Aargh! Ystäväpariskunta tekee kaiken muodossa "me"
Siis en kestä. Kun ehdotin mitä ruokatarpeita varaan mökille ja onko ystävällä oma shampoo mukana kun mökillä ei ole kuin tervashampoo niin vastaus
"No me tykätään kanasta, ei silleen välitetä lihasta, salaattissa me ei tykätä sipulista, meillä ei ole omaa shampoota mutta terva käy hyvin"
Ennen tämän miehen löytämistä kävin ystävän kanssa ulkona kahdestaan, vietimme tyttöjen iltaa jossa se mussu ei roikkunut mukana. Nykyään jos ehdotan vaikka ihan suoraan että nähtäisiinkö pitkästä aikaa kahdestaan niin joku tekosyy "En nyt pääse kun meillä on Paavon kanssa leffailta" tai "Jään hoivaamaan Paavoa kun me ollaan vähän flunssassa"
Tulenko saamaan ystävääni takaisin vai onko ystäväni loppuelämä symbioosi PäiviPaavo, eikä enää Päivi?
Minullakin on mies, meillä menee hyvin ja meillä on omat symbioosihetkemme kahden kesken, mutta myös omat elämät. Eli en ole katkera kateellinen vanhapiika, kun sitä joku kuitenkin tulee ehdottamaan.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Uutuuden hurmaa. Kyllä ne kohta kyllästyy toisiinsa.
Mammapalsta pähkinänkuoressa.
ap, sinä olet mustasukkainen ystävättärestäsi. Et kestä sitä, että et ole enää symbioosissa hänen kanssaan ja se numero ykkönen ystävällesi.
Oikeasti me-muoto on kaunista parisuhteessa. Minusta tuntuisi paremmalta, jos oamlla miehelläkin olisi enemmän tapana sanoa "meidän" tulevan, tekevän, päättävän, kun yhdessä asiat teemme kuitenkin. "Minä" on paljon kylmempi ja itsekkäämpi.
Toi on raskasta!
Me tykätään kanssa miehen kanssa tehdä paljon yhdessä asioita, mutta rajansa kaikella.
Mä menetin aikoinaan ystäväni parisuhteelle. Ne oli aina yhdessä ja teki kaiken yhdessä. Polttareihin saatiin ne juuri ja juuri erilleen, puhelimet oli otettava pois, koska yrittivät koko ajan ottaa yhteyttä toisiinsa.
Viettivät 10-vuotishääpäivää juuri ja koko tuona aikana ei ole tuota ystävää saanut edes elokuviin ilman miestä.
Tai siis entistä ystävää, nykyään lähinnä moikataan, kun tavataan.
5, no myönnän että olen hänestä mustasukkainen. Kaipaan meidän tyttöjen iltoja, läpi yön valvomista, yöuinteja ja juttuja joita ei puhuttu kenenkään muun kuullen.
Ap
"Me" sopii tietenkin jos on esim menossa jonnekin yhdessä mut jos multa vaikka kysyttäis että mistä "te" tykkäätte niin vastaisin että minä tykkään kanasta ja mies lihasta ja itse en tykkää vuohenjuustosta ja mies kaalista.
Ei kaiken tarvitse olla samaa parisuhteessa. Sairastakin mikäli oma mieli unohtuu.
Vierailija kirjoitti:
5, no myönnän että olen hänestä mustasukkainen. Kaipaan meidän tyttöjen iltoja, läpi yön valvomista, yöuinteja ja juttuja joita ei puhuttu kenenkään muun kuullen.
Ap
Alitajunnasta kumpuaa vähän vahvempiakin tunteita siis?
11, jos nyt meinaat jotain romanttista/seksuaalista niin ei. Kaipaan häntä ystävänä.
Ap
Kasva aikuiseksi. Lapsuuden ja nuoruuden tiiviissä ystävyyssuhteissa "harjoitellaan parisuhdetta". Aikanaan tuo symbioosi raukeaa, kun ihmiset muuttavat yhteen puolisonsa kanssa ja se symbioosi pariskunnan välillä takaa mm. jälkeläisten hyvinvoinnin. Ei se tiivis suhde ystävättäreen palaa enää koskaan aikuisiällä, ellet ala (platoniseen) lesbosuhteeseen.
Jotkut valitettavasti jämähtää tuolle tasolle. Itse tiedän useamman 45+v pariskunnan, aikuisena toisensa löytäneet, ketkä elävät tuota me-symbioosia.. Ystävien vanhemmissa noita on ihan ällöttävän paljon. Omanikäisissä en tiedä ketään vaikka (nykyään jo) naimisissa olevia ystäväpariskuntia on paljonkin, ja oon tuntenut heidät osan lukiosta saakka.
N25
Vierailija kirjoitti:
11, jos nyt meinaat jotain romanttista/seksuaalista niin ei. Kaipaan häntä ystävänä.
Ap
Meinaan meinaa. Ehkä et vaan ole aikaisemmin sitä tiedostanut kun on ollut jatkuvasti läsnä. Vasta nyt huomaat että kaipuu onkin syvällisempää. Saa sitäkin ajatusta tutkia.
Heillä synkkaa. Ihan kiva. Suo se heille.
Jokainen taaplaa tavallaan, he nyt vaan elävät toisilleen, ok niin.
Vaikka tietysti se voi kirvellä kovastikin jos koet että olet menettänyt ystäväsi. En usko että kumminkaan näin on. Aika näyttää...jatka yhteydenpitoa heihin, ole kärsivällinen ja - niin kuin jo kirjoitin - anna ajan näyttää...
Jos teillä menee hyvin, miksi olet noin kateellinen?