Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia masennuksesta?

Vierailija
27.05.2016 |

Sain juuri tietää että minulle on vuosi sitten diagnosoitu keskivaikea masennus. Tuntuu niin kovin lopulliselta. Psykiatri käytti sanaa masennustila? Psykoterapian saaminen kuulosti niin kovin vaikealta. Olen nyt aika hämmentynyt.

Miten muut olette selvinneet?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni kymmenen vuotta masennuksen suossa. Perkeleellistä aikaa. Meni työ, perhe, suku. Nyt olen ollut toiset kymmenen vuotta terveenä. Elän sairaseläkkeellä ilman ihmissuhteita. Oma koti on ja ruokaa.

Vierailija
2/2 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on dystymia, eli lievä, krooninen masennus. Olen pysynyt työkykyisenä, mutta on vaikea nauttia elämästä jossa mikään ei tunnu minkään arvoiselta. SSRI-lääkitys oli reilun kymmenen vuotta, jonka aikana pidin siitä kokeeksi yhden puolen vuoden mittaisen tauon. Kaksi vuotta sitten lopetin lääkityksen ja olin puolisen vuotta herkkäitkuinen ja käsistäni tärisevä. 

Kelan tukemaan terapiaan en aikanaan päässyt ja hainkin sitä vain kerran. Viime syksynä hakeuduin terapiaan omalla kustannuksellani, kun vihdoin oli siihen varaa. Siitä on apua, mutta suren raskaasti ilman terapiaa menettämiäni vuosia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän