Helsingissä reissanneet! Kumpaan mieluummin lasten kanssa:
Luonnontieteelliseen museoon vai Kiasmaan? Mukana 11v poika ja 9v tyttö. Kumpi on "parempi" ja miksi?
Kommentit (16)
No sepä se. Haluaisin viedä jonnekin, joka heitä oikeasti kiinnostaisi. Itse en ole käynyt kummassakaan, niin en osaa sanoa kumpi olisi mielenkiintoisempi.
Uusi Helsingin kaupunginmuseo on hieno. Siellä myös lastenmuseo.
Luonnontieteellinen kiinnostaa, on tosi hyvä
Miksei esim Korkeasaareen? Elävät eläimet on lapsille paljon mieleisempiä kuin täytetyt.
Luonnontieteellinen on kiinnostava, Kiasma ei.
Itse vein suurin piirtein tuonikäiset veljenpojat kasvitieteelliseen ja tykkäs kovasti. Me naurettiin hulluna kasvien nimiä ja höhöteltiin oudoille kukille. Meni muutama tunti todella nopeasti.
Noista kahdesta ehdottomasti luonnontieteellinen museo. Ainakin kummilapset ovat tykänneet kovastikin.
Kiasma riippuu vähän näyttelystä... Kävin siellä vuosi sitten, ja näyttelyn aiheena oli kukkaset ja penikset.
Luonnontieteelliseen tietenkin! Kiasma on enemmänkin aikuisten juttu, harva tenava niitä taideteoksia jaksaa tuijottaa kun luonnontieteellisessä on vaikka mitä kiinnostavaa öttiäistä. T: Helsingissä kasvanut, kumpikin paikka on nähty lapsen silmin aikanaan kouluretkillä
Ei kai lapsia mikään nykytaide kiinnosta? No ei kyllä kiinnosta muakaan.
Luonnontieteellinen ehdottomasti, siellä on niitä valaiden luurankoja ym. jotka on oikeasti tosi mielenkiintoisia. Onkohan se vanha koinsyömä täytetty kaksipäinen vasikka vielä siellä?
🇺🇦🇮🇱
Kaupunginmuseo kannattaa myös käydä katsomassa. Sinne on myös aina vapaa pääsy. En ole itse kerennyt käydä, sillä uusi museo aukesi pari viikkoa sitten. Kaupunkilaisten olohuoneeksi tituleerattu :-)
Luonnontieteellinen noista. Entäs miten Heureka (vaikka se onkin Vantaan puolella)?
Vie lapset Korkeasaareen ja Seurasaareen
Kansallismuseokin on kiva lapsille. Löytyy myös toiminnallinen työpaja lapsille.
Yhden päivän aikana ehtii hyvin molemmat.
Ihmeen taidevastaista väkeä täällä. Tietysti pitää ensin katsoa mitä näyttelyitä siellä on, mutta taide ei ole vain aikuisia varten! Ei missään nimessä! Kyllä lapsetkin taiteesta nauttii ja siitä on kiva keskustella. Eikä tarvii olla mikään taidetuntija. Olen käynyt lapseni kanssa taidenäyttelyissä ihan vaunuikäisestä asti. Nyt 15-vuotiaana hän arvostaa taidetta ja kaipaa sitä elämäänsä. Miksi kukaan haluaisi kieltää taiteen lapseltaan? Ei kukaan yhtäkkiä aikuistuessaan opi sitä arvostamaan jos se on kokonaan puuttunut lapsuudesta.
Kaikki kulttuuri on lapsille hyväksi. Ei ole olemassa "korkea"kulttuuria. :)
Luonnontieteelliseen, mutta kiinnostaako niitä lapsia oikeasti vai roudaatko niitä vaan mukanas?