Onko 9000€ hyvä hinta kylppärirempasta?
Sisältää työt ja materiaalit 13m3 kokoiseen kylppäriin, kaikki vaihtoon paitsi putket.. Tarjoaja K-Rauta
Kommentit (45)
13 neliöllehän tuo tarkoittaa neliölle noin 800 euroa neliölle. Parilla sadalla saa koko huoneen vesieristeet. Hyvät kaakelit alle satasen neliölle. Työlle 50 tunti, ehkä päivä vesieristyksiin ja kaksi tuntia päälle neliötä kohti (seinät ja katto mukaanlukien). Vajaassa viikossa tuo on siis hoidettu, eli paritonnia. Kalusteet onnistunee aika nopeasti, niistä riippuu loppuhinta.
Ihan hyvä tarjous, jos sisältää vanhan purun, vesieristeet ja laatat ja saumaukset + kph kalusteet (entäs katto ja valaistus? Lattialämmitys? Onko kaadot ok?). Meille tarjottiin paljon pienemmistä neliöistä samansuuruisia summia pari vuotta sitten. Päädyttiin tekemään itse ja tehtiin paljon enemmän ja päästiin n. kolmasosalla tarjouksesta. Mutta sanoisin silti, että tuolla kannattaa jo teettää jos varaa on. Varsinkin jos vielä kotitalousvähennyksen saa tuosta.
Vierailija kirjoitti:
Sisältääkö luvat, suunnittelun, vesieristeet? Minkäikäinen talo on, sisältääkö myös asbestikartoituksen ja poiston?
Jaksaisin uskoa että K-Raudalla on luvat kunnossa kun on Suomen suurimpia rautakauppoja joilla palveluitakin.. Talo on 15 vuotta vanha, asbestia ei ole ollut vuosikymmeniin käytössä =).. Suunnittelu, siivous, vesieristys sun muut sisältyvät hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä tarjous, jos sisältää vanhan purun, vesieristeet ja laatat ja saumaukset + kph kalusteet (entäs katto ja valaistus? Lattialämmitys? Onko kaadot ok?). Meille tarjottiin paljon pienemmistä neliöistä samansuuruisia summia pari vuotta sitten. Päädyttiin tekemään itse ja tehtiin paljon enemmän ja päästiin n. kolmasosalla tarjouksesta. Mutta sanoisin silti, että tuolla kannattaa jo teettää jos varaa on. Varsinkin jos vielä kotitalousvähennyksen saa tuosta.
Sisältää vanhan purun, vesieristyksen, laatoituksen saumauksen ja saunan paneelien purun ja takaisinlaiton. Katto myös vaihdetaan ja valot tulevat. Lattialämmitys sisältyy kustannuksiin ja kaadot onneksi tällaisenaan kunnossa. Tuosta hinnasta vielä tosiaan kotitalousvähennys tulee.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä meni 16.000 eur. Sis työt (myös purku), materiaalit, lattialämmitys ja kalusteet (kiuas, suihku, hana, kaappi, allas, allaskaappi, suihkuseinät). Osa kamoista ei halvimmasta päästä. Vesieristys sisältyi myös.
Siihen nähden on halpa. Sisältääkö hinta alvin, altaan, hana, suihku, suihkuseinä tai -kaappi?
Meillä ei ole kylpyhuoneessa tarvetta tilpehööreille kun on kaksi erillistä vessaa joissa on kaapit ja altaat. NYkyisessä kylppärissä on allas mutta sekin saa lähteä kun on turha. Ehkä maksimissaan kylpyammeen asennus rempan yhteydessä olisi tarkoitus laittaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kylppärin koko? Tuleeko sauna mukaan?
Kaverinkauppana ovat teettäneet ystävät 6-7K. jotain 8 neliön kylppäreitä. Saunat erikseen sitten..
Sinkkumies
Vaihdettavien lattioiden pinta-ala on 13m2 sisältäen saunan. Saunaa emme kuitenkaan uusi muuten kuin vesieristyksen osalta koska se on todella hyvässä kunnossa.
Kommenttien ja kaverien mielipiteen perusteella ei vaikuttaisi olevan mitään syytä olla tarttumatta tarjoukseen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä meni 16.000 eur. Sis työt (myös purku), materiaalit, lattialämmitys ja kalusteet (kiuas, suihku, hana, kaappi, allas, allaskaappi, suihkuseinät). Osa kamoista ei halvimmasta päästä. Vesieristys sisältyi myös.
Siihen nähden on halpa. Sisältääkö hinta alvin, altaan, hana, suihku, suihkuseinä tai -kaappi?
Lisäyksenä tähän vielä, hinta sisältää 24% alvin ja suihkun (600e hintaisen, kai tästäkin voisi tinkiä kun en malliin ole tutustunut). Suihkuseinää siinä ei ole.
Voithan aina pyytää kilpailevan tarjouksen. Hinta kyllä kohdillaan tuossa.
Meillä tehtiin puoli vuotta sitten remontti rivitalokylppäriin ja maksettiin 12 t. Taloyhtiö maksoi vesieristeeseen asti ja siitä eteenpäin kaikki meno uusiksi. Lattia ja seinä tavallista laattaa, mutta tuli meille myös tosi kallista mosaiikkilaattaa useampi neliö. Katto ei vaihtunut.
Halvan puoleinen hinta. Mutta ne käyttääkin virosta, puolasta ja ties mistä tuotuja työntekijöitä. Työnjälki voi olla hyvää tai sitten ei. Itse ottaisin sellaisen työporukan jonka kädenjälkeä olen päässyt näkemään ja jota edelliset asiakkaat suosittelevat.
Tummasta lattialaatasta on hauska liotella kalkkiraitoja.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tehtiin puoli vuotta sitten remontti rivitalokylppäriin ja maksettiin 12 t. Taloyhtiö maksoi vesieristeeseen asti ja siitä eteenpäin kaikki meno uusiksi. Lattia ja seinä tavallista laattaa, mutta tuli meille myös tosi kallista mosaiikkilaattaa useampi neliö. Katto ei vaihtunut.
Tätä itse hämmästelen aina kun moni tuntuu saaneen tuota 10-15 tuhannen tarjouksia perusremppailulla ja tuo 9000€ vaikutti omaankin silmään todella poikkeavalta ja varsinkin isolta firmalta odottamattomalta mutta paha alkaa valittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Halvan puoleinen hinta. Mutta ne käyttääkin virosta, puolasta ja ties mistä tuotuja työntekijöitä. Työnjälki voi olla hyvää tai sitten ei. Itse ottaisin sellaisen työporukan jonka kädenjälkeä olen päässyt näkemään ja jota edelliset asiakkaat suosittelevat.
Eikö huonosti tehty työ mene takuun piikkiin tosin? Minulle on ihan sama mistä maasta tekijät ovat mutta on kovin vaikea uskoa että niinkin iso yritys kuin K-Rauta ottaisi niskoilleen huolimatonta työtä. Voin toki olla väärässäkin, en oikeasti tiedä. Onhan kaikilla firmoilla ties minkälaisia referenssejä ja näyttävät parhaat työnsä asiakkaille - käytännössä en tunne ketään kenen kylppäriä pääsisin tiirailemaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö huonosti tehty työ mene takuun piikkiin tosin? Minulle on ihan sama mistä maasta tekijät ovat mutta on kovin vaikea uskoa että niinkin iso yritys kuin K-Rauta ottaisi niskoilleen huolimatonta työtä. Voin toki olla väärässäkin, en oikeasti tiedä. Onhan kaikilla firmoilla ties minkälaisia referenssejä ja näyttävät parhaat työnsä asiakkaille - käytännössä en tunne ketään kenen kylppäriä pääsisin tiirailemaan.
Ap
Tuo hyvyys/huonous kun on suhteellista. Kaveri alkutalvesta teetti rempan K-raudan kautta. Ei ollut tyytyväinen tulokseen. Luvattiin suomalaiset tekijät mutta työmaalla pyöri vain puolalaisia. Kieliongelmien vuoksi hankala selvitellä mitään ja rautakaupan mielestä jälki oli loistavaa. Niin että siinäpähän riitelet lopputuloksesta. En sitä sano etteikö suomalaisten kanssa olisi samoja ongelmia Siksi suosin remppaporukoita, joiden asenne on, että viimeisin remppa on käyntikortti seuraavaan. Tällaisiakin porukoira on. Mutta tarjous ei useinkaan ole halvin. Hyvästä kannattaa maksaa.
Mitä tarkoittaa että uusitte saunasta vain vesieristyksen? Vanhat laatatko siihen laitetaan takaisin..?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa että uusitte saunasta vain vesieristyksen? Vanhat laatatko siihen laitetaan takaisin..?
Uudet laatat ja eristys mutta ei paneeleita
Ihan kelpo tarjous tuo on ja et voi lopulta juuri koskaan tietää, miten homma menee ja oletko täydellisen tyytyväinen. Ota tuo tarjous vaan!
Vierailija kirjoitti:
Ihan kelpo tarjous tuo on ja et voi lopulta juuri koskaan tietää, miten homma menee ja oletko täydellisen tyytyväinen. Ota tuo tarjous vaan!
Otettiin ja toistaiseksi upeaa jälkeä ja mukavat tekijät :) Innostuttiin materiaaleissa ja saatiin hinta komeasti nousemaan ylös mutta ei se mitään ....
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa oudon pieneltä summalta...
Kallishan tuo on.
Melkein puolen vuoden palkka siitä, että saa erilaisen vessanpytyn ja uusia kaakeleita... Aivan sairasta. En maksaisi.
En maksaisi ikinä noin paljoa.