Vierailija

Millaisia arvosanoja olette saaneet? Jos olette jo valmistuneet, niin onko arvosanat merkanneet työnhaussa?

Itse olen saanut enimmäkseen kolmosia ja nelosia, mutta mulla on myös jonkin verran kakkosia :/ Mietin vaikuttaakohan tuo tulevaisuudessa työnhaussa...

Kommentit (16)

Vierailija

Ei työnantajaa kiinnosta yksittäiset arvosanat, jos kiinnostaa arvosanat ollenkaan. Yleensä niitä kiinnostaa vaan se, että tutkinto on suoritettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Tärpeillä menin läpi rimaa hipoen, koska tiesin että arvosanoilla ei ole mitään merkitystä jos ei hae jatko-opintoihin vaan menee alan töihin yrityksiin. Halusin valmistua 3 vuodessa maisteriksi ja siksi yritin vaan mahdollisimman nopeasti läpi. Onnistui. Muistaakseni työn haussa koskaan ei ole kukaan edes niitä todistuksia katsonut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei työnantajaa kiinnosta yksittäiset arvosanat, jos kiinnostaa arvosanat ollenkaan. Yleensä niitä kiinnostaa vaan se, että tutkinto on suoritettu.

Tätä olen kuullut aiemminkin. Eli ei sit vissiin haittaa kauheesti jos on myös jonkin verran kakkosia? Miten muilla? Onko kandin tai gradun arvosanoja kyselty?

Vierailija

Mun arvosanat oli lähes kaikki vitosia.

Millään arvosanoilla ei ole mitään väliä, ellet hae jatko-opintoihin. Silloinkun väliä on lähinnä gradun arvosanalla ja EHKÄ, JOSKUS syventävien kokonaisarvosanalla. Yksittäiset kurssit voi unohtaa - tosin niillä on ollut hyvä tehdä vaikutus proffiin ja sitä jatko-opintoihin hakeutuessa tarvitsee.

Vierailija

Riippuu varmaan vähän alastakin. Itselläni on aika paljon ykkösiä ja kakkosia, mutta ala on sen verran haastava, että jos kursseista pääsee edes läpi, niin se on jo loistava suoritus. Onhan meilläkin tietenkin sitten joitain ihme autisteja siellä, jotka vetelevät jokaisesta kurssista vitosia, mutta he nyt varmaan sitten ovatkin tulevaisuudessa jotain hourahtaneita superprofessoreja.

Itse seuraisin ehkä vaikka tenttien mediaani- tai keskiarvo -arvosanoja ja päättelisin siitä, että missä se keskitaso about menee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tätä olen kuullut aiemminkin. Eli ei sit vissiin haittaa kauheesti jos on myös jonkin verran kakkosia? Miten muilla? Onko kandin tai gradun arvosanoja kyselty?

Ei haittaa ne kakkoset. Ja tosiaan minulta ei ainakaan ole koskaan kyselty mitään arvosanoja lainkaan. Myöskään kandin tai gradun arvosana ei ole kiinnostanut. Gradu aiheena sen sijaan on kiinnostanut, koska siitä aiheesta ei ole edes minkäänlaista kansainvälistä tutkimusta olemassa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa ne kakkoset. Ja tosiaan minulta ei ainakaan ole koskaan kyselty mitään arvosanoja lainkaan. Myöskään kandin tai gradun arvosana ei ole kiinnostanut. Gradu aiheena sen sijaan on kiinnostanut, koska siitä aiheesta ei ole edes minkäänlaista kansainvälistä tutkimusta olemassa, suomalaisesta puhumattakaan

Vierailija

Hanken vitosen arvosanoilla..ja gradu E..mutta tärkeämpää on varmaan yliopistossa oppia ymmärtämään tiedettä, ei niinkään ne arvosanat. Gradun arvosanalla on merkitystä, jos meinaa yliopistolle töihin..tutkijoilla tulee olla hyvät arvosanat..

Vierailija

Keskiarvot 3,8 luokkaa ja en saanut töitä. Joko ei ollut tarpeeksi hyvä tai muut ominaisuudet (luonne, puhumistaidot, verkostot) ovat tärkeämpiä. Veikkaan jälkimmäistä

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Keskiarvot 3,8 luokkaa ja en saanut töitä. Joko ei ollut tarpeeksi hyvä tai muut ominaisuudet (luonne, puhumistaidot, verkostot) ovat tärkeämpiä. Veikkaan jälkimmäistä

Tuskin on keskiarvosta kiinni. Joku ykkösen keskiarvo saattaa joissain tapauksissa pistää silmään, mutta 3,8:n keskiarvon ollessa kyseessä ei taatusti ole ainakaan keskiarvosta kiinni.

Itse olen joskus joistakin aniharvoista työpaikoista lukenut, jotka ovat kyselleet arvosanoja ja heillä se linja on usein näyttänyt olevan sellainen, että keskiarvo 1 tai 5 on ollut "ei jatkoon". Ihmettelen kyllä, että miksi myös vitosen keskiarvo on "ei jatkoon", mutta kaipa sille jokin peruste on.

Vierailija

Kurssiarvosanoissa nelosia ja vitosia yhtä paljon. Kaksi kolmosta, kaksi kakkosta, suoritettuna 280 op. Tähtään jatko-opintoihin, sillä näin nelikymppisenä olen liian vanha yliopiston ulkopuoliseen työelämään.

Vierailija

Harmi, mulla on suoritettuna nyt noin 450op, keskiarvo jossain 4.5 ja 5 välissä. Millä alalla vitosen keskiarvo olisi haitaksi? Antaako se minusta vaikutelman että olen täydellisyyden tavoittelija?

Vierailija

Jotkut yliopiston kautta tarjotut harjoittelupaikat ovat pyytäneet opintorekisteriotteen nähtäväkseen, muita kiinnostaa enemmän työnäytteet. Verkostothan on aina ne kaikkein tärkein työllistymiskeino, mutta jos nyt sattuu olemaan se keskiarvo vitonen niin voihan sen aina mainita hakemuksessa, jos ei ole mitään muuta näyttöä niin voi niistä arvosanoista sellaisessa tapauksessa olla hyötyä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Harmi, mulla on suoritettuna nyt noin 450op, keskiarvo jossain 4.5 ja 5 välissä. Millä alalla vitosen keskiarvo olisi haitaksi? Antaako se minusta vaikutelman että olen täydellisyyden tavoittelija?

Juurikin näin. Pidetään yksityiskohtiin juuttuvana perfektionistina, jonka aikaansaannoskyky käytännön työtehtävissä on heikko. Pärjää osaamista ja asiantuntemusta vaativissa tehtävissä noin puoli vuotta ja sitten alkaa tökkiä. Paina sitten hulluna ylitöitä ja parin vuoden kuluttua on burn out. Näin siis minulle selitti asianlaidan eräs rekrytoija. No, tässä on painettu 15 vuotta ilman suurempia ongelmia koulutusta vastaavissa tehtävissä. En ymmärrä, miksi tenteissä olisi aikanaan pitänyt alisuoriutua.

Mutta voi toki olla alakohtaista.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat