Festareille viinan salakuljetuksesta
Onko kukaan vieny pillimehussa viinaa festarialueelle? Ajattelin tätä testata, mutta miten tämä toimii? Neula ja ruisku joo, mutta miten sitten ettei ne vuoda? Liimalla?
Kommentit (72)
Voi kyynel, mitä askartelua. En jaksais. Itse menen festareille kivoissa kesäisissä vaatteissa ilman tissi- tai haarusteippauksia. Jos janottaa, etsin anniskelualueen ja tilaan juomani sieltä. Laittakaa vaan köyhät alapeukkua, mulla on kuitenkin hauskempaa 😊
Me joskus alaikäisinä laitettiin viinaa jääpalapusseihin, ja litteä pussukka repun pohjalle. Siihen päälle vaatetta ja muuta rompetta niin pussukkaa ei huomannut lainkaan.
Yksi kaveri taas laittoi härskisti taskumattimallisen viinapullon sellaisen työmaakypärän sisälle. Kypärä vaan päähän ja portille. Älkää kysykö miksi kypärä oli mukana.
Alaikäisenä sitä keksi vaikka ja mitä keinoja, sillä se nyt vaan ei ollut kivaa olla selvinpäin festareillä.
Enkä kyllä olisi nykyäänkään täysin selvinpäin, vaan kävisin varmasti anniskelualueella juomassa jotain.
Itse olen laittanut aikoinaan viinat minigrip-pusseihin ja pussit rintikoihin.
Nykyaan pistan essot rintsikoihin. Helppoa kuin heinanteko. ;)
Minäkin olen käyttänyt minigrip-pusseja rintsikoissa. Joskus naispuolinen turvatarkastaja on niitä kokeillutkin, mutta läpi meni. Plussaa vielä sekin, että ovat tosi upean näköiset.
Jos on lapsi mukana niin viinan voi sekoittaa maitoon ja laittaa tuttipulloon. Tuskin kehtaavat ottaa tuttipulloa pois.
Pistä nyt rahat jemmaan kesää varten ja käy anniskelualueella. Tai rastat, piilota kanisteri tukkaan.
Voisko joku kertoa kuinka suuresta rahansäästöstä tässä puhutaan? Maksaako ne drinksut festarialueella kymmeniä euroja kappale?
En ole alaikäinen, enkä köyhä, enkä kysynyt muita vinkkejä vaan nimenomaan pillimehuun laitosta :) Mutta täytyy kattoo jaksaako alkaa kokeilemaan, aina voi käydä narikassa juomassa toki.
Osta kurkku muovikääreessä, ime neulalla ja ruiskulla sen sisältä nestettä pois niin paljon kuin lähtee ja korvaa neste ruiskuttamalla sinne viinaa.
Vierailija kirjoitti:
Säälittävää.
Pikemminkin tyhmää maksaa festarihintoja alkoholista. Lipun on ostanut päästäkseen näkemään artisteja, siksi ihan periaatteesta en kannata kallista alkoholitarjoilua.
Baarit ovat erikseen ja niissä tilailenkin mielelläni, koska juomaanhan sinne on menty.
Vierailija kirjoitti:
Voisko joku kertoa kuinka suuresta rahansäästöstä tässä puhutaan? Maksaako ne drinksut festarialueella kymmeniä euroja kappale?
Yksi Virosta hankittu pullo 80-prosenttista viinaa maksaa noin 12 euroa. Sama alkoholimäärä hankittuna kaljateltasta hintaan 8 euroa/tuoppi kustantaa 136 euroa. Säästö = 124 euroa.
Mulla on takuuvarma konsti, juju on siinä että.se viinapullo on ihan järkkärin nenän alla ja huomio kiinnitetään repyn penkomiseen.
Ikinä en mene ilman omaa pulloa. Sen kerran kun ajattelin olla aikuinen ja ostaa kaljat alueelta....myynti takkusi ja lopulta loppui kesken.
Ei se rahasta ole kiinni vaan festariperinteestä.
Kannattaiskos valita sellaisia festareita, joissa jaksaa olla selvin päin?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaiskos valita sellaisia festareita, joissa jaksaa olla selvin päin?
Ei.
No itse kyllä kokeilisin sitä vesimelonikikkaa, että ruiskuttaa viina sen sisään ja kantaa kokonaisena sisälle. Sitten voi popsia niitä herkullisia viinaisia melonipaloja. Ja saa nesteytettyäkin samalla JA saa verensokerin pidettyä ylhäällä.
Mun kokemuksen mukaan viinan saa vietyä festarialueelle sitä varmemmin, mitä vähemmän panostaa. Unohtaisin kaikki alkoholista tehdyt hyytelöt ja rintaliivitäytteet, ja käyttäisin perinteistä limsapullokikkaa. Jos portilla sanotaan, että "tää korkki on avattu", toteat vain että "niin on", ja kävelet portista sisään.
Kylmäkallen sisään viinaa ja jäädyttää ni se o siinä. Kallethan pitää tietyt ruuat viileinä.
Vierailija kirjoitti:
No itse kyllä kokeilisin sitä vesimelonikikkaa, että ruiskuttaa viina sen sisään ja kantaa kokonaisena sisälle. Sitten voi popsia niitä herkullisia viinaisia melonipaloja. Ja saa nesteytettyäkin samalla JA saa verensokerin pidettyä ylhäällä.
Vesimeloni on liian klassinen ja epäilyttävä. Parempi kokeilla jotain muuta hedelmää.
Olen kokeillut laittaa viinaa pillimehuun. Auki vaan toisen läppä ja neulalla tyhjentää ja laittaa viinaa. Liimaa päälle folioo ja sitten liimaa läpän kiinni. Täydestä meni. Myös isohin mehupurkkeihin laitettiin samalla tavalla. Olen myös salakuljettanut pienen litteän viinapullon minihameen alla pikkuhousuissa. Kahdet pikkarit päällekkäin. Ei ne kokeile haarojen välistä suoraan.