Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meikkauksesta tietävät, auttakaa!

Vierailija
28.05.2016 |

Mitä teen väärin? Meikkini on siisti vain noin pari tuntia, sen jälkeen iho alkaa kiiltämään ja näyttää rasvaiselta ja epämiellyttävältä. Puhdistetun ihon kosteutan kevyesti, tämän jälkeen levitän meikkiprimerin. Seuraavaksi meikkivoide ja lopuksi hippunen puuteria. Johtuuko tuo rasvaisuus ja kiiltely siitä, että käytän puuteria todella kitsaasti. Ikää on mittarissa sen verran, että mielestäni puuteri vain korostaa ikääntymisen merkkejä hakeutuessaan uurteisiin ja juonteisiin ja siksi käytän sitä säästeliäästi. Estäisikö meikin kiinnitysspray tuota rasvaisuutta ja kiiltävyyttä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on rasvainen iho. Käytä öljyttömiä tuotteita kosteusvoiteessa ja meikkivoiteessa. Lumenelta esim löytyy molemmat. The body shopissa on suht hyvä mattaprimeri.

Vierailija
2/8 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on väärät tuotteet. Harvalla 35+ ikäisella on enää todella rasvainen iho, joten se rasva/pysymäton meikki johtuu huonosta eli sopimattomasta pohjasta. Kokeile eri kosteusvoidetta ja meikkivoidetta.

Vierailija
4/8 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni samankaltaisiin ongelmiin on auttanut HD-puuteri. Pitää rasvaisuuden loitolla aivan eri tavalla kuin tavallinen puuteri, joka itselläni tuntuu vain rasvoittavan ihoa enemmän, etenkin kun sitä joutuu päivän aikana lisäilemään rasvoittuneelle iholle, jolloin se vain paakkuuntuu rumiksi kerroksiksi. Olen 23-vuotias, mutta minulla on jonkin verran juonteita/ilmeviivoja tms., eikä HD-puuteri myöskään juuri keräänny niihin, sillä se on todella hienojakoista. Lisäksi, vaikka sitä laittaisi vähän liikaakin, ja puuterisuus näkyisi, se kuitenkin asettuu ja sulautuu todella kauniisti ihon pintaan, rasvoittamatta.

Esimerkiksi ELF:in HD-puuteri on todella toimivaa ja edullista. Myös H&M:n versio on ihan ok, tosin hieman kalliimpi. Samassa hintaryhmässä hyvä vaihtoehto on varmaankin myös NYX:in vastaava tuote, sitä en ole vielä itse testannut, aikeissa on kun tuota ELF:iä on nykyään vähän vaikea saada mistään, ja NYX on nyt tullut myyntiin myös Suomeen. Löytyy toki myös kalliimpia tuotteita, esim. MUFE:lta - en itse köyhänä opiskelijana ole edes testannut - mutta ainakin lukemani perusteella halvemmat vaihtoehdot ovat hyvin verrannollisia niihin. 

Vierailija
5/8 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi voisin lämpimästi suositella Lumenen Longwear Blur meikkivoidetta, ainakin omalle rasvoittuvalle iholle erittäin toimiva verrattuna aika lailla kaikkiin muihin meikkivoiteisiin joita olen kokeillut.

Ja se vielä, että vaikka se hassulta saattaa kuulostaakin, niin myös rasvoittuvaa ihoa tulisi kosteuttaa huolellisesti. Usein tujujen ja kuivattavien tuotteiden käyttö vain pahentaa rasvaisuutta, kun iho kuivuu/ärsyyntyy niiden vaikutuksesta siinä määrin, että alkaa vain tuottaa enemmän rasvaa.Päivällä toki paksu kosteusvoide saattaa tuntua inhottavalta ja lähteä liukumaan, mutta ainakin itselleni olen kokenut erittäin tehokkaaksi laittaa ihan kunnon kosteusvoidetta (ei mitään rasvaiselle iholle tarkoitettua) yön ajaksi, sillä eihän nukkuessa kiiltävien kasvojen pitäisi haitata. :) Päivisin käytän itse aloe vera -geeliä, toimii tavallaan primerin tavoin, sillä se pitää rasvaisuuden kurissa, ja meikki levittyy sen päälle helposti ja kauniisti.

Olemme toki eri ikäisiä, ja ihoillamme saattaa olla eri tarpeita vaikka ne käyttäytyvät samankaltaisesti, mutta uskoisin näiden ja HD-puuterin käytön olevan ihan tällaisia kaikille rasvaiseen ihoon taipuvaisille sopivia.

- 4

Vierailija
6/8 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukkaat meikit kehiin. Halvalla ei saa hyvää ja varsinkin meikin pohja on erittäin tärkeä!

Mitkä tuotteet on käytössä?

Vierailija
7/8 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et luultavasti tee suoranaisesti mitään väärin, ihotyyppisi vain on tuollainen. Voisit varmaan koittaa vaihtaa tuotteita, joita käytät kasvojesi puhdistamiseen ja kosteuttamiseen, se saattaisi auttaa? Minullakin iho näyttää rasvaiselta ja kiiltävältä ja muutaman tunnin kuluttua meikkaamisesta - kaikkeni olen yrittänyt, ja vaihtoehdot näyttäisivät olevan

A) Hyvin kuiva iho, jossa meikkivoide halkeilee

B) Pintakuiva iho, joka kuitenkin näyttää rasvaiselta

C) Rasvainen iho

Olen päätynyt siihen, että vaihtoehto C on noista paras. Ehkä vielä joskus löydän tuotteet, jolla päästään hypoteettiseen tilaan D) Ei rasvainen eikä kuiva iho.

N22

Vierailija
8/8 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi voisin lämpimästi suositella Lumenen Longwear Blur meikkivoidetta, ainakin omalle rasvoittuvalle iholle erittäin toimiva verrattuna aika lailla kaikkiin muihin meikkivoiteisiin joita olen kokeillut.

Ja se vielä, että vaikka se hassulta saattaa kuulostaakin, niin myös rasvoittuvaa ihoa tulisi kosteuttaa huolellisesti. Usein tujujen ja kuivattavien tuotteiden käyttö vain pahentaa rasvaisuutta, kun iho kuivuu/ärsyyntyy niiden vaikutuksesta siinä määrin, että alkaa vain tuottaa enemmän rasvaa.Päivällä toki paksu kosteusvoide saattaa tuntua inhottavalta ja lähteä liukumaan, mutta ainakin itselleni olen kokenut erittäin tehokkaaksi laittaa ihan kunnon kosteusvoidetta (ei mitään rasvaiselle iholle tarkoitettua) yön ajaksi, sillä eihän nukkuessa kiiltävien kasvojen pitäisi haitata. :) Päivisin käytän itse aloe vera -geeliä, toimii tavallaan primerin tavoin, sillä se pitää rasvaisuuden kurissa, ja meikki levittyy sen päälle helposti ja kauniisti.

Olemme toki eri ikäisiä, ja ihoillamme saattaa olla eri tarpeita vaikka ne käyttäytyvät samankaltaisesti, mutta uskoisin näiden ja HD-puuterin käytön olevan ihan tällaisia kaikille rasvaiseen ihoon taipuvaisille sopivia.

- 4

Voin suositella NYXin HD-puuteria! Mulla on todella rasvainen nenä, jolta meikki sulaa todella nopeasti pois. Pohjustan itse Lumenen CC-primerillä, käytän rasvaisen ihon meikkivoidetta ja supsuttelen päälle hieman tätä puuteria – jota ei todellakaan tarvitse käyttää paljoa! – niin meikki pysyy siistinä tuntikausia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi