Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö joku vuonna 2016 ei omaa ylempää korkeakoulututkintoa

Vierailija
28.05.2016 |

Tosi nolo juttu! Miten perustelette lapsillenne (ja tilastollisestihan kouluttamattomalla väestönosalla niitä on PALJON) tämän)????

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen amattikoululainen eli vähäosainen

Vierailija
2/51 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hömöä kummastella itsestäänselvyyksiä. Kaikki ei pidä teestä, punaisesta väristä tai hommaa moottoripyöräkorttiakaan. Miksi kaikilla olisi ylempi korkeakoulututkintokaan sitten?

Ja mulla ei ole, haen ensi vuonna opiskelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

LAURA RÄTY TAAS VAUHDISSA 👍

OTTANUT VALMIIKSI ASIOISTA SELVÄÄ, JA PUHUU FIKSUJA 😃

Vierailija
4/51 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isona minusta tulee korkea koulutettu diplomi insinööri. Työkseni piirrän kaavioita power pointilla ja näppäilen exceliä. Ketään ei oikeastaan kiinnosta nämä minun raporttini mutta siitä minulle maksetaan. Iltaisin menen asuntooni jossa haisee siemennestä ja vaimoni makaa sängyssä valitellen pääkipua käskien minun käyttää koirat ulkona.

Vierailija
5/51 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan muita kuin sinä.

Vierailija
6/51 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hömöä kummastella itsestäänselvyyksiä. Kaikki ei pidä teestä, punaisesta väristä tai hommaa moottoripyöräkorttiakaan. Miksi kaikilla olisi ylempi korkeakoulututkintokaan sitten?

Ja mulla ei ole, haen ensi vuonna opiskelemaan.

Älä amis uikuta

Vierailija
7/51 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeää provoamista. Ilmoitelkaa asiattomaksi vaan.

Vierailija
8/51 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isona minusta tulee korkea koulutettu diplomi insinööri. Työkseni piirrän kaavioita power pointilla ja näppäilen exceliä. Ketään ei oikeastaan kiinnosta nämä minun raporttini mutta siitä minulle maksetaan. Iltaisin menen asuntooni jossa haisee siemennestä ja vaimoni makaa sängyssä valitellen pääkipua käskien minun käyttää koirat ulkona.

Taidat olla joku katkera naistieteiden opiskelija ja tulevaisuuden työtön. Ottaako päähän? :))))))

Vierailija
9/51 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi nolo juttu! Miten perustelette lapsillenne (ja tilastollisestihan kouluttamattomalla väestönosalla niitä on PALJON) tämän)????

Vieläkö joku hönö käyttää 2010-luvulla sanaa "omata", kun meille muille opetettiin jo viime vuosituhannella yo-kokeeseen, että sitä ei käytetä......

Vierailija
10/51 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia että lapseni pääsi lääketieteelliseen. Yliopistossa on paljon höpöhöpö aineita. Suomessa koulutetaan työttömyyskortitstoon liikaa akateemisia. Menkää ammattikouluun. 

Vierailija
11/51 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vaan maistereiksi että Suomi nousee!!

Vierailija
12/51 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selkeää provoamista. Ilmoitelkaa asiattomaksi vaan.

Ainakin sut sai peovottua tänne raivoamaan, selkeesti osu arkaan paikkaan :)

Vierailija
13/51 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mulla ainakaan oo=) Valmistun lukiosta ensi viikolla.

Vierailija
14/51 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö joku hönö käyttää 2010-luvulla sanaa "omata", kun meille muille opetettiin jo viime vuosituhannella yo-kokeeseen, että sitä ei käytetä......

Voi eicä miten vihainen olet kylläpä osui arkaan paikkaan hehee :)))

Vierailija
15/51 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toivottavasti sellaisiakin ihmisiä löytyy, joilla ei ole korkeakoulututkintoa. Muutenhan tämä maa olisi aivan hunningolla koska kädentaitojen osaajia tarvitaan aina.

T. Tohtori (joka osaa itse paljon mutta kunnioittaa myös muuta osaamista )

Vierailija
16/51 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Siten, että opiskelupaikka kannattaa mietti sen mukaan, mistä on kiinnostunut, eikö sen mukaan kuinka korkealla tai malalla se on. - Jos on kiinnostunut vaikka kauneudenhoidosta, tai vaikka ruoanlaitosta/ leipomiseta tai kärjistäen käsillä tekemisestä, niin en ymmärrä mihin siihen tarvittaisiin tavallisesti useamman vuoden ns. korkeakoulu -opiskelua. - Ja vaikka tätä ei saisi sanoa ääneen, niin minusta ollaan tällä hetkellä tilanteessa, tai ainakin lähellä sitä, että Suomessa ns. korkekoulutetaan tarpeettoman paljon; suhteessa tarpeeseen. - Ei siinä mitään muuta, mutta korkeakoulutusta vaativien paikkojen määrä ei ole kasvanut samassa suhteessa, minkä seurauksena korkeakoulutus ei ole tae siitä, että sen ansiosta olisi oikeutettu esimerkiksi vaatimaan itselleen vähän paremman palkan. - Tai mahdollistamaan oikeuden päästä "oman alan töihin" koulutksen tukemana, eikä kisaamaan samoista paikoista, kuin sekin Tuomas tai Vappu jolla opinnot jäivät lukioon tai opa alle.       

Vierailija
17/51 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei mulla ainakaan oo=) Valmistun lukiosta ensi viikolla.

Lukio ei ole korkeakoulu eikä sieltä "valmistuta".

Vierailija
18/51 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei omaa"?

Vieläkö vuonna 2016 joku ei tiedä, että suomen kielessä ei ole vastaavaa verbiä kuin englannin have tai ruotsin ha? 

Vierailija
19/51 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea uskoa, monestakin syystä, tämän aloituksen perusteella että ap itse OMAISI korkeakoulututkinnon.

Vierailija
20/51 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Siten, että opiskelupaikka kannattaa mietti sen mukaan, mistä on kiinnostunut, eikö sen mukaan kuinka korkealla tai malalla se on. - Jos on kiinnostunut vaikka kauneudenhoidosta, tai vaikka ruoanlaitosta/ leipomiseta tai kärjistäen käsillä tekemisestä, niin en ymmärrä mihin siihen tarvittaisiin tavallisesti useamman vuoden ns. korkeakoulu -opiskelua. - Ja vaikka tätä ei saisi sanoa ääneen, niin minusta ollaan tällä hetkellä tilanteessa, tai ainakin lähellä sitä, että Suomessa ns. korkekoulutetaan tarpeettoman paljon; suhteessa tarpeeseen. - Ei siinä mitään muuta, mutta korkeakoulutusta vaativien paikkojen määrä ei ole kasvanut samassa suhteessa, minkä seurauksena korkeakoulutus ei ole tae siitä, että sen ansiosta olisi oikeutettu esimerkiksi vaatimaan itselleen vähän paremman palkan. - Tai mahdollistamaan oikeuden päästä "oman alan töihin" koulutksen tukemana, eikä kisaamaan samoista paikoista, kuin sekin Tuomas tai Vappu jolla opinnot jäivät lukioon tai opa alle.       

Blaa blaa

Osuiko tosiaan noin arkaan paikkaan? :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme