Typerin/turhin neuvo, jonka olet saanut?
Minulle tuli mieleen tällainen:
Vaihdoin työpaikkaa ja jouduin erinäisistä syistä johtuen itse kirjoittamaan perusmuotoisen työtodistuksen, jonka työnantaja sitten allekirjoitti. Tätä varten hän antoi minulle edeltäjäni työtodistuksen malliksi.
Kun palasin työpisteelleni koneen ääreen, näin että minulle oli tullut pomolta sähköpostia. Hän ohjeisti minua siitä, että muistaisin ottaa uudesta todistuksesta pois edeltäjäni nimen ja henkilötunnuksen, "koska ne ovat henkilökohtaisia".
Joo, eipä olisi tullut itselle mieleen.
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
Ota särkylääkettä jos koskee! - Ai oikeesti?
Eivät kaikki ota särkylääkkeitä. Mulla on pari tuttua, joiden mielestä on jotenkin tosi tärkeää sinnitellä ilman lääkkeitä.
"Aina kun vauva vähänkin kitisee, imetä."
Tuo neuvo johti vain infernaalisiin vatsavaivoihin.
Miehille ei saa tehdä aloitetta, koska miehillä on se metsästysvietti.
Vierailija kirjoitti:
"Ole oma itsesi."
Tämä onkin parempi: "Ole Keke Rosberg."
"ylläpidä kielen X taitoa, kun valmistut niin se on kovaa valuuttaa ja varma työpaikka". Eipä oo töitä näkyny.
Varmaan aika moni masentunut ihminen itseni lisäksi on kuullut tämän "hyvän" neuvon: "otat vain itseäsi niskasta kiinni!" nojuu, kiva kun kerroit, siitähän tässä onkin ollut kyse muutaman vuoden!
"Kun lopetat vaan tuon naisvihasi niin saat tyttöystävän."
Älä ajattele asiaa, sitten se tapahtuu.
Sun kannattaisi ottaa vaan joku ihan mikä vaan työ.
Älä ajattele mitään se ei sovi sulle. Ajattelet ihan liikaa.
Ihan varmaan masentaa jos ajattelee että kaikki on paskaa.
Älä stressaa.
Koita vähän piristyä.
Nyt vaan päätät että näytät kaikille.
Teet kaiken väärin, tee kaikki ihan kaikki jatkossa juuri päin vastoin mitä haluaisit tehdä.
Liity johonkin uskontoon.
Ryhdy kaalisoppadieetille (olin normaali painoinen)
Ryhdy siksi ja siksi, rupea sellaiseksi ja sellaiseksi (aina joku ammatti joka ei realistinen minulle, eikä käskijä itsekään pystyisi siihen)
Hillitse itsesi!
Ota rennosti!
Älä nyt suutu...ei millään pahalla mutta ethän nyt loukkaannu...ja sitten joku loukkaus tai epärelevantti kommentti ulkonäöstäni tms.
Ei näissä muuten mitään, mutta kun otan kaikki tosissani, enkä osaa laskea toisesta korvasta ulos.
Vierailija kirjoitti:
"Kun lopetat vaan tuon naisvihasi niin saat tyttöystävän."
Etkä lopettanut?
Jos haluat syödä vähemmän, syö runsaskalorista ruokaa
Ruokamäärä pienenee huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
"Ole oma itsesi."
Mitä ikinä tuolla tarkoitetaankaan...
Tohon voi vastata "olen Napoleon kuten olen koko ikäni ollut, mitäpä tässä muuta kuin omana itsenäni".
Tällaisen neuvon sain naapuriltani, jonka kanssa en ole edes mainittavissa väleissä: "Hyi kamala, miten paljon sinä opiskelet. Kyllä meidän nyt pitää saada tuo sinun pääsi tyhjäksi!"
Siis miksi ihmeessä? Siksihän minä opiskelen, että pääni ei olisi tyhjä! Lisäksi minua ärsyttää suuresti tuo ilmaisutapa, että ME sitä ja ME tätä, mutta MINÄ YKSIN päätän, että mitä MEIDÄN nyt PITÄÄ ruveta tekemään, enkä edes kysy sinulta, vaikka kyse on yksinomaan sinun elämästäsi.
Äitini suositteli minulle aina yläasteella, että ryhdy kampaajaksi! Kampaamoita on joka kaupungissa ja ihmisillä on aina tarve leikkauttaa hiuksensa. Ongelmana vain oli, että olin vahvasti suuntautumassa akateemiselle allalle, keskiarvoni oli yli 9, enkä ollut millään lailla kiinnostunut asiakaspalveluammateista.
Vierailija kirjoitti:
"Sulje vain silmäsi ja keskity hengitykseen niin nukahdat" Kävin terveydenhoitajalla unettomuuden vuoksi.
Senkus vain laitat maate!
"Tytöt tykkäävät tossa iässä urheilullisista jätkistä, mutta myöhemmin ne innostuvat eniten fiksuista ja kivoista nörteistä"
Jaa niin millon myöhemmin? Ei ole näkynyt
M36
Laita aina puhtaat alusvaatteet, ettei tarvitse hävetä, jos joutuu ambulanssilla sairaalaan onnettomuuden uhrina.
Laitan kyllä, mutta en totisesti tuosta syystä. Sanoja oli äitini. Muita elämänohjeita en juuri olekaan saanut. Ja jos ne tuota luokkaa olisivat olleet, niin hyvä näin.
Ota särkylääkettä jos koskee! - Ai oikeesti?