Valtava riita lasten kuullen
Ja lapsen asiasta. Eli lumipalloefektiä tämä on mutta näin meni. Istuin aamupäivällä p...lla, lukitun oven takana, mies sohvalla katsoen jotain filmiä. Alakoululaistytär oli tiedustellut isältään voiko soittaa kaverilleen ( jonka luo on vietävä autolla). Ja isä fiksuna miehenä totesi, että kysy äidiltä. No tyttö sitten vessan oven takana kyseli, että joko olet valmis, ois yks juttu, kestääkö vielä kauan... Tiesin, mikä aihe oli ja äkäisellä äänellä huusin, että no soita!
Kun sitten Olin asiani hoitanut, tiuskin miehelleni, että eikö ne nyt sellaista asiaa voi keskenään päättää, ilman että mun p...katuokiota ja sen loppumista pitää hoputtaa ja stressata. No tästähän se riita räjähti, kuinka valitan ja vaadin.... No joo. Ilmoitin että vien tytön kaverilleen, ettei tarvii ukon vaivautua jälkikasvunsa asioilla. Autossa vielä tiuskaisin tytölle, että voi isänsäkin kanssa asioita sopia, en halua että hän kyselee mitään, kun olen vessassa ja minäkin olen joskus väsynyt. Nyt tulin kotiin ja mieheni lukittautui makuuhuoneeseen, emmekä ole puheväleissä. Että mukavaa sunnuntaita.
T. Paska äiti, joka halusi istua rauhassa hotelli helpotuksessa
Kommentit (37)
No ei nyt kovin ihmeelliseltä riidalta vaikuta. Taitaa teillä muuten olla sopuisaa aina, ku tuommoista mietit.
Jos arvostaa yksityisyyttä ja maa rauhaa, lsääntyminn ei ehkä ole paras elämänvalinta.
He hee, kyllä se ohi menee. Anna miehen mötköttää.
Mä aina sanon teineille että mitään ei saa pyytää ennen, kun olen juonut aamukahvini, muuten tulee vihainen aikuinen.
Kai se paskarauha on vähän sama asia.
Miten sun ulostaminen häiriintyy siitä, että vastaat lapselle ystävällisesti?
Meillä tuli tänään kanssa ukon kans riita viinapullosta. Se oli juonut kaikki kossut vaikka sovittiin että molemmille pitää olla kun ei viinakaupat oo auki eikä uutta saa mistään kun ei kavereillakaan ole virolaista, kun niille soitettiin. Se meinas mäjäyttää multa tajun kankaalle sillä pullolla kun sano että mää kuulemma nalkutan sille. Me otettiin sitten kumminkin taksi ukon laskuun tietysti ja mentiin hakeen kaljaa Lidlistä. Asiat selvis. Niin kannattas selvittää teidänki, vaikkei ookkaan vakavista jutuista kyse
No osui tuossa vuodatuksessa yksi asia kohilleen eli se että olet paska äiti.
Miten te siedätte sitä, että vessarauhaanne rikotaan?
Vaikutat sellaiselle, että mies olisi joka tapauksessa jotain väärin tehnyt.
Jos olisi sanonut, että joo... soita vain ja lapsi olisi ehtinyt sopia, niin eiköhän sulta olisi vastalause tullut: Miksi tällaista mennään sopimaan, kun olen vessassa.
Mutta mitä tuosta nyt sen enempää, että tänne tarvitsee kirjoitella?
Joo, periaatteessa pieni riita, mut mies räjähti ja rupesi kaivamaan esiin vanhoja juttuja. Ja on tosissaan taas sitä mieltä, että valitan KAIKESTA. Ja mä halusin, että ois ottanut vastuun tyttärensä puhelusta ja/tai kuljetuksesta kaverilleen ja antanut mun pa....koa rauhassa! Mut ei. Senkin vastuun välttää kommentilla kysy äidiltä. Hän voi rauhassa istuskella sohvalla ja mä saan koko ajan vastailla koululaisten kysymyksiin ja koko ajan joku roikkuu kannoilla, jopa ruokakaupassa.
Vi...ttaa koko ukko.
Ja tosi Ikävää, että tenavat kuuli, tytärkin varmaan tykkäsi, että kiva mennä kaverille koko tän episodin jälkeen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten sun ulostaminen häiriintyy siitä, että vastaat lapselle ystävällisesti?
Ei periaatteessa mitenkään vaan ärsyynnyin siitä, että mun on hoidettava noinkin pieni, lapsiin liittyvä juttu, vaikka on "tärkeä"juttu menossa. Kun taas miehen ei tarvii ottaa vastuutaan tällaisestäkään asiasta vaikka pyörittelee peukaloitaan sohvalla. Ja siis on saatavilla ja voisi kysymykseen vastata.
Ap
Joo, miehen vika ja lapsikin on aika paska. Ap on täydellinen, ja tässä tapauksessa viaton uhri.
Oppipahan koko sakki, ettei vessaan mennyttä häiritä ja hyvä niin. Mä en ainakaan halua että kukaan tulee huutelemaan oven läpi, ellei oo ihan hätätapauksesta kyse. Et ollut kohtuuton, miehesi olisi voinut sanoa että sori, en tajunnut esimerkiksi ja asia ois ollut sillä selvä.
Paska ätikin olisi pitänyt sensuroida sun logiikalla.
Vierailija kirjoitti:
Miten te siedätte sitä, että vessarauhaanne rikotaan?
Ei minulla ole mitään erityistä vessarauhaa, jota voisi rikkoa.
Kyllä oven läpi saa huudella, mitä huvittaa. Ihan sisään rynnimminen nyt ei ole kiva, mutta ihan pienet lapset tekevät sitäkin. Oven toki saa lukkoon, mutta en ole kokenut tarvetta siihen.
Vierailija kirjoitti:
Paska ätikin olisi pitänyt sensuroida sun logiikalla.
Ei, koska nimimerkissä kyseinen sana on adjektiivi. Muissa yhteyksissä se on substantiivi tai verbi ja korreloi suoraan haisevaan tulokseen.
Ap
Ihan aiheesta huusit tytöllesi. Opeta ja kasvata hänet ymmärtämään, että muille annetaan vessarauha. Piste. Se, että lapsesi ei käyttäydy hyvin ei ole miehesi vika. Lakkaa olemasta hänen äitinsä. Vastaa tytölle, että sanoo isälle "äiti ei osaa päättää ja sanoi että sinä saat päättää". Nakitat tenavan siis takaisin isälle ja mies joutuu ottamaan vastuuta.
Ei tuosta kukaan mitään traumoja saa.
No joo, tilanne jatkuu edelleen mykkäkouluna. Jos kysyn jotain, mies huutaa takaisin. Luulen että tää on askel kohti eroa. Että se siitä, ettei lapset ikinä oo eroon syyllisiä... Vituttaa aivan päättömästi, että koko sunnuntai ja ilmeisesti koko kesä on piloilla tän takia. Siis tommonen juttu ja nyt on suunnilleen asunnon haku edessä. Mukavaa kesää teille.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos arvostaa yksityisyyttä ja maa rauhaa, lsääntyminn ei ehkä ole paras elämänvalinta.
Tälläsia neuvoja justy kaipaa kun maito on jo kaatunut vai pitäisikö tässä sanoa että paska on jo housussa.
Okei.