Vierailija

Miestä puri punkki 3 viikkoa sitten jalkaan ja nyt siihen ilmestynyt 10 cm läpimitaltaan oleva punainen jälki :/

Kommentit (12)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Omassa kaupungissani (Hki) on lääkärin aikaa varattaessa käytävä asia läpi ensin puhelimitse hoitajan kanssa, joka arvioi kiireellisyyden. Eli siis hoitsu päättää saako ajan lääkärille samalle/seuraavalle päivälle vai kahden viikon päähän.

Eikö muissa kaupungeissa ole tätä käytäntöä julkisella puolella?

Vierailija

No kyllä antibiootti pitäisi aloittaa heti. Me käydään yksityisellä joten en ole varma, mitä tarkoitat päivystysasialla, mutta ei nyt ainakaan moneksi päiväksi pidä jäädä odottamaan.

Vierailija

No mene yksityiseltä hakemaan tymäkkä antibioottikuuri. Niin minä tein. Käynti maksaa jtn 60 ege.
Päivystystykseen jonottamaan lääkekuurin takia EI tid mennä.
En tajua että ihmisillä ei toimi normaali järki tässä asiassa vieläkään! Vaikka siitä on puhuttu niin paljon.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No mene yksityiseltä hakemaan tymäkkä antibioottikuuri. Niin minä tein. Käynti maksaa jtn 60 ege.
En tajua että ihmisillä ei toimi normaali järki tässä asiassa vieläkään! Vaikka siitä on puhuttu niin paljon.

Kannattaa neuvoessaan muistaa, että ihan joka paikassa ei yksityisellekään pääse ihan tuosta vain. Esim. täällä, missä minä asun, ei saa yksityiselle aikoja samalle päivälle, erityislääkärille ei edes samalle viikolle. Erityislääkäreitä käy lisäksi hyvin rajoitetusti.

Vierailija

Itsellä oli vastaava tilanne muutamia vuosia sitten. Soitin päivystykseen, että mitäs nyt pitäisi tehdä. Jos punkkia ei ole kiinni, niin punaista ympyrää ei voi olla. Se ympyrän on aiheuttanut joku muu kuin punkki. Kutisi niin pirusti ja lähes kuukauden. Siihen kutinaan ei auttanut mikään antihistamiini.

Harmi, etten mä tajunnut silloin vielä nauhoitella puheluitani.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kannattaa neuvoessaan muistaa, että ihan joka paikassa ei yksityisellekään pääse ihan tuosta vain. Esim. täällä, missä minä asun, ei saa yksityiselle aikoja samalle päivälle, erityislääkärille ei edes samalle viikolle. Erityislääkäreitä käy lisäksi hyvin rajoitetusti.

Kasvaako erityislapsista sitten aikuisina erityislääkäreitä..? =D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itsellä oli vastaava tilanne muutamia vuosia sitten. Soitin päivystykseen, että mitäs nyt pitäisi tehdä. Jos punkkia ei ole kiinni, niin punaista ympyrää ei voi olla. Se ympyrän on aiheuttanut joku muu kuin punkki. Kutisi niin pirusti ja lähes kuukauden. Siihen kutinaan ei auttanut mikään antihistamiini.

Harmi, etten mä tajunnut silloin vielä nauhoitella puheluitani.

No pääsitkö koskaan hoitoon, oliko siis borrelioosi.

Vierailija

No sua nyt on neuvottu ihan väärin. Eihän se punkki siinä viikkoja roiku ja se punainen ympyrä tulee yleensä vasta parin-muutaman viikon kuluttua puremasta. Nimenomaan juuri silloin pitää antibiootti syödä. Pelkkä punkinpurema ei siis edellytä antibioottia mutta punoittava ihottuma puremakohdan ympärillä muutaman viikon sisällä puremasta ON antibioottihoidon aihe. 

Vierailija

Ja ap:lle: ei se lääkekuuri ole saman illan eikä yön asia mutta mielellään heti seuraavana aamuna soitto omaan terveyskeskukseen ja aika saatava lääkärille samalle päivälle tai enintään parin päivän sisään. 

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat