Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puhutko ruotsinkieliselle englanniksi?

Vierailija
25.05.2016 |

Jos satut törmäämään ruotsinkieliseen, niin puhutko hänelle ruotsia vai englantia? Olettaen ettei hän osaa suomea. Nyt kaksikielisten ei kannata vastata. Kysymys on kohdistettu niille jotka ovat oppineet ruotsia vain koulussa. Vastaanpa itsekin tähän. Itse puhuisin ehdottomasti englantia koska en ymmärrä oikeastaan ollenkaan ruotsia enkä osaa varsinkaan puhua ruotsia. Eli ihan polusta on mennyt ruotsin tunnit mun kohdalla ja kysyin tuttaviltani saman kysymyksen niin he vastasivat samoin. Entäs teillä?

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni väittää, ettei osaa ruotsia koska ei tule puhuttua.

Silti kun voisi puhua, ei suostu.

Tässä tämäkin logiikka.

Mun mielestä on kiva käyttää kieltä jota osaan, vaikka edes vähän. Ranskaa, saksaa, italiaa, mielelläni ja aina kun mahdollista, kiitos!

Vierailija
62/62 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On absurdilla tavalla junttia vaatia toista kieltä puhuvia ihmisiä puhumaan itselle juuri omaa kieltä. Muun kuin maan valtakielen tai englannin puhuminen on vapaaehtoista ekstraa. Sitten on näitä turkismummoja, jotka olettavat että heillä on oikeus kuulla vierailta pelkästään ruotsia. Jos puhun ruotsia, teen sen takuulla muusta syystä kuin miellyttääkseni aiheettoman ylimielisiä kielitaidottomia harppuja.

Ei kukaan vaadi sua puhumaan omaa kiletään. Ne vaan pitää sua fiksumpana jos osaat. Ne harput osaa varmaan useampaa kieltä kun sinä, ihan tiedoksi, mutta sehän tässä varmaan ottaakin otsasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla