Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muiden lapset lähteneet suoraan yläkoulun jälkeen kotoa?

Vierailija
28.05.2016 |

Pojalla opiskelupaikka syksyksi ja sai kesätyön samalta paikkakunnalta. Osaako 15v. asua yksin? Hirveä riita asiasta.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä itse lähdin. Kyllä sitä oppii kun on pakko oppia, anna luottoa lapseen. On tosi hyvä että sai kesätyöpaikan ja opiskelupaikan, siitä sopii olla ylpeä että ajattelee asioitaan pitkälle. 

Vierailija
2/2 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi lapsi lähtenyt toiseen päähän Suomea. Teki päätöksen jo kasilla. Olin ensin vastaan. mutta oli niin varma asiastaan,. halusi tiettyyn lukioon, että laitoin ehdoksi näyttää ysiluokan aikana, että elämänhallinta sujuu.

Opetin ja varmistin hänelle, että osaa pestä pyykit oikein, siivota, hoitaa paperiasiansa, pankkiasiansa ja ruuanlaittonsa, käydä virastoissa, laskea rahojen riittävyyden. Varmistin, että muistaa myös vapaa-ajan merkityksen ja tietää miten menetellä, jos sairastuu tai masentuu. "Kasvatin" häntä sitten puhelimitse monta vuotta. Välillä itki yksinäisyyttä, välillä päälle kaatuvaa työn määrää. Välillä kysyi miten löytää apteekki :' ) Mutta siitä se lähti.

Asuu nyt avoliitossa ja kahdeksatta vuotta pois kotoa. Hoitaa edelleen opiskelunsa ja työnsä, liittonsa ja raha-asiansa. Urheilee ja soittaa kitaraa vaativan arjen vastapainona.

ap:lle antaisin saman neuvon: varmista, että lapsella on elämänhallinta kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi