Vierailija

2 kuisella vauvallani on kaameita vatsavaivoja joita huutaa joka ilta. Juuri sain nukkumaan pitkän tuskailun jälkeen.. Huuto alkaa yleensä 0,5-1h imetyksestä. Mietinkin että syönköhän itse jotain joka aiheuttaa vatsaongelmia vauvalle. Osaako joku sanoa kuinka pian syömisen jälkeen syömäni ruoka vaikuttaa rintamaitoon? Eli jos söin eilen jotain epäsopivaa, vaikuttaako se tänään vai onko vaikutus nopeampi, tyyliin syömisen jälkeen seuraavalla imetyksellä? Jos ymmärrätte mitä haen takaa.. Ja mistähän voisi johtua että vatsavaivat ajoittuvat aina illalle, klo 20 ja 23 välille?

Kaipailisin myös tietoa mitkä ovat yleisimpiä vatsavaivojen aiheuttajia äidin ruokavaliossa? Olen kala-kasvissyöjä, joten palkokasveja ja vihanneksia menee paljon, soijaa vähän mutta ei päivittäin. Kahvia juon 1-3 kuppia päivässä, maitoa sellaisenaan en käytä kuin kahvin seassa, muuten syön kyllä jogurttia ja juustoa.

Kaikki vinkit otetaan ilolla vastaan :)

Kommentit (3)

Vierailija

Oletko kokeillut pitää ruokailun jälkeen n. 20min pystyasennossa? Vauvalla voi myös nousta ylös ruoka/ärsyttää mahaporttia.  Ruuan jälkeen pystyasennossa pitäminen saattaa auttaa siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut pitää ruokailun jälkeen n. 20min pystyasennossa? Vauvalla voi myös nousta ylös ruoka/ärsyttää mahaporttia.  Ruuan jälkeen pystyasennossa pitäminen saattaa auttaa siihen.

Röyhtäytän kyllä joka kerta syönnin jälkeen, aina ei tule röyhtäystä mutta useimmiten tulee. En ole kyllä noin pitkään pystyasennossa pitänyt.. Cuplatonia olen myös antanut mutta en huomaa mitään eroa.

Palkokasveja en epäile syylliseksi koska olin itseasiassa pari viikkoa jo niitä syömättä eikä sillä ollut vaikutusta, joten aloitin uudelleen..

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat