Pakkoruotsittaja perustelee pakkoa itse laatimillaan lakipykälillä
"Hallberg oli puheenjohtaja Paavo Lipposen pääministerikaudella asetetussa, vuosina 1999 - 2003 toimineessa kielilakikomiteassa, jonka toiminnan tuloksena Suomeen säädettiin uusi kielilaki ja uusi kielitaitolaki. Hallberg on puolustanut koulujen kaikille pakollista ruotsin opiskelua ja antanut perusteeksi kielilait, joita hän on ollut itse ajamassa."
Kommentit (4)
No niin. Olen aina ihmetellyt sitä että suomalainen perustelee milloin mitäkin juttua sillä että se on laki. Koska se on laki niin siitä ei tarvitse enempää keskustella. Pahimmillaan jopa kansanedustajat tekevät tuota vaikka heidän itsensä pitäisi säätää ja muuttaa lakeja tarpeen mukaan. Joskus jopa poistaa.
Onko suomalainen tosiaan noin lakiuskovainen että jonkun asian laiksi kirjoittaminen lopettaa kaiken keskustelun asiasta koska se on laki.
Vierailija kirjoitti:
No niin. Olen aina ihmetellyt sitä että suomalainen perustelee milloin mitäkin juttua sillä että se on laki.
Totta. Moni fiksukin ihminen kuittaa pakkoruotsin sillä, että pitäähän se olla koska lain mukaan Suomi on kaksikielinen maa! Sillä ei tunnu olevan mitään merkitystä, että ruotsinkielisiä on vain 5%, eli Suomi on todellisuudessa hyvin yksikielinen maa, eikä täällä suinkaan ole kahta tasaveroista kieliryhmää. Mutta laki laki laki !
Etkö sää tajua että Suomi on kaksikielinen maa. Se opetettiin jo koulussa.
Jotenkin niin tyypillistä suomalaista "demokratiaa". Tyypillä on henkilökohtainem missio pakkoruotsittaa suomalaiset. Sitten hän laatii lait, jotka lisäävät pakkoruotsia. Sitten hän "tyhmänä" perustelee pakkoruotsia lailla, jonka itse on laatinut.