Miksi jotkut ihmiset ovat aivan hirvittävän pitkään suihkussa?
Kauheaa vedentuhlausta on pitkät suihkut. 2-3 minuuttia riittää suihkun pituudeksi oikein hyvin, ja varmasti ehtii normaali ihminen pestä siinä ajassa tehokkaasti aivan kaiken. Eri asia on, jos ihminen on jotenkin liikuntarajoitteinen tai hidasliikkeinen, heidän osaltaan ymmärtää pidemmät suihkuajat.
Ja vettä säästää myös sillä, että vedenpaineen ei tarvitse olla suikussa läheskään täysillä, vaan kyllä puhdasta tulee ihan keskitason vedenpaineellakin.
En todellakaan pysty ymmärtämään joitankin 5 minuutin tai sitä pidempiä suihkuja.
Kommentit (33)
Peseytymiseen menee noin 5 minuuttia, loppu aika runkataan.
Jaa. Pienet ne on sinunkin ihmetyksen aiheet. En minäkään ymmärrä, että mitä vaikeaa siinä on ymmärtää, että kaikki ei ole niinkuin sinä.
No, asiaan. Ensin pitää valutella vesi lämpimäksi (en asu Suomessa) - 0,5 min
Hiusten ja kropan kastelu - 1 min
Meikinpoisto - 1 min
Shampoon vaahdotus ja vaikutusaika - 2 min (tietyt erikoisshampoot vaativat, että ne on hetken hiuksissa)
Shampoon huuhtelu - 0,5 min
Hiusten puristelu liiasta vedestä - 0,5 min
Hoitoaineen levitys - 0,5 min
Kropan pesu - 2 min
Mahdollinen sheivaus: kainalot - 1 min; sääret - 3 min; alapää - 3-5 min
Kropan huuhtelu - 0,5 min
Hiusten huuhtelu - 1-2 min, riippuen hoitsikasta
Jos sitten vielä kuoritaan, raspataan, pestään hampaat, härvätään muuta, niin niihin menee omat aikansa. Jotkut saattaa jopa panna tai hommailla omaa kivaa suihkussa. Tai vaikka vain nauttia lämpimästä vedestä, antaa lihasten rentoutua, höyryhengitellä jne.
Siinäpä sulle siis selitys, miten siellä suihkussa saa helposti menemään vartin tai kauemmin. Väänsinkö tarpeeksi rautalangasta vai väännänkö lisää?
Mulla menee se 2-3 min hampaiden harjaukseen ja keskityn siihen enkä ala toisella kädellä hätäisesti samaan aikaan muuta pesemään.
Minulle on ihan sama paljonko kukainenkin käyttää vettä, kunhan ei maksata perseilyään naapureilla. Eli jos on mittari ja maksaa sen mukaan niin pitäköön hanaa auki vaikka ympäri vuorokauden.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee se 2-3 min hampaiden harjaukseen ja keskityn siihen enkä ala toisella kädellä hätäisesti samaan aikaan muuta pesemään.
Pesetkö hampaat suihkussa seisten? Miksi ihmeessä? Vuotaako leuka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesetkö hampaat suihkussa seisten? Miksi ihmeessä? Vuotaako leuka?
En oo tuo alkup. hampaidenharjaaja, mutta miksi ei saisi pestä hampaita suihkussa?
ÖÖÖÖÖööööö..... vesi ei kyl oo mikään uusiutumaton luonnonvara niinku joku öljy :D
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin vuokraan kuuluu vesi, oon vaikka tunnin jos haluan.
Ja vuokra vain nousee, kaikilla.
Lämmin vesi herättää ja rentouttaa. Molempia yhtä aikaa.
Nimenomaan isommalla paineella saa paremmin/nopeammin pestyä. Itselläni kestää lähes puolet kauemmin, jos olen jossain suihkussa, mistä vesi tulee pienellä paineella. Siitä joutuu lorottaan ja hinkkaan saippuaa pitkistä hiuksista paljon kauemmin. Hiukset täytyy myös kastella kunnolla ennen shampoon levittämistä. Vaikea vaahdottaa puolikuiviin. Ja sit tietysti sheivaamiseen menee aikaa, varsinkin jos käy alapäänkin läpi. Silloin en kyllä laske vettä, mutta suihkutiloissa menee luonnollosesti aikaa. Rasvaan koko kroppani aina joka suihkukerran jälkeen. Pisimmillään tähän kaikkeen n.20min. Nopeimmin suoriudun suihkutiloista n.5min.
Välillä migreenissä ei saa helpotusta kuin pitkästä lämpimästä suihkusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siis 2-3 minuuttia jos pitää käyttää shampoota, hoitoainetta ja suihkusaippuaa? ja joillakin naisilla on vielä muitakin aineita, esim kuorinta-aine yms. tästäkö pitäisi selvitä korkeintaan kolmessa minuutissa? :D ehkä Porvoossa.
Mitenköhän sinä pärjäisit armeijassa? Kun siellä pitäisi tuossa 2-3 minuutissa ehtiä tehdä tarpeensa, pestä hampaat ja käydä suihkussa. Siellä ei siis pelkässä suihkussa olla edes tuota 2-3 minuuttia. Eli ei todellakaan ole mikään "Porvoo" tämä suihkujuttu, vaan ihan todellista on monessakin paikassa.
No enpä minä armeijaan ole menossakaan :D joten älä huolehdi..
Hei kyttääjä naapuri, ollaan oltu kipeänä (yskä, nuha) ja kuuma suihku höyryineen auttaa lasta, anteeksi kaikki köyhien maiden ihmiset...Teen parannuksen, lapsi saa valvoa ja yskiä mutta suihkussa ei lotrata, ikinä enää, hyi meitä syntisiä... :-(