Minkä harrastuksen parista melko introvertti ja uuden tutustumisen alussa hieman varautunut, ujohko ihminen
voisi löytää uusia hyviä tuttavuuksia, mieluiten uuden aidon ystävän, eikä niinkään monia uusia pintatuttuja? Mietin jo syksyä, uusia alkuja. Jotain. Olisiko ehdotuksia? En nyt ensi alkuun sen enempää kerro mikä minua kiinnostaa, että jos vain jotain ihan mitä vain ehdotuksia riippumatta taustatietojeni vähäisyydestä.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Mulle sellainen harrastus oli yksi kamppailulaji. Toki mukana oli myös tuuria, mutta ainahan sitä tarvitaan.
Tätä suosittelisin minäkin. Yhdessä nujuaminen yhdistää kummasti.
Laitesukelluksen parissakin saa kavereita ja siinä on vähän pakko keskustellakin ennen kuin painuu kaverin kanssa pinnan alle.
Mulle ei arkana teini-ikäisenä toiminut ollenkaan koiran ottaminen tuohon kaverikontaktien saamiseen, vaikka niin ennen koiran ottamista ajattelinkin (ja se oli äidiltäni tärkeä syy siihen, miksi myöntyi koiran hankintaan). Eivät ihmoiset yhtään sen enempää kenenkään seuraan hakeudu, vaikka koira olisikin, korkeintaan saattaa saada kadulla jotain kommenttia. Lisäksi omalta paikkakunnalta ei löytynyt harrastuskavereita ja kauempana oleviin tapahtumiin oli lähes mahdotonta päästä ilman ajokorttia.
Kannattaa myös ottaa huomioon, että koiraa tulee sosiaalistaa eli totuttaa sitä erilaisten koirien ja ihmisten tapaamiseen. Jos on hyvin yksinäinen ja vailla kontakteja, ei koirakaan helposti sosiaalistu ja opi yhteiskuntakelpoiseksi.
Koira ei mielstäni ollenkaan ole yksinäiselle ihmiselle mikään patenttiratkaisu, joten vähän outoa että sitä aina suositellaan. Oman kokemuksen mukaan koiratoiminnasta helposti kavereita saavat ne, jotka ovat jo valmiiksi melko ulospäinsuuntautuneita ja puheliaita.
Harrastajateatteri! Eikä tarvitse olla itse edes hinkumassa lavalle, sillä monissa teattereissa tarvitaan lavastajia, puvustajia, lipunmyyjiä... Varsinkin näin kesäisin, harrastajateattereiden kultakautena, tarvitaan kipeästi talkoolaisia. Lisäksi kesäteattereita löytyy pienimmistäkin pitäjistä. Harrastajateatterilaiset ovat tosi mukavaa ja yhteisöllistä porukkaa! :)
Vierailija kirjoitti:
Seurakunta? Marttakerho? Eikös ne noissa ole ystävällisiä ja suvaitsevaisia.
En ihan sinisilmäisesti menisi olettamaan että noissa ollaan varmasti ystävällisiä ja suvaitsevaisia. Seurakunnassa muodostuu erittäin helposti kuppikuntia ja sisäpiirejä joissa ollaan olevinaan parempia kuin muut, valitettavasti. Martat ei tule ensimmäisenä mieleen introvertille tai hitaasti lämpenevälle ihmiselle sopivaksi harrastukseksi.
Olisiko joku lukupiiri hyvä?
Vierailija kirjoitti:
Seksi?
Meinaat et ujoille on joku ryhmäseksiporukka jossa helposti saa sydänystävän?
Minulle bloggaaminen tietyssä genressä oli aivan uusi aluevaltaus elämässä. Olen tutustunut valtavaan joukkoon mahtavia ihmisiä niin omalla paikkakunnalla kuin ympäri Suomen. Käyn tapahtumissa ja tapaamisissa ja tämä on tällä hetkellä tärkein harrastukseni. Pitää tietty saada siitä blogista suht tunnettu. :)