Tapasin ihanan miehen, mutta hän on lääkäri
ja minä olen tavallinen yo-merkonomi...Kannattaako edes jatkaa tällaisella yhdistelmällä?
Kommentit (29)
mitä väliä, aiemmin tuolla koulutuksellasi olisit ollut pankinjohtaja, ;D
Aika ajoin kun tulee näitä samantapaisia kysymyksiä, niin laittaisiko joku asiaan perehtyneet, että keitä ne lääkäri saa treffailla?
Vierailija kirjoitti:
Aika ajoin kun tulee näitä samantapaisia kysymyksiä, niin laittaisiko joku asiaan perehtyneet, että keitä ne lääkäri saa treffailla?
Oikeustieteilijöitä, toisia lääkäreitä, menestyviä yrittäjiä. Sairaanhoitajakin käy jos ei ole niin statuksen perään, lähihoitajien kanssa voi muutaman yön viettää mutta siihen se jää.
Mä ajattelin heti että voi ei, tuo on tosiaan pitkä miinus miehelle... Aina töissä, kantaa tauteja kotiin (hyi!), laittaa sormensa ihmisten ties minne ja 98% todennäköisyydellä jos ei vielä, niin jossain vaiheessa alkaa pitämään tarkkaa kulissia koska sosiaaliset paineet on niin kovat. Tilastollisesti lääkärit on kovia pettämään, no daah, pyörivät hoitsujen kanssa pitkiä päiviä käytännössä fetissiasut päällä. Sit vaan vähän isompaa palkkaa saa korvaukseksi ja eihän sekään suoraan sulle tuu vaikka vahtisitkin lapset yöpäivystyksessä. Mut sä olitkin huolissaan että kelpaatko itse?
No tottakai vähän koulutettu nainan on innoissaan, kun olettaa että hyvin koulutettu mies alkaa maksamaan hänen elämistään. Tämä on yksi iso epäkohta kahden sellaisen ihmisen seurustelussa, joilla on hyvin erilainen koulutustausta. Toinen merkittävä ero on ajattelutavassa. Korkeammin koulutetut pystyvät laajemmin keskustelemaan eri aihepiirien asioista. Eri asia sitten tietysti on, jos miestä ei haittaa yksinkertainen nainen, jonka kanssa ei keskustelu onnistu ja joka tuo vain niukasti rahaa yhteiseen talouteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeustieteilijöitä, toisia lääkäreitä, menestyviä yrittäjiä. Sairaanhoitajakin käy jos ei ole niin statuksen perään, lähihoitajien kanssa voi muutaman yön viettää mutta siihen se jää.
Pitääkö mun nyt erota miehestä, kun se on opettaja?
Eiköhän sun kannata ottaa joku putkimies, autonrassaaja tai muu, joka on sun omaa tasoa
Lääkärit seurustelevat yleensä toisten lääkäreiden, joskus (erikois)sairaanhoitajien tai (eirityis)opettajien kanssa.
Jos nainen on lääkäri, mies voi olla alempaakin tasoa. Mutta jos mieslääkärille pitää olla vähintään maisteri. Mieskirurgi voi ottaa vain tohtoriksi väitelleen vakavaan suhteeseen. Muut naiset on liian tyhmiä, että voi kunnioittaa.
Terv. kirurgi.
No, kukaan ei ole täydellinen. 😀
Mutta vakavasti puhuen itse olen lääkäri ja mieheni on opettaja kuten jollain tuossa edelläkin. Mieheni naiskollegalla taas on miehenä lääkäri. Kai korkeakoulutetut yleensä tulee paremmin juttuun keskenään.
Suomessa on meitä lääkäreitä pilvin pimein, ei se ole sen kummempi ammatti kuin muutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen on lääkäri, mies voi olla alempaakin tasoa. Mutta jos mieslääkärille pitää olla vähintään maisteri. Mieskirurgi voi ottaa vain tohtoriksi väitelleen vakavaan suhteeseen. Muut naiset on liian tyhmiä, että voi kunnioittaa.
Terv. kirurgi.
Ei kirurgit kirjota noin huonoa suomea. Epäilen lähihoitajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit seurustelevat yleensä toisten lääkäreiden, joskus (erikois)sairaanhoitajien tai (eirityis)opettajien kanssa.
repesin!
Vierailija kirjoitti:
Mä ajattelin heti että voi ei, tuo on tosiaan pitkä miinus miehelle... Aina töissä, kantaa tauteja kotiin (hyi!), laittaa sormensa ihmisten ties minne ja 98% todennäköisyydellä jos ei vielä, niin jossain vaiheessa alkaa pitämään tarkkaa kulissia koska sosiaaliset paineet on niin kovat. Tilastollisesti lääkärit on kovia pettämään, no daah, pyörivät hoitsujen kanssa pitkiä päiviä käytännössä fetissiasut päällä. Sit vaan vähän isompaa palkkaa saa korvaukseksi ja eihän sekään suoraan sulle tuu vaikka vahtisitkin lapset yöpäivystyksessä. Mut sä olitkin huolissaan että kelpaatko itse?
Ahahahahaha...tästä sainkin makeat naurut :). Lököttävät housut ja muodottomat tunikatyyppiset yläosat, talvisin päällä tikkiliivi tai muu vilutakki, että tarkenee. Jos joku saa näistä kuteista fetissin aikaiseksi, niin ole hyvä vaan! Tää on kyllä pakko kertoa duunissa!
P.s. Voi tulla yllätyksenä, mutta meillä hoitajilla ei ole vartaloa nuolevia lyhyitä mekkoja, joissa napit olisivat auki rinnuksille ja alta paistaisi pitsirintaliivit. Eikä myöskään pikku hilkkaa kiinnitettynä veikistelevästi päälaelle ja lakatut pitkät kynnet ja korkkarit. Eikä valitettavasti edes verkkosukkahousuja.
Sairaanhoitaja kelpaa salasuhteeseen mieslääkärille, mutta ei vakavaan ja tasavertaiseen parisuhteeseen. Kavereiden kesken olemme pohtineet myös sitä, että yli 55-vuotiaana voisi kelpuuttaa nuoremman sairaanhoitajan vakavaan suhteeseen, jotta turvaisi oman vanhuutensa (sairaanhoitajakumppani=omaishoitaja). Terv. Kirurgi.
Mä olen tuleva lääkäri, muttei meille ole missään vaiheessa annettu listaa siitä, kenen kanssa saamme pariutua. :O Tuleeko sellainen myöhemmässä vaiheessa opintoja?
Oma poikaystävä opiskelee myös yo:lla, tosin eri alaa, mutta kyllä mulle kelpais duunarikin, kunhan on fiksu ja ihana tyyppi. Oon myös valmis maksamaan perheen menoista enemmän, jos mulla on parempi palkka. Jos toinen tienaa vähemmän, niin sehän on vaan hyvä, että toisen isoilla tuloilla voi kompensoida. Tai näin ajattelen itse, jokainen toki hoitaa talousasiat perheessä ja parisuhteessa kuten itse parhaaksi näkee.
Olen lääkäri, mieheni on käynyt peruskoulun.
Parempaa puolisoa en usko ihan helpolla löytäväni, enkä varsinkaan työympyröistä.
Aviomiehen roolissa tärkeintä lienee se, että on kiinnostunut kodista ja perheestä ja on halukas ponnistelemaan yhteisten tavoitteien eteen, ja että jaksaa olla toisen tukena ja ottaa sitä tukea tarvittaessa myös vastaan.
En ymmärrä, mitä lisäarvoa lisensiaatin paperit tähän toisivat. Itse lähinnä koen ammattini ennemmin rasitteena parisuhteelle, kun työ vie suuren osan ajasta ja ajatuksista.
Olen lääkäri, mieheni on käynyt peruskoulun.
Parempaa puolisoa en usko ihan helpolla löytäväni, enkä varsinkaan työympyröistä.
Aviomiehen roolissa tärkeintä lienee se, että on kiinnostunut kodista ja perheestä ja on halukas ponnistelemaan yhteisten tavoitteien eteen, ja että jaksaa olla toisen tukena ja ottaa sitä tukea tarvittaessa myös vastaan.
En ymmärrä, mitä lisäarvoa lisensiaatin paperit tähän toisivat. Itse lähinnä koen ammattini ennemmin rasitteena parisuhteelle, kun työ vie suuren osan ajasta ja ajatuksista.
Onhan se vähän noloa, jos menestyneen mieslääkärin kumppani on siivooja tai lähihoitaja tai merkantti. Jotain vikaa siinä miehessä oletetaan silloin olevan ja se on huono asia mieslääkärin uran kannalta. Mutta mieslääkäri voi tietenkin muuttaa kyseisen naisen kotirouvaksi. Sitä ei tarvitse häpeillä niin paljon.
Ei kannata, kun kyselet tuollaisia.