Kuinka lausut sanan Microsoft?
Kommentit (30)
Tietenkin mikrosoft silloin kun puhutaan suomea. Maikrosoft jos puhutaan englantia.
Mikrosoft tai mikkisofta. Paitsi jos puhun englantia niin silloin tietysti englantilasen ääntämyksen mukaisesti. Olen it-alalla, firmassa joka on MS gold partner, ja niin ne muutkin meillä ihan vaan suomalaisittain mikrosoftista puhuu.
Mäsä. Asiayhteydessä näin: V*tun mikro [sylkäisy kadulle] soft pakkoasensi kympin appiukon koneeseen vaikka hän oli painanut nurkassa olevaa ruksia.
Mikrosoft, englanniksi maikrosoft. Ytm
Se riippuu siitä miten firma itse haluaa. Esimerkiksi Peugeot lausutaan Suomessa Peugeot eikä Pösöö koska kyseinen firma on itse niin päättänyt.
Kukaan ainakaan it-alalla ei sano maikrosoft ellei sitten puhuta englantia.
Vain poliitikot ja osakeanalyytikot (julkisesti puhuessaan) käyttävät ilmaisua maikrosoft.
Mikseivät he myös sano että äppl ja guugl? Logiigga pettää kun he niiden kohdalla lausuvatkin sanat ihan suomalaisittain.
Vierailija kirjoitti:
Se riippuu siitä miten firma itse haluaa. Esimerkiksi Peugeot lausutaan Suomessa Peugeot eikä Pösöö koska kyseinen firma on itse niin päättänyt.
Ei se sitä itse päätä.
Vierailija kirjoitti:
Pösöö?
Mikrusuft. Serkkuni lausuu mikrousoft, veljeni miikrosoftie, lapseni migousot ja naapurini mirgoucrouft.
Mikrosoft jos puhun suomea. Englannissa tietenkin kielen mukaan. Ennen Nokia valloitusta se oli pääasiassa Winhotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pösöö?
Pösö.
Mikrosoft. Tuntuisi typerältä ääntää oikein suomea puhuttaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pösöö?
Suomessa se oli kyllä Pösö.
Microsoftin perustajan vaimo kurkkasi sängyssä peiton alle ja totesi miehelleen:"NYT tiedän, miksi laitoit firmasi nimeksi Microsoft!"
Maikrosoft