Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä nimestä Linne?

Vierailija
26.05.2016 |

Kuulostaako hassulta tai väärinkirjoitetulta? Joutuisiko iänkaiken korjaamaan, ettei loppuun tule a-kirjainta? Kuulostaako mielestäsi typerältä erikoisuudentavoittelulta vai toimisiko nimi?

Mua jotenkin miellyttää nimi kovasti, mutta ylläesitetyt kysymykset muetityttävät. En tykkää yhtään nimestä Nea/ Neea, joten siksi nimi Linnea tökkii vaikka noin muuten onkin minusta kaunis ja sointuva nimi.
Linne on kuitenkin jotenkin hauska ja kaunis nimi mielestäni myös. Lisäksi vrk:n mukaan sen on saanut 427 naista nimekseen, ettei se nyt ihan omakeksimäni nimi ole.

Mikä on oma primitiivireaktiosi nimestä? Entä jos pyörittelet sitä hetken aikaa? Onko ehdoton no-no, vai voisitko harkita nimeä ruotsalaisen sukunimen kanssa?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytölle vai pojalle?

Vierailija
2/31 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kauniilta, yhtä kauniilta kuin paskainen takamus näyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin miltä^

Vierailija
4/31 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana nimi! Olen joskus itsekin miettinyt sitä tytön nimeksi.. Laittakaa ehdottomasti :)

Vierailija
5/31 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa ruotsiksi aluspaitaa. Joten se tuli ekana mieleen.

Vierailija
6/31 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko kyseessä tyttö vai poika? Nimestä ei selviä kumpaa sukupuolta edustaa, vähän niin kuin Jarna. En ole koskaan tiennyt onko se tytön vai pojan nimi.

Vierailija
7/31 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti lapsi joutuisi tosiaan joka paikassa selittelemään ja korjaamaan nimeään. Minusta ehkä vähän hassu nimi ja Linne on myös sukunimi. Toisaalta onhan sitä hölmöpiäkin nimiä annettu.

Vierailija
8/31 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnea on kyllä paljon nätimpi. Jostai syystä tuosta tulee mieleen vaan Lenni (lokinpoikanen). Vähän töksähtävä ja muistuttaa koirannimeä.

Vierailija
9/31 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen reaktioni oli että nimestä puuttuu a, linnea on kaunis nimi. Linne on minustakin ehkä lenemmän lemmikin nimi, vuohelle kiva!

Vierailija
10/31 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tosi erikoinen. Yhdellä henkilöllä olen tuohon nimeen törmännyt, kaupan nuoren kassan nimikyltissä. Jollekin voi jopa tulla mieleen, että onko nimi von Linnén mukaan annettu :P Pidän Linneasta paljon enemmän, se tuntuu kokonaisemmalta.

Vierailija
11/31 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaverini ulkomaisen mummon nimi oli Linne, ihana ihminen! Minun mielestä tuolla nimellä on siis jotenkin sellainen upea, harmoninen karma :))) Olisin antanut omalle tyttärelle jos minulle olisi joskus tullut tytär.

Vierailija
12/31 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Von Linne mullekin tuli ekana mieleen ja ajattelin että pojan nimenä vähän hankala kun joku luulee tytöksi. Tytölle laittaisin Linnea tai miten Lilja?

Vierailija
13/31 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko kyseessä tyttö vai poika? Nimestä ei selviä kumpaa sukupuolta edustaa, vähän niin kuin Jarna. En ole koskaan tiennyt onko se tytön vai pojan nimi.

Tiedätkö googlea? Sellainen maailmanlaajuinen hakukone, joka löytää kaiken netistä. Ja tytön nimi. Enkä tarvinnut siihen googlea.

Vierailija
14/31 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linné kuulostaisi lausuttuna paljon paremmalta eikä tarkoittaisi aluspaitaa, mutta sitten joutuisi joka paikassa kuitenkin huomauttamaan heittomerkistä. Suomeksi sanottuna: en tykkää nimestä Linne.

Vierailija
15/31 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietäisi, onko kyseessä tytön vai pojan nimi.

Vierailija
16/31 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin olin sitämieltä että ei kiva. Mut nyt kun oon mutustellut nimeä niin kuulostaa ihanalta. Anna tuo nimi jos se tuntuu itsestä kivalta. Kyllä ihmiset tottuu. Ja kohta et huomaakkaan sen erilaisuuttaa.

Vierailija
17/31 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana tulee mieleen Linné, se kasvitieteilijä. Toisena nattlinne eli yöpaita.

Etunimenä jotenkin hahmoton ja sukupuoleton, lempinimimäinen, luonteeton.

Eli en tykkää.

Vierailija
18/31 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa pojan nimeltä vaikka lienee tytön nimi, tyyliin Janne ja Janna.

Vierailija
19/31 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummuni nimi on Linnea, mutta paikallisen tavan mukaan sanotaan Linneksi. Tunnen samalta kylältä kaksi muutakin Linneaa, jotka käyttävät nimestään Linne-muotoa.

Vierailija
20/31 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se tosi erikoinen. Yhdellä henkilöllä olen tuohon nimeen törmännyt, kaupan nuoren kassan nimikyltissä. Jollekin voi jopa tulla mieleen, että onko nimi von Linnén mukaan annettu :P Pidän Linneasta paljon enemmän, se tuntuu kokonaisemmalta.

Linnea on Carl von Linnén nimestä tehty nimi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän