Onnistuuko maisteriopintojen ohessa 6kk ajan kokopäivätyö?
Pääsisin ehkä työharjoitteluun, joka kestää siis vain 6 kk. Työ on ilmeisesti kokopäiväistä, eli 8-16 tms. Mietin lähinnä siltä kannalta, jos on jotain pakollisia läsnäoloja vielä maisterivaiheessa...? Olen aloittamassa maisteriopinnot nyt syksyllä
Kommentit (3)
Mikä ala? Todennäköisesti maisteriksi valmistuminen venyy puolella vuodella. Saat joitakin kursseja suoritettua, mutta et tavoitteen mukaan.
Riippuu aineesta. Olen itse työn ohessa lukenut mm. erityispedan perusopinnot ja sosiologian aineopinnot reilussa vuodessa. Eli normaaliin tahtiin. Toisaalta vastaavista aineista sain keveästi 120op vuodessa lusmuilemalla, kun ei tarvinnut käydä töissä. Sitten on paljon aineita, joista opintopisteet on tiukassa...
Riippuu aika paljon tutkinnosta onko maisterivaiheessa läsnäolopakollisia kursseja vai ei. Meillä psykologiassa nimenomaan läsnäolopakkolliset alkaa vasta maisterivaiheessa (sillon tulee ekat omat asikkaat jne). Gradu nyt varmaan kaikilla aloilla taitaa olla sellainen mitä voi suhteellisen itsenäisesti hoitaa, töissä käynnin ohellakin. Toki siinäkin voi muutamia pakollisia seminaari kertoja tulla vastaan.