Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oxycontin ja Panacod yhdessä?

Vierailija
26.05.2016 |

Käsi leikattiin maanantaina, kipuun Panacodeja ja Buranaa. Kivut oli helvetilliset ja öisin vaan valvoin ja voin pahoin, kunnes eilen sain testiin muutaman Oxycontinin. Näillä pitäis kuulemma olla vähän unettavakin vaikutus, mutta viime yö meni kyllä silti valvoessa, sattui niin saakelisti mutta en sitten uskaltanut ottaa mitään päälle ettei tulisi iläviä yhteisvaikutuksia tms. Piti tänään soittaa lekuriin ja kysyä asiasta, mutta en vaan muistanut.

Voiko ton Oxycontinin kanssa syödä Panacodia tai Buranaa samanaikaisesti?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kysynyt tätä joskus terveysneuvonnasta ja sanottiin että mikään kipulääke ei aiheuta Oxycontinin kanssa haittavaikutuksia joten saa ottaa. Itse ottaisin sen Panacodin.

Vierailija
2/45 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa kahta opioidia ei kannatttais sekoittaa. Mut mitä jos ottaisit 3x Burana 800, 3 x Panacod 2 tabl. Nämä säännöllisesti n. 4 tunnin välein vuorotellen. Ei kannata päästää kipua välillä yltymään. Sit näitten päälle otat yöksi vaikka vitosen Oxycontinin jollet muuten pärjää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti söi syöpäkipuihin molempia samana päivänä. Eikös Oxycontin ole oopiumjohdannainen? Ihme, jos ei auta.

Sinuna kyllä kysyisin tätä asiaa lääkäriltä.

Vierailija
4/45 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kauheesti hyötyä ottaa kahta eri opioidia. Ota mieluummin max. kerta-annos yhtä sorttia ja siihen kaveriksi Burana 800mg.

Vierailija
5/45 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti söi syöpäkipuihin molempia samana päivänä. Eikös Oxycontin ole oopiumjohdannainen? Ihme, jos ei auta.

Leikkauskipuihin Oxycontin joskus auttaa suht vähän aikaa. Siksi usein on parasta jakaa lääkärin määräämä annos esim. 3 osaan, koska jos ottaa kerralla niin vaikutus loppuu ennen kuin vuorokausi, eikä opiaattien kanssa pidä ylittää sitä vuorokausikohtaista määrää.

Mutta Panacodin voi kyllä ottaa jos Oxycontinin teho on jo heikkenemässä niin että kipu on kova. Parempi niin kuin ottaa liikaa Oxycontinia.

Vierailija
6/45 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin on panacodikin, opioideja molemmat. Kodeiini on opioideista miedoimpia.

Vierailija
7/45 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa kaikkien lääkkeiden kohdalla, että tämä on vihoviimeinen paikka kysyä asiasta neuvoa. Täällä on vain oman elämän lääkäreitä.

Vierailija
8/45 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oxycontin + panadol olis hyvä

Vierailija
9/45 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oxycontin + panadol olis hyvä

Ei sillä panadolilla tee paskaakaan tuon luokan kipujen kanssa, jotka tuppaa vaivaamaan Oxycontinista huolimatta. 

Vierailija
10/45 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasetamoli toimii hyvin opioidien kanssa. Ota esim. 2x500 Panadol (ei siis Panacodia) kun Oxycontin alkaa hiipua. Parasetamolia määrätään kai 4000mg saakka kotihoidossa, itse en halua ylittää 2000mg. Olen vähän herkkä sille ja maksa-arvot alkavat nousta.

Ibuprofeiinin vaikutus on vielä erilainen kuin noiden kahden. Sen lisääminen saattaa auttaa myös, mutta itsellä Oxycontin+Panadol toimi oikein hyvin.

Minun tietääkseni noita kaikkia voi käyttää aika turvallisesti yhdessä. Ne toimivat eri tavalla eivätkä vaikuta toisiinsa. Sen sijaan on huono ajatus yhdistää samantyyppisiä lääkkeitä (esim. opiaatit Oxycontin ja Panacod), sillä tavalla voi mennä yli.

Vierailija
11/45 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit syödä noita kaikkia kunhan et kajoa viinaan.

Vierailija
12/45 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mun käsi leikattiin, sain sairaalassa noita kaikkia kolmea koko ajan.

Kotona sitten enää Panacodia ja Buranaa, joita söin pikku hiljaa vähentäen puolisen vuotta.

Eli jos sairaalassa antavat noita kaikkia, niin miksei voisi kotonakin ottaa?

Vierailija
13/45 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko tosissaan Oxycontinia annetaan johonkin peruskipuun? Itse olen törmännyt siihen vain syövän yhteydessä.

Vierailija
14/45 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko tosissaan Oxycontinia annetaan johonkin peruskipuun? Itse olen törmännyt siihen vain syövän yhteydessä.

Leikkauskipu ei ihan mitään peruskipua ole. Varsinkin ensimmäiset päivät voivat ortopedisten leikkausten jälkeen olla erittäin kivuliaita. Ei ole lainkaan tavatonta että käsileikatulle määrätään/annetaan mukaan esim. 5kpl oxycontinia kotiin postoperatiivisen kivun hoitoon

Vierailija
15/45 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin Panacod auttaa lainkaan, jos oksikodonikaan (Oxycontin) ei auta. Oksikodoni on about 1,5 kertaa morfiinia voimakkaampi kipulääke

Vierailija
16/45 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kun saat  reseptit  lääkäriltä niin jos molemmat panacod  ja Oxycontin lääkkeet  on antanut sama lääkäri niin omissa tiedoissa on ohjelma joka ilmoittaa jos lääkkeillä on yhteisvaikutus , Lääkäri näkee heti siitä , silloin voi muuttaa lääkkeen . Jos lääkäri ei sanonut mitään niin  voi  ottaa yhdessä. Apteekissa myös huomaavat  sen jos on yheteivaikutus. 

Vierailija
17/45 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikkauskipu ei ihan mitään peruskipua ole. Varsinkin ensimmäiset päivät voivat ortopedisten leikkausten jälkeen olla erittäin kivuliaita. Ei ole lainkaan tavatonta että käsileikatulle määrätään/annetaan mukaan esim. 5kpl oxycontinia kotiin postoperatiivisen kivun hoitoon

Ihmettelen tätä että miten  ihmisillä leikkauksien jälkeen niin hirveitä kipuja. Minulle on tehty suht isojakin leikkauksia useampia, enkä mitään särkylääkkeitä ole tarvinnut niistä toipumisiin. Ilmeisesti paljonkin vaihtelua kuinka kivuliasta on toipua leikkauksista.

Vierailija
18/45 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinat ja panakodit sekaisin, niin putkaan menosoppa on syntynyt.

Sivusta seuranneena suurinpiirteiden näin.

Vierailija
19/45 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tosiaan ottako tälläisiltä palstoilta ohjeita. Oxycontinia ja panacodia ei kukaan lääkäri ole kenellekään määrännyt ikinä samana päivänä otettavaksi, se on joko tai. Ja parasetamolia max 3000mg/pv sen yhteydessä

Liika-annostus oxya tai panacodia voi aiheuttaa mm. hengityslamaannuksen, kuoleman. Jenkeissä kuollut satojatuhansia oxycontinin yliannostukseen, suomen luvuista en tiedä. Alkoholi tuolla mainittiin, ei missään nimessä kannata leikkiä hengellään, ehdoton nou.

Ihan tavallista syödä oxycontinia vaikka useampi kuukausi kirurgisten toimenpiteiden jälkeen, riippuu tapauksesta.

Vierailija
20/45 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti tekee jos on kipuja joihin liittyy kuumetta. Panadol alentaa myös kuumetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan