Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apuva... Liian innokas apulainen juhlajärjestelyissä

Vierailija
26.05.2016 |

Yo-juhlat tulossa ja pyysin yhtä tuttavaa juhlapäivän tarjoiluavuksi. Tuttava lupasi, että voi tulla avuksi jo juhlia edeltävinä päivinä. Hyväksyin tietysti tarjouksen, koska työtä kuitenkin riittää paljon. Tähän mennessä tapahtunutta:
- Tuttava on suunnitellut tarjoilut ja lähettää suunnilleen kerran päivässä päivitetyn version menusta. Luonnollisesti olemme suunnitelleet itse tarjoilut yhdessä ylioppilaan kanssa, tuttavalta ei pyydetty apua tähän ja olen sanonut hänelle että tarjoilut on jo päätetty.
- Tuttava hössöttää tarvikkeiden ostamisesta, kun hänen bravuurilihapulliinsa pitäisi hakea tiettyä lihaa tietystä kaupasta. Paitsi että niitä lihapullia ei ole tulossa tarjolle, minkä olen kyllä sanonut.
- Tuttava on tuonut pari laatikollista laina-astioita, vaikka en ole pyytänyt ainuttakaan. Laseja, lautasia, aterimia, tarjoiluastioita... Niitä tuolta laatikoista pilkottaa, laatikot siis ovat edelleen meillä viemässä tilaa.
- Samalla kertaa astioiden kanssa tuli servettejä, kun oli kuulemma löytynyt tarjouksessa. (En ihmettele, tuskin kukaan niitä olisi ostanutkaan normaalihinnalla.)
- Tänään tuli viestiä, että koska hän ei selviä mitenkään yksin niin valtavasta urakasta, hän on pyytänyt sukulaistyttönsä avuksi pientä korvausta vastaan. Korvaus on 60e ja maksajana olen tietysti minä.

Tässä nyt mietin, miten saisin väännettyä rautalangasta, että pesti on peruttu. Molemmilta, sekä tuttavalta että sukulaistytöltä. Välien katkeaminen ei huoleta, tämä on nyt mennyt niin oudoksi.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot suoraan vaan, mikään muu ei auta.

Vierailija
2/18 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten sanot, että sun "sukulaistyttö" mikä lie tarvitseekin juuri nyt 50 e johonkin vaikka matkaan ja palkkaat hänet avuksi, eli kiitos vaan, naapurin ja hänen sukulaisensa apu ei ole enää tarpeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä sortin tuttava tämä on? Tuttu töistä, harrastuksesta, naapurustosta?

Vierailija
4/18 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot suoraan vaan, mikään muu ei auta.

Kun minusta tuntuu, ettei suoraan sanominenkaan auta. Olen nimittäin noissa ruoka-asioissa sanonut mielestäni suoraan, että tarjottavat on jo päätetty X:n kanssa. Ja ylipäänsä, ettei apua tarvita kuin korkeintaan edellisenä iltana. Ei näytä menevän perille.

Tämä alkaa olla jo vähän pelottavaa. Näen varmaan ensi viikolla painajaisia, kuinka tullaan koululta kotiin ja siellä tuttava sukulaistyttöineen laittaa lihapullia ja oksennusservettejä pöytään.

ap

Vierailija
5/18 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä sortin tuttava tämä on? Tuttu töistä, harrastuksesta, naapurustosta?

Entinen työkaveri, lapsemme (ei tuleva yo) olivat aikanaan samassa harrastusryhmässä.

Vierailija
6/18 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 ap

Vierailija
7/18 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala ja herranpieksut! Nyt vaan jämerästi stoppi tuolle. Kerro meille sitten miten kävi.

Voimia. Ja kivoja juhlia!

Vierailija
8/18 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi tuli kolme viikkoa ennen miehen kolmekymppisiä ja valmistumista (amk) meille hössöttämään. Syyllisti minua, kun kävin töissä enkä jäänyt hänen avukseen.

Vierailija
9/18 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin onnellinen, jos mulla olisi tuttavasi apulaisena.

Vierailija
10/18 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se omii itselleen koko homman.

Vierailija
11/18 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun täytyy ihan suoraan sanoa, mitä apuja odotat siltä hössöltä. Meiltä yks random juhlaintoilija varasti koko juhlat. Oltiin jo suunniteltu pieniä juhlia, niin takavasemmalta hyökkäs innokas täti, joka järjestikin kaiken itse ja yksin:) Jätin suosilla ne juhlat väliin, kun olin niin hämmästynyt ja vihanen.

Vierailija
12/18 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otit astiat ja servetit vastaan jos et tarvitse niitä?

Vierailija
13/18 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan jo epäillä olevani piilokamerassa. Lähdin viemään tuttavan tuomia astioita takaisin hänelle. Hän antoi servettien kuitin ja pyysi niistä rahaa, koska hän joka tapauksessa on jo joutunut maksamaan ne. Lisäksi hän oli sitä mieltä, että tulisi muutenkin mieluummin vieraaksi kuin tarjoiluavuksi, ja on jo puhunut toisenkin sukulaistyttönsä tarjoilemaan. Suutahdin siinä jo vähän ja ärähdin, että häntä ei ole kutsuttu, ja että ilmoittaa sukulaisilleen että keikka on peruttu. Tuttava siihen, että hän joutuu nyt kovin ikävään välikäteen kun tytöille ei olekaan töitä, ja tajuanko ollenkaan kuinka julmaa minulta on perua jo sovittuja juttuja. Lisäksi hän oli jo ehtinyt tilata (!) lihat sieltä yhdestä tietystä kaupasta niihin v*tun lihapulliinsa. Niistäkin olisi kuulemma pitänyt maksaa. Ilmoitin etten maksa mitään, eikä hän tai sukulaistyttönsä ole tervetulleita meille töihin tai vieraaksi. Katsotaan miten käy, en enää ihmettelisi vaikka hän silti ilmaantuisi juhliin.

ap

PS. Kuopus oli yksin kotona kun tuttava toi astiat ja servetit, luuli että niistä on sovittu ja siksi otti vastaan.

Vierailija
14/18 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jotenkin usko tätä. Itse en kehtaisi kutsua tarjoiluavuksi yksiin pahaisiin yo-juhliin niin etäistä tuttavaa, ettei "välien katkeaminen huoleta". Omissa ja sisarusteni yo-juhlissa sellaiset tuskin olisivat olleet (vanhempienkaan) kutsulistalla.

Vierailija
15/18 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jotenkin usko tätä. Itse en kehtaisi kutsua tarjoiluavuksi yksiin pahaisiin yo-juhliin niin etäistä tuttavaa, ettei "välien katkeaminen huoleta". Omissa ja sisarusteni yo-juhlissa sellaiset tuskin olisivat olleet (vanhempienkaan) kutsulistalla.

Ja koska sinä et kehtaisi, niin kukaan muukaan ei kehtaa? Tämä tuttava tosiaan on entinen työkaverini, lisäksi lapsemme ovat harrastaneet yhdessä ja sitäkin kautta ollaan oltu tekemisissä paljonkin, vaikkakaan ei enää viime vuosina. Itse en kehtaisi pyytää ketään vieraaksi kutsuttavaa töihin, vaan nimenomaan tällaisen vähän etäisemmän tutun.

ap

Vierailija
16/18 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja koska sinä et kehtaisi, niin kukaan muukaan ei kehtaa? Tämä tuttava tosiaan on entinen työkaverini, lisäksi lapsemme ovat harrastaneet yhdessä ja sitäkin kautta ollaan oltu tekemisissä paljonkin, vaikkakaan ei enää viime vuosina. Itse en kehtaisi pyytää ketään vieraaksi kutsuttavaa töihin, vaan nimenomaan tällaisen vähän etäisemmän tutun.

ap

Paljonko lupasit palkkaa?

Vierailija
17/18 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit myös käyttää tätä energiaa muuhun: pesetä ikkunat, leikkauta nurmet, siivoututa kellari. Näin saat hänet jaloistasi pois.

Vierailija
18/18 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Paljonko lupasit palkkaa?

Mitä se tähän kuuluu? Ehkä lupasin palkkaa vähän tai paljon tai en ollenkaan. Ydinongelma on se, että tarjoiluavuksi lupautunut yritti kaapata juhlat, enkä edelleenkään voi olla täysin varma, onko hän ymmärtänyt ettei olekaan tervetullut.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi