Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Berneriä äänestänyt, voisitko hieman avautua

Vierailija
27.05.2016 |

Näin anonyyminä varmasti kehtaa tunnustaa. Mitä päässäsi liikkui, kun teit äänestyspäätöksen?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään kaikista edustajista ja ministereistä pidä enkä heidän arvojaan kannata. Mutta ei minulla silti mitään pakkoa ole heitä ja heidän äänestäjiään mollata. Joku heidät sinne on äänestänyt omia asioitaan ajamaan niin mikäpä siinä. Jos he pettyvät toimintaan niin se näkyy sitten seuraavien vaalien äänisaaliissa. Näin meillä politiikka toimii, hyvin tai huonosti, tarkastelijan näkökulmasta riippuen.

Bernerhän on antanut ymmärtää, että hän on eduskunnassa vain tämän kauden, eikä asetu ehdolle enää uudestaan. Näin ollen hän tulee välttymään tältä "kansan tuomiolta".

Myy siis kaiken mikä irti lähtee ja provikat on salaisia seuraavat 50 vuotta. Jep, jep. Suomessa hallitus on ennenkin tehnyt päätöksiä mitkä ovat salaisia kymmeniä vuosia. Vastuunkantoa, täyttä paskaa.

Vierailija
22/40 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu, kaunis nainen, joka edustaa minulle tärkeitä arvoja eduskunnassa ja yritysten hallituksissa.

No kuka mitäkin fiksuna ja kauniina sekä tärkeänä pitää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Berner on ensimmäinen ministeri koskaan, joka uskaltaa laittaa VR-Yhtymä Oy:n järjestykseen. Pelkästään siitä hyvästä kannatti ehdottomasti äänestää häntä.

Tiedätkö, mitä tapahtui Iso-Britanniassa, kun rautatiet ja liikennen niillä yksityistettiin?

HInnat ovat nousseet kuluttajaindeksiä huomattavasti enemmän, eikä homma oikein edes toimi kunnolla.

Lisäksi itse raiteet jouduttiin kansallistamaan uudestaan, koska nämä yksityiset eivät pitäneet niitä kunnossa, eli tapahtui paljon onnettomuuksia laiminlyöntien seurauksena.

Mikä saa sinut kuvittelemaan, että homma onnistuisi meillä paremmin tai että lippujen hinnat halpenisivat?

Tai, että veronmaksaja oikeasti jotenkin hyötyisi yksityistämisestä?

Vierailija
24/40 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissakin yksityistettin rautatiet. Seuraukset eivät naurata junien matkustajia.

Ruotsissa Valtion rautatiet on voittoa tuottava osakeyhtiö, jonka liput hinnoitellaan Ryanairilta kopioidun mallin mukaan. Ongelmat rautateillä kuitenkin lisääntyvät, ja valvontaa on tehostettava.

Junien myöhästymiset on yksi ruotsalaisten vakiopuheenaiheista. Yli puolet maan asukkaista valitsee junan sijasta toisen kulkuneuvon, kun on tärkeä meno. Myöhästymiset ovat vain yksi raideliikenteen yksityistämisen myötä lisääntyneistä ongelmista, joita voidaan arvioida matkustajien, työntekijöiden ja koko yhteiskunnan kannalta.

Tämä junaliikenteen yksityistäminen on saanut alkunsta EU:lta, joka vaatii kaikkia EU-maita yksityistämään raideliikenteensä. Toistaiseksi näin tapahtunut vain IS-Britanniassa eikä sielläkään onnistuneesti. Ruotsissa raideliikenteen kilpailutus on tapahtunut asteittain, eikä todellakaan ongelmitta.

Vierailija
25/40 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksu, kaunis nainen, joka edustaa minulle tärkeitä arvoja eduskunnassa ja yritysten hallituksissa.

No kuka mitäkin fiksuna ja kauniina sekä tärkeänä pitää.

Onhan hän varmaan fiksu ja ihan kauniskin, nuo piirteet vaan jotenkin assimiloituu no en tiedä mihin.

Vierailija
26/40 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskoisin, että moni äänesti Berneriä sen positiivisen Lastensairaala-julkisuuden vuoksi. Ja kyllähän hän hymyili symppiksesti Leijonan luolassakin.

Itse en kyllä ikinä Kepua äänestäisi :)

Luulen, että nykyhallituksesta aika moni oli jäänyt rannalle, jos kaikki nämä yksityistämis / koulutusleikkaus / pakkolakiasiat olisivat olleet tiedossa ennen vaaleja.

Vierailija
27/40 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tajua miksi tää täti edustaa kepua kun on kokoomuksen oikeaa laitaa

Vierailija
28/40 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se teki tarjouspyyntö kierroksen ja keskusta nappasi.

Vierailija
29/40 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berner on paras ministeri mitä meillä on. En äänestänyt häntä. En edes tiennyt että hän on ehdokkaana, mutta olen ollut tyytyväinen hänen toimintaansa.

Vierailija
30/40 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen vaalijärjestelmän ongelma on juuri siinä, että äänestetään ensin, ja vasta sitten sormet ristissä odotetaan mitä hallitusneuvotteluista tulee.

REHELLISEMPI olisi sellainen (mikä useimmissa muissa demokratioissa on) että jos äänestät oikeastoa niin tapahtuu asiat X ja jos vasemmistoa tapahtuu asiat X.

Ihmettelen ettei Suomessa edes yritetä vaatia ETUKÄTEEN ne ns. "hallituslupaukset" kaikilta eri vaihtoehdoilta, ja sen mukaan sitten kansalaiset äänestävät, ja jos vaikka kok. sdp. ps. on hallituksessa toteutetaan niin kuin on etukäteen tuolla porukalla sovittu, jos taas kesk. vas. sdp. niin sitten se tuon porukan ETUKÄTEEN kertoma hallitusohjelma käyntiin jne.

Vierailija
31/40 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Berner ole kansanedustaja eli ei häntä ole äänestetty. Sipilä otti hänet ministeriksi keittiön kautta, sillä ministerin ei tarvitse olla kansanedustaja.

Vierailija
32/40 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se olikin kai ensin lupautunut kok ehdolle, mutta kepu nappasi sen lupaamalla ministerinpaikan.

Vierailija
33/40 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Berner ole kansanedustaja eli ei häntä ole äänestetty. Sipilä otti hänet ministeriksi keittiön kautta, sillä ministerin ei tarvitse olla kansanedustaja.

No on hän kyllä ihan vaaleilla valittu kansanedustaja.

Vierailija
34/40 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä tällainen ketju on? Arvostellaan kepua, juuri toisessa ketjussa palstapersu ulisi että vain persut saavat kritiikkiä osakseen.

Vierailija
35/40 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se olikin kai ensin lupautunut kok ehdolle, mutta kepu nappasi sen lupaamalla ministerinpaikan.

No eipä tullut yllätyksenä että hänelle poliittinen vakaumuskin on kaupan !

Vierailija
36/40 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä tullut yllätyksenä että hänelle poliittinen vakaumuskin on kaupan !

Joillekin ihmisryhmille on kaikki kaupan. Parhautta on kun pääsee kuppaamaan veronmaksajia.

Vierailija
37/40 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta palstalänkyttäjien mielipiteet, äänestän jatkossakin keskustaa tai kokoomusta, ja Berner sai ääneni viimeksi.

Vierailija
38/40 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaisi tietää perustelut miksi joku on valinnut äänestää tätä naista. Ei vain ole oikein tässäkään ketjussa niitä kukaan osannut antaa. Ilmeisesti äänestyspäätöstä ei monikaan tee järkiperustein?

Vierailija
39/40 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuuko pahalta?

Vierailija
40/40 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan valtiolta tieverkoston Bernerin avulla ja ryhdym keräämään autoilijoilta tietulleja! Siksi äänestin Annea.

T. rikas pohatta veroparatiisista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän