Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Miksi downshiftaaminen on hienoa vain siinä tapauksessa, että olit vaativassa työssä pörssiyrityksessä ja päätit perustaa lammasfarmin? Mutta taas jos olet siivooja ja alat juosta maratooneja tai toimistosihteeri, joka teet vapaaehtoistyötä (joka on tärkeämpää kuin oma työsi), se taas ei ole mitään?

Kommentit (14)

Vierailija

Ihmiset nyt arvostelee miten sattuu. Siitä ei kannata välittää vaan vain elää kuten itse haluaa, ja olla välittämättä siitä mitä muut siitä ajattelee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Miksi sairaalloisen lihavasta normaalipainoiseksi laihduttaminen on hienoa ja ihailtavaa, mutta koko ikänsä terveen painoisena pysyminen ei? 

Kai siihen liittyy vain jokin suurten muutosten tuoma yllätyksellisyys. Sellainen kiinnostaa ihmisiä, ei tasapaksu suorittaminen. 

Vierailija

Koska jengi pitää sitä hemmetin rohkeena tekona, että pörssistä uskaltaa lähteä perusasioiden äärelle. Hyppy oravanpyörästä tuntemattomaan.

Voi siivojakin jättää duuninsa ja lähteä viljelemään spelttiä. ;)

Vierailija

No minusta se ei ole hienoa. Jos jollakin on älyllistä kapasiteettia, sitä ei tulisi hukata leppoistamalla elämäänsä(downshiftaamalla), vaan käyttää yhteiskunnan ja yhteisön hyödyksi. Se on älykkään ihmisen moraalinen velvollisuus.

Mikäli ko. henkilö yhteisöä hyödyttäessään vaurastuu myös itse, se on ok.

Vierailija

Nää on näitä muotijuttuja ja -sanoja. Just naureskelin kun luin uutista uudesta hittijutusta eli metsäterapiasta. Siis siitä että mennään metsään kävelemään, kuuntelemaan ääniä ja rauhoittumaan. Suomalaiset ovat samoilleet metsissä iät ja ajat ja nyt tuostakin on sitten tehty jotain muotia :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No eihän se ole välttämättä taloudellisesti mahdollista. Ellei sitten siivoja vaikka peri tuota spelttitilaa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No minusta se ei ole hienoa. Jos jollakin on älyllistä kapasiteettia, sitä ei tulisi hukata leppoistamalla elämäänsä(downshiftaamalla), vaan käyttää yhteiskunnan ja yhteisön hyödyksi. Se on älykkään ihmisen moraalinen velvollisuus.

Mikäli ko. henkilö yhteisöä hyödyttäessään vaurastuu myös itse, se on ok.

Tän päivän Hesarin jutussa on myös juttu naisesta, joka vaan alkoi tehdä vähän vähemmän töitä ja siten, että tarvittaessa voi ottaa myös vapaata. Ei jatkuva paine ja stressikään ole sitä, mikä valjastaa ne ihmisen kyvyt parhaimmilleen ja niin, että seurausta on se, että ihminen on tuottavimmillaan. Tuossahan oli myös kommentti, että ihminen jaksaa kuunnella paremmin ja sekin on töissä hyvä asia. 

Koulutettuja työttömiä on tällä hetkellä jo paljon, joten kaikkien äly ja kyvyt eivät joka tapauksessa päädy yhteiskunnalle. 

Vierailija

Paras olisi vaan elää omaa elämäänsä niin että itse on onnellinen eikä verrata itseään muihin tai kuunnella muiden jorinoita mikä ok ja mikä ei.

Tosin olen sitä mieltä että pitää kuitenkin tavalla tai toisella elättää itse itsensä eikä kupata tukirahoja.

Saa olla just niin vapaa ja hitaalla kuin haluaa kunhan on itsellä rahaa siihen himmailuun.

Ja elän itse niin kuin saarnaan...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nää on näitä muotijuttuja ja -sanoja. Just naureskelin kun luin uutista uudesta hittijutusta eli metsäterapiasta. Siis siitä että mennään metsään kävelemään, kuuntelemaan ääniä ja rauhoittumaan. Suomalaiset ovat samoilleet metsissä iät ja ajat ja nyt tuostakin on sitten tehty jotain muotia :D

Ei hemmetti! :D Vai että metsäterapiaa.

Aamunilloin metsässä samoilen, kun koiraa ulkoilutan. Ei täällä pääkaupunkiseudulla kyllä taida hiljasta kohtaa olla, kun tiet, junat ja lentokoneet jyskää. Vaikka muutaman kilsan menenkin tuonne syvemmälle..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No eihän se ole välttämättä taloudellisesti mahdollista. Ellei sitten siivoja vaikka peri tuota spelttitilaa. 

mun on aika poistua, kun kolmas tosikko eksyi matkani varrelle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei hemmetti! :D Vai että metsäterapiaa.

Aamunilloin metsässä samoilen, kun koiraa ulkoilutan. Ei täällä pääkaupunkiseudulla kyllä taida hiljasta kohtaa olla, kun tiet, junat ja lentokoneet jyskää. Vaikka muutaman kilsan menenkin tuonne syvemmälle..

Ei kun anteeksi, "metsäkylpemistähän" se oli. Kuulemma joogaan verrattavissa oleva juttu tulevaisuudessa:
http://www.talouselama.fi/uutiset/metsakylpy-trendi-nousee-kuin-jooga-30...

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat