Ilmottaisitteko poliisille, jos näkisitte jonkun puhuvan puhelimessa autolla ajaessa?
Kommentit (30)
No noitahan näkee jatkuvasti, myös vaaratilanteita. Mutta miten sen todistaa, kun se tilanne on nopeasti ohi. Pahimmasta päästä on, kun viereiseltä kaistalta lähti nainen lapsi takapenkillä päin punaisia, ei puhunut puhelimeen vaan katseli jotain siitä. Mä olin pelkääjän paikalla kääntyvien kaistalla ja ehdin katsoa, että mitä hittoa...Kerran edellä auto seilasi ja silloin mietin jo, että juoppo, taidan soittaa. Mutta se kääntyi seuraavasta risteyksestä ja itse menin viereistä kaistaa ohi. Vilkaisin syrjäsilmällä, että puhelin on korvalla.
Pari kertaa olen epämääräisen ajotavan vuoksi soittanut, koska olen epäillyt rattijuopoksi. Mutta ihan hyvin voi olla, että on touhuttu jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh. Sais olla aika useasti soittamassa ja ne varmaan lähtis pillit huutaen jokaisen perään. Kaikenlaista. :)
Yksi puhelu riittäisi. Ajaessa kertoisit vaan ihan koko ajan rekisterinumeroita. Luuri korvalla ajaessa on hyvin yleistä, varsinkin naisilla.
Mulla on toki hands-free ;D
Itse asiassa se luurin korvalla pitäminen ajaessa ei ole se vaarantava juttu, vaan itse puhelu ja keskittyminen siihen liikenteen sijaan.
Pitää paikkansa. Ote saattaa herpaantua jo siitä, että puhuu autossa kyydissä olevan kanssa. Mä kuuntelen autossa paljon äänikirjoja, mutta tietyissä paikoissa pistän kiinni.
Varmistaisin ohittamalla että näin on kuvaisin videon samalla kännykälläni ja ilmottaisin saman tien ja lähettäisin todistusaineistona kuvaamani videon.
7 kertaa tehnyt näin, mutta poliisi ei vielä ole ehtinyt minua kuulemaan todistajana.
Jep, soittaisin suoraan Karhuryhmän paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh. Sais olla aika useasti soittamassa ja ne varmaan lähtis pillit huutaen jokaisen perään. Kaikenlaista. :)
Yksi puhelu riittäisi. Ajaessa kertoisit vaan ihan koko ajan rekisterinumeroita. Luuri korvalla ajaessa on hyvin yleistä, varsinkin naisilla.
Itse asiassa se luurin korvalla pitäminen ajaessa ei ole se vaarantava juttu, vaan itse puhelu ja keskittyminen siihen liikenteen sijaan.
Ajoit varmaan inssiajosi lyijyllisellä bensalla, kun autokoulussasi ei opetettu, että Hands Free on sallittu, mutta kännykkä korvalla puhuminen on rangaistava teko.
Se sääntö mikä vanhoissa busseissa luki "keseskustelu kuljettajan kanssa kielletty" ei ole koskaan ollut edes mikään laki.
Autossa ei siis saisi mielestäsi keskustella kuskin kanssa vaikka olisi kyydissä, sinä vanhasta mielikuvasta vielä näin taidat ajatella saitko ajokorttisi 60 luvulla. Ehkä seuraava lääkärintarkastus ajokortin jatkamiseksi ei ole sulle enää läpihuutojuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää paikkansa. Ote saattaa herpaantua jo siitä, että puhuu autossa kyydissä olevan kanssa. Mä kuuntelen autossa paljon äänikirjoja, mutta tietyissä paikoissa pistän kiinni.
Jos keskustelet niiden äänikirjojen kanssa ehkä kannattaisi keskustella myös lääkärin kanssa ajokorttisi jatkosta.
Vierailija kirjoitti:
Varmistaisin ohittamalla että näin on kuvaisin videon samalla kännykälläni ja ilmottaisin saman tien ja lähettäisin todistusaineistona kuvaamani videon.
7 kertaa tehnyt näin, mutta poliisi ei vielä ole ehtinyt minua kuulemaan todistajana.
Ja jos videosi on kuvattu siten, että niistä käy ilmi sinun kuvailevan kuljettajan paikalla, saatat itse olla se joka saa sakkoja...
Mitä jos on ns. ne*kerinmallinen hands-free?
http://worleygig.files.wordpress.com/2008/06/hand-free-cell-phone.jpg
Melkein aina kun jonku ajokäytös on outoa, niin huomaa että siellä räplätään puhelinta. Kuinkahan paljon todellisuudessa tapahtuu onnettomuuksia puhelinten vuoksi, eihän sitä kukaan tunnusta jos rysähtää koska tietää sen olevan laitonta.