin tämän, itkin. Kaikki epäilyni olivat olleet totta. Huomasin kuitenkin heti, etteivät tunteeni häntä kohtaan muuttuneet. En kokenut katkeruutta tai vihaa, ainoastaan surua. Kerroin, että annan hänelle anteeksi ja että toivoisin voivamme aloittaa puhtaalta pöydältä.
Mutta jo kahden päivän päästä naiselta lipsahti, että kaikki kesän miessuhteetkin olivat menneet pieleen. Vaikka hän juuri oli sanonut, ettei mitään muita juttuja ole ollut.
Silloin tajusin viimein, että nainen ei koskaan aio olla minulle rehellinen ja epäluuloni häntä kohtaan tulee tuhomaan kaiken. Sanoin, että haluan lopettaa kaiken, lopullisesti. Riitelimme taas ja viimeisissä viesteissään hän vieläkin todisteli rakastavansa minua.
Suhteemme siis päättyi. Siitä on nyt yli puoli vuotta. Kävin syksyn ja talven aikana todella syvällä masennuksessa ja vasta keväällä oloni on alkanut helpottua. Tällä hetkellä käyn terapiassa ja olen saanut sieltä työkaluja ajatusten ja tunteiden hallintaan.
Kuulun talvella, että nainen oli löytänyt uuden miehen kaksi viikkoa meidän lopun jälkeen. Kolmen kuukauden seurustelun jälkeen he olivat muuttaneet yhteen. Nainen on nyt umpirakastunut ja jakaa onneaan sosiaalisessa mediassa.
Olen yrittänyt saada naiseen yhteyttä talven ja kevään aikana. Ymmärrän, että meidän juttumme on ohi lopullisesti, vaikka tunteeni häntä kohtaan ovat yhä hyvin voimakkaat.
Olin yhteydessä naisen minua edeltäneeseen mieheen. Halusin pyytää anteeksi, että olin aiheuttanut hänelle surua. Samalla myös kerroin hänelle totuuden siitä, että meillä oli seksisuhde, vaikka nainen oli sen häneltä kieltänyt. Mies suhtautui yhteydenottooni hyvin. Hän kertoi, että myös hänen kohdallaan suhde naisen kanssa oli alkanut edellisen miehen pettämisen kautta. Tätä asiaa nainen ei ollut minulle koskaan kertonut. Kun kerroin tämän naiselle viestissä, hän raivostui ja syytti minua sairaaksi.
Haluaisin sopia asiat ja riitamme, jotta voisimme molemmat jatkaa elämäämme rauhassa. Mutta nainen ei halua jutella kanssani. Hän sanoo, ettei tunne minua kohtaan minkäänlaisia tunteita. Ei edes vihaa. Mikäli olen häneen vielä yhteydessä, ilmoittaa hän poliisille.
Kerroin vaimolleni tunteistani, pettämisestä ja siitä mitä kaikkea tapahtui. Luonnollisesti hän otti sen raskaasti. Mutta yllättäen hän ymmärsi. Samalla hän kertoi, että oli myös itse ollut lähdössä pois, mutta lapset ja minun masentunut tilani pidätteli häntä. Vaimoni on auttanut minua paljon masennukseni hoidossa ja olemme löytäneet toisemme uudelleen. Olemme aloittaneet täysin uudelta pohjalta.
Kaikesta huolimatta ajattelen naista ja tunteitani häntä kohtaan päivittäin. Välillä tunteet ovat ikävää, välillä pettymystä ja katkeruuttakin. Eniten minua painaa se, että en voi sopia asiaa hänen kanssaan. Haluaisin, että voisimme antaa toisillemme anteeksi kasvokkain. Mutta sitä ei todennäköisesti tapahdu koskaan.
Vittu mikä säälittävä paskaläjä. Olisit eronnut ennenkun petit.
Toivottavasti kärsit loppuelämäsi. Kävele vaikka junan nokkaan.
Tämä tarina auttoi minua suuresti. Kiitos, että kirjoiti tämän.
Naisen painostus sai epätoivoisia piirteitä. Hän vannoi ikuista rakkautta ja sanoi minun särkevän hänen sydämensä. Olin ärtynyt, minua loukkasi se, että nainen oli niin kärsimätön, eikä halunnut uskoa sitä kuinka paljon häntä rakastin ja millaisessa umpikujassa tilanteeni oli.
Sitten tilanne muuttui, aivan yllättäen vuodenvaihteessa. Nainen ilmoitti, että suhteemme oli tässä. Hän kertoi saaneensa treffikutsuja ja koska olin niin kylmä, ei hän enää tiedä miten jatkaa. Riitelimme, jonka yhteydessä hän ilmoitti, että jos välirikkomme vaikuttaisi hänen työtilanteeseen, saisivat kaikki firmassa tietää, millainen hyväksikäyttäjä olen.
Olin järkyttynyt. En olisi koskaan olisi voinut uskoa, että hän sanoisi minulle noin, vain pari päivää ikuisen rakkauden todistelun jälkeen.
Välirikkomme kesti vain pari päivää. Otin naiseen yhteyttä ja kerroin, etten voi elää ilman häntä. Halusin oikeasti osoittaa, että olen tosissani hänen suhteen. Päätimme yrittää uudelleen. Mutta nainen alkoi etääntyä. Kysyin, tapaileeko hän muita, onko hän ottanut treffikutsut vastaan? Hän sanoi, ettei ketään muita ole.
Jouduin paniikkiin, pelkäsin menettäväni hänet. Ilmoitin kotona lähteväni pois ja haluavani erota. Todellisuudessa minulla ei ollut varaa toiseen asuntoon eikä suunnitelmaa siitä, miten elämäni järjestäisin. Kotona "räjähti pommi". Lapset itkivät viikkokausia, minä itkin, kaikki itkivät.
Kun kerroin naiselle, että nyt ero toteutuu, otti hän lisää askelia taaksepäin. Hän ilmoitti, ettei halua olla asian kanssa missään tekemisissä. Samalla hän kuitenkin sanoi rakastavansa minua ja uskovansa minun tunteet vasta kun olen omassa asunnossa ja ero on virallisesti hoidettu.
Aloimme hillittömät riidat. Pinnani paloi monta kertaa ja sanoin naiselle pahasti. Nainen syytti minua siitä, että oli jättänyt hänet vuodenvaihteessa ja rikkonut hänen sydämensä kylmyydelläni. Myöhemmin hän alkoi puhua, ettei se elämä jonka hän minun kautta saisi, olisi häntä varten.
Epäilin hänen tapailevan muita. Aluksi hän kielsi kaiken, sitten hän myönsi käyneensä elokuvissa ja kahvilla kerran. Parin kuukauden väittelyn jälkeen hän myönsi hakeneensa treffit Tinderistä. Kahdessa päivässä saadut 50 matchia olivat kohottaneet hänen itsetuntoaan roimasti.
Pääsiäisenä nostin kädet ylös. Jos hän ei enää uskonut saavansa onnea minun kautta ja halusi suunnata muille suunnille, en voinut muuta. Olin todella masentunut.
Viikon päästä tästä nainen otti yhteyttä. Hän pyysi anteeksi sanojaan ja hairahdustaan, sanoi rakastavansa vain minua ja toivovansa saada uuden mahdollisuuden.
Sydämeni suli heti. Annoin kaiken anteeksi, mutta kerroin tilanteeni olevan vieläkin todella vaikea eron suhteen. Rahaa uuteen asuntoon ja perheestä huolehtimiseen ei ollut. Nainen sanoi ymmärtävänsä tämän. Mutta hyvin nopeasti painostus alkoi uudelleen. Nainen syytti minua vitkuttelusta, hänellä ei olisi enää aikaa odottaa. Hänen mukaan olin vain seksin perässä juokseva ukko. Minua vaivasi se, ettei nainen suostunut puhumaan minulle talven tapahtumista mitään.
Jatkuu seuraavassa kommetissa...