Missä on järkevä keskustelu kannabiksesta?
Miksei vieläkään voida keskustella kannabiksesta järkevästi? Ihmiset käyttävät järjettömiä argumentteja niin kannabiksen puolustamiseen kuin myös vastustamiseen. Mitä mieltä vauva palstalla ollaan laillistamisesta? Mieluusti järkevin argumentein jotka eivät perustu 70 ja 80 luvun propagandaan "Kannabis tekee sinusta pedon" jne..
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
On tietenkin vaikea myöntää, jos itse käyttää... Ja varsinkin, jos on käyttänyt ennen raskautta.
Jos kannabis oikeasti aiheuttaisi jotain dramaattista, kuten vaikkapa erityisen paljon syöpiä tai epämuodostumia, kyllä asia olisi jo huomattu oikeassakin elämässä, eikä vain kaikenlaisissa tutkimuksissa, joita siis selvästi vielä voivat tehdä lähtökohtaisesti voimakkaan asenteelliset tutkijat. Totuuteen tähtääminen ei usein ole ollut kannabistutkimuksissa tarkoituksena. Kannabis on kuitenkin erittäin vähähaittainen päihde, jonka lääkekäyttö konkreettisesti todistaa vähähaittaisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tietenkin vaikea myöntää, jos itse käyttää... Ja varsinkin, jos on käyttänyt ennen raskautta.
Jos kannabis oikeasti aiheuttaisi jotain dramaattista, kuten vaikkapa erityisen paljon syöpiä tai epämuodostumia, kyllä asia olisi jo huomattu oikeassakin elämässä, eikä vain kaikenlaisissa tutkimuksissa, joita siis selvästi vielä voivat tehdä lähtökohtaisesti voimakkaan asenteelliset tutkijat. Totuuteen tähtääminen ei usein ole ollut kannabistutkimuksissa tarkoituksena. Kannabis on kuitenkin erittäin vähähaittainen päihde, jonka lääkekäyttö konkreettisesti todistaa vähähaittaisuuden.
Jos vedät satunnaiset savut kerran viikossa, niin tuskinpa siitä haittaa on, mutta vaikka se olisi miten miedoksi luokiteltu niin sen sanon että päivittäisestä käytöstä seuraa kyllä ongelmia ajan kuluessa. Mutta eihän täällä kiinnosta ihmisiä muu kuin pään sekoittaminen.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä edes antaisi ensiapua ihmiselle, joka käyttää päihteitä, saati soittaisi ambulanssia. Hyi mitä itsetuhoista elämää pelkäävää sakkia.
pystytkö erottamaan toisistaan henkilön jolla on jokin sairauskohtaus, henkilöstä joka käyttää jotain ainetta. tuon takia joku huumeita käyttämätön voi kuolla sairauskohtaukseen, kun et ole ambulanssia kutsunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vedät satunnaiset savut kerran viikossa, niin tuskinpa siitä haittaa on, mutta vaikka se olisi miten miedoksi luokiteltu niin sen sanon että päivittäisestä käytöstä seuraa kyllä ongelmia ajan kuluessa. Mutta eihän täällä kiinnosta ihmisiä muu kuin pään sekoittaminen.
Tästä on sanottu ennenkin. Lääkekäytössä menee päivittäin ja paljon. Vieläpä vahvaa kannabista esim. bedrocan thc 20 %. Siitä ei ole uutisoitu haittoja ja jos niitä olisi niillä varmasti perusteltaisi kieltolakia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä edes antaisi ensiapua ihmiselle, joka käyttää päihteitä, saati soittaisi ambulanssia. Hyi mitä itsetuhoista elämää pelkäävää sakkia.
pystytkö erottamaan toisistaan henkilön jolla on jokin sairauskohtaus, henkilöstä joka käyttää jotain ainetta. tuon takia joku huumeita käyttämätön voi kuolla sairauskohtaukseen, kun et ole ambulanssia kutsunut.
NJo en mut mä voisin vaikka olettaa jos ihmkinen sekoaa tai kaatuu maahan, niin varmasti on vetänyt jotain mitä ei olisi pitänyt. Semmoinen mieto ummehtuneen paskan ja teelehtien sekoitus on se teidän jumalanne hamppu, jota ei tule ikinä laillistaa tässä maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä huuhaa tutkimukset ovat parhautta mitä asiasta julkaistaan. Kuten esimerkiksi tuo kannabis muuttaa DNA:ta. Jos joku vaivautuisi lukemaan sen "tutkimuksen", niin huomaisi että se on täyttä huuhaata. Paperissa vain todetaan syöpiä tulevan, mutta ei kerrota miksi ja kaikki näyttö vertailuryhmään verrattuna puuttuu.
Siinä ei edes oteta mitenkään kantaa sihen, ettei terveyshaittoja ole ollut käyttäjillä tai heidän lapsillaan yhtään enempää kuin muilla väestöllä. Hollannissa tätä on voitu tutkia jo pitkään.
En tiedä miten ovat australian yliopistosta kehdanneet tuollaisen epätieteellisen paperin julkaista. Taitaa olla paikallisen tehyn tilaama tutkimus.
Mites tuo aikaisempi tutkimus vuodelta 2009? Kun vähän kaivelee, niin netistä löytyy samansujntaisia tutkimustuloksia jo 80-luvulta.
Ja tässä myös hyvä linkki 8 vuoden takaa. Hyvin samansuuntaisia tuloksia:
http://teratogenmarijuana.pbworks.com/w/page/20559955/FrontPage
Lopusta löytyy myös lähdeviitteet.
Hiiriin pumpattu puhdasta THC:tä todella suuri yliannostus, ja sitten sen pohjalta on yritetty saada joku tutkimustulos aikaan joka pätisi myös ihmisillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NJo en mut mä voisin vaikka olettaa jos ihmkinen sekoaa tai kaatuu maahan, niin varmasti on vetänyt jotain mitä ei olisi pitänyt. Semmoinen mieto ummehtuneen paskan ja teelehtien sekoitus on se teidän jumalanne hamppu, jota ei tule ikinä laillistaa tässä maassa.
Se mikään jumala ole ja jos ei laillistu niin käytetään laittomasti. Näin se vain menee ja suurin kannabiksen haitta on se laittomuus. Kun toivot ettei se ikinä laillistu suomessa niin sama kuin toivoisit että vain rikolliset saa tehdä sillä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä on sanottu ennenkin. Lääkekäytössä menee päivittäin ja paljon. Vieläpä vahvaa kannabista esim. bedrocan thc 20 %. Siitä ei ole uutisoitu haittoja ja jos niitä olisi niillä varmasti perusteltaisi kieltolakia.
Niin kyllähän se voi hyvinkin kipuja lievittää ja pitää päänsisäisen maailman kunnossa, mutta jos et tajuat että se on silti haitallista vetää kemikaalia ke hoon ja kehukoihin savua niin olet ääliö. Eihän tupakkaakaan ole kielletty vielä ja se se vasta haitallista ainetta on. Se savu on oikeesti haitallista keuhkoille... Mutta vetele vaikka persekarvojen savua keuhkoihisi sinun asiasihan se toki on.
Ei tolkun ihmiset saa ääntään kuuluville tässäkään.
Joidenkin ihmisten pitää vaan saada pää sekaisin jollain konstilla. Ja totta kai se on aina täysin harmitonta. Ei niitä haittoja näe, jos itse käyttää.
Kyllä nää säännöllisesti kannabista käyttävät ainakin ihan selkeesti käyvät hitaalla. Se jotenkin passivoi ihmistä ja käyttäjä vaikuttaa vähän vajaalta. Ei sitä tietty itse nää, mutta kyllä sen ulkopuolinen huomaa. Ulkopuolinen ei tietenkään välttämättä tiedä, että se flegmaattisuus johtuu kannabiksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kyllähän se voi hyvinkin kipuja lievittää ja pitää päänsisäisen maailman kunnossa, mutta jos et tajuat että se on silti haitallista vetää kemikaalia ke hoon ja kehukoihin savua niin olet ääliö. Eihän tupakkaakaan ole kielletty vielä ja se se vasta haitallista ainetta on. Se savu on oikeesti haitallista keuhkoille... Mutta vetele vaikka persekarvojen savua keuhkoihisi sinun asiasihan se toki on.
Korjaan vain pahimmat asiavirheet. Kannabis on luonnontuote, ei kemikaali. Lääkekäytössä yleensä joko syödään tai höyrystetään. Jonkun verran myös poltetaan ja joo savu on aina haitallista. Kuitenkin kun rankka lääkekäyttö ei ole erityisen haitallista niin miksi vähäisempi viihdekäyttö on kiellettyä suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nää säännöllisesti kannabista käyttävät ainakin ihan selkeesti käyvät hitaalla. Se jotenkin passivoi ihmistä ja käyttäjä vaikuttaa vähän vajaalta. Ei sitä tietty itse nää, mutta kyllä sen ulkopuolinen huomaa. Ulkopuolinen ei tietenkään välttämättä tiedä, että se flegmaattisuus johtuu kannabiksesta.
Siinäpä sitä oli taas stereotypiaa parhaimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tässä ketjussa asiallisikin kommentteja. Ei pidä antautua idareiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tässä ketjussa asiallisikin kommentteja. Ei pidä antautua idareiden takia.
Eli käyttöä puoltavat ihmiset ovat tolkun ihmisiä?
Ja ne, joiden ei tarvi käyttää mitään mömmöjä pään sekoittamiseen on idareja?
Eiku...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli käyttöä puoltavat ihmiset ovat tolkun ihmisiä?
Ja ne, joiden ei tarvi käyttää mitään mömmöjä pään sekoittamiseen on idareja?
Eiku...
Käyttöä ei tarvi puolustella muttei myöskään tuomita. Pään sekoittamiseen saa voimakasta ainetta ihan laillisesti. Tolkun ihminen ymmärtää että aineilla ja niiden vaikutuksilla on huomattavia eroja. Vaikka olen satunnaisesti pajautellut pitkästi yli 20 vuotta niin en koske pulvereihin vaikka ilmaiseksi saisin. Joskus on tarjottu ja aina olen kieltäytynyt. Vahvassa humalassakin olen sanonut ei kiitos.
Idari on ihminen joka kieltää totuuden. Kunhan ei muita häiritse eikä tee kenellekkään pahaa niin antaa elää miten haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin ihmisten pitää vaan saada pää sekaisin jollain konstilla. Ja totta kai se on aina täysin harmitonta. Ei niitä haittoja näe, jos itse käyttää.
Aika moni haluaa pään sekaisin. Alkosta saa sitä tehokasta sekoitinta. Aivan naurettavaa itkeä jostain kannabiksen käytöstä. Viinakortin pelaan ihan siksi että sen kautta voit ymmärtää miten "sekaisin" kannabiksesta menee. Vahvakin kannabis päihtymys vastaa noin promillen humalaa. Tämä on tutkittu juttu, googleta jos et miehen puhetta usko.
-80 luvun puolivälissä parikymppisenä pössytteltiin kavereiden kanssa "möyhyä" silloin tällöin, se sitten vaan jäi ilman sen kummempaa syytä. Pelkästään positiivista on muistoissa näin 30 vuoden jälkeen, enkä pidä kannabista vaarallisena päihteenä verrattuna esim: alkoholiin.
Ehdottomasti olen kannabiksen laillistamisen puolella.